Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش‌ها به استیضاح رئیس‌جمهور

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مطرح شدن طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس خاطرنشان کرد: فراکسیون امید، مستقلین و ولایی مخالفت خود را صریحاً با این طرح اعلام کردند. کسانی که دنبال این مسئله هستند کسانی‌اند که از دولت قبل با تمام وجود حمایت کردند و با دولت فعلی هم با همه وجود مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با همه چیز مخالفت می‌کنند و برای این که کارهایی که در گذشته کردند نشان داده نشود هر کاری می کنند، برای آنها فرقی ندارد کشور در جنگ اقتصادی است، کار آنها با منافع کشور همراهی ندارد؛ البته ما به کلیت مجلس احترام گذاشته‌ایم و نمی‌خواهیم موضعی بگیریم که در مقابل مجلس قرار بگیریم.

واعظی: روحانی در کار مصمم است؛ چرا باید استعفا بدهد/ تلاش می‌کنیم تا قیمت دلار پایین بیاید

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم درباره استیضاح رئیس‌جمهور  با بیان اینکه تعداد امضاء کنندگان طرح استیضاح رئیس جمهوری بسیار کم است خاطرنشان کرد: هیچ تصمیم فراکسیونی در این باره وجود ندارد و تنها چند نماینده به اراده و تشیخص خود تصمیم طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری را اتخاذ کرده‌اند. همچنین مشاهده می‌کنیم که تعدادی از فراکسیون‌های مجلس در این باره اعلام موضع کردند و برخی از نمایندگان نیز که حتی منتقد دولت هستند در موضع‌گیری‌های خود اعلام کردند که طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح او در مجلس به مصلحت کشور نیست. با این حال من خیلی امیدوارم که دوستانی که طرح استیضاح را مطرح کردند به شرایط امروز کشور توجه نمایند و به نحوی عمل کنند که دشمن ناامید و داخلی‌ها امیدوار شوند.

معاون پارلمانی روحانی: استیضاح رئیس جمهوری به مصلحت کشور نیست

در مقابل، ذوالنوری نماینده طراح استیضاح رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسش خبرآنلاین مبنی بر اینکه طراحان استیضاح رئیس‌جمهور به‌دنبال دولت نظامی هستند گفت: «غلط می کند کسی به دنبال دولت نظامی باشد و غلط زیادی می کنند کسانی که چنین حرفی را می زنند. چرند می گویند. عروس بلد نیست برقصد می گوید زمین کج است. من با چه کسی حرف زده ام که به دنبال دولت نظامی هستم؟ بنده طراح این استیضاح بودم. یک آدم عوضی در فضای مجازی گفته است از ذوالنور بپرسید پشت پرده های این طرح استیضاح و اتاق فکر آن چه کسانی هستند. چرا ذوالنور را انتخاب کرده‌اند. این فرد مشخص است که هم احمق است، هم بی اطلاع و هم بی تقوا.

بنده خودم تصمیم گرفتم چنین طرحی را به پیش ببرم؛ نه با یک نفر در درون مجلس و نه با یک نفر در بیرون مجلس مشورت نکرده‌ام. تشخیصم این بوده است که این کار را باید انجام دهم و انجام دادم. شما ببینید اگر قرار باشد کودتا باشد در کودتا سازماندهی وجود دارد. اگر ما به دنبال کودتا هستیم پس چرا بین ما اصولگراها در درون مجلس بر سر این موضوع تفرقه وجود دارد؟ کودتا با شورش و آشوب فرق دارد. شورش و آشوب سازماندهی ندارد اما کودتا سازمان خوشه‌ای دارد یعنی نباید در آن تفرق و اضطراب دیده شود. آقای دهقان نائب رئیس کمیسیون ولایی است، اگر قرار است ما کودتا کنیم چرا این عضو فراکسیون می‌رود و علیه ما صحبت می کند؟! چرا بعضی‌ها انقدر بی‌تقوا و بی‌دین و دور از مردم هستند که مشکلات را نمی‌بینند و چنین مباحثی را مطرح می‌کنند.»

سایت اصولگرای جهان‌نیوز دراین‌باره نوشت: «نه از بعد داخلی و نه بین المللی، استعفا یا استیضاح روحانی به صلاح نیست و تنها فردی که باید تا آخرین روز دولت دوازدهم ناچارا بر سر کار بماند شخص حسن روحانی است که در این صورت ارزش رای مردم به آقای روحانی به عنوان نماد دولت دوازدهم باقی است. اما هیچ دلیل و توجیهی بر ادامه برخی همکاران آقای رئیس جمهور که اغلب آنها در اصطلاح به سوهان روح مردم تبدیل شده اند، وجود ندارد. پس شاید بهترین پیشنهاد این باشد که آقای روحانی به کار خود ادامه دهد و برخی از موثرین اقتصادی دولت، که اینک ناکارآمدی شان بیش از گذشته مشخص شده و مهمتر از همه اینکه حتی ذهنیت و محاسبات آنها نیز با شرایط فعلی کشور حتی در تضاد قرار می گیرد، خود استعفا دهند یا در یک روز و یک ساعت همه با هم برکنار شوند تا ذهنیت و مطالبه مردم در فرصت باقیمانده دولت دوازدهم تا حدی از بی کفایتی مسئولان قوه مجریه زدوده شود.»

***

امر به معروف از نگاه آیت‌الله جنتی

نشست اعضای اصلی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور سران کشوری و لشگری در مرکز این ستاد برگزار شد. در این جلسه آیت‌الله جنتی در این نشست گفت:هرکسی در هر کجا دید عملکرد مناسب نیست وظیفه دارد تذکر دهد. فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست؛ تنها وظیفه امر به معروف در برابر نخواندن نماز و نخوردن شراب نیست. از جمله معروف ها داشتن نظم است، حفظ اموال عمومی و بیت المال است. که در قالب فرهنگی مثلا باید از طریق صداوسیما و غیره مردم را توجیه و در این جهت فعال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف خیرخواهی است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. کارمندان در ادارات باید این را یاد بگیرند که چنانچه در اداره‌ ای رئیس دارد بیت المال را حیف و میل می کند وظیفه کارمندان است که به وی تذکر بدهند. اگر قاضی رشوه گرفت کارمندان موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند. فقط در این صورت است که فرد خلافکار متوجه میشود که در همه جا از جانب همه افراد تحت نظارت است.

***

عملکرد دولت در اجرای سیاست‌های کلی در بسیاری از موارد ضعیف است

مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کارنامه دولت در اجرای سیاست‌های کلی گفت: برای مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن شد که کارنامه عملکرد دولت در مقام مجری سیاست های ابلاغی در بسیاری از موارد از لحاظ انطباق و اجرا ضعیف مُهر خورده و رتبه بندی شده البته در برخی مواد نیز نمره ی متوسط اخذ کرده است.

مصباحی مقدم: مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر اصلاح عملکرد دولت است

مصباحی‌مقدم با اذعان به اینکه ما هرگز نمی گوییم سیاست های ابلاغی توسط دولت بطور کامل اجرا شده است، بیان داشت: طبعا آنچه که مهم است این است که دولت اظهار نظرهای مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مورد ارزیابی هایی که صورت گرفته دنبال نماید چرا که بالاخره میدان و فرمان اجرایی شدن سیاست ها در دست دولت است، اما ما منتظر اصلاح رفتار دولت در خصوص اجرایی کردن سیاست ها هستیم.

***

یک توصیه اصلاح‌طلبانه به حسن خمینی

علی اصغر شفیعیان، سردبیر انصاف نیوز نوشت: «اگر حرف علی مطهری را بپذیریم که شخصا با آن همراهم، در آن صورت تبلیغات بر سر آن دو نامه را نقد کرده‌ایم. خب بشود؛ آسمان به زمین می‌آید؟ اگر از همه چیز آن دوران به صورت دربست دفاع شود و نقد هیچ کسی برتابینده نشود، اولین و مهم‌ترین تاثیر آن این است که دیگران نیز نقدناپذیر خواهند شد. کاش اگر داعیه‌ی اصلاح طلبی وجود دارد، از خود و جریان نزدیک به خود شروع کنیم.

پیشنهادم به سایت جماران و متولی جماران، یعنی سیدحسن آقای خمینی این است که اتفاقا داعیه‌دار نقد و بررسی بشود؛ از این جایگاه، حرمت‌ها هم حفظ خواهد شد.

چه چیزی نقد و بررسی شود؟ از مدیریت و دوران رهبری امام خمینی، تا چگونگی میراث‌داری آن بزرگ‌مرد. این یعنی رفتارهای به نام امام خمینی در همه‌ی حوزه‌ها، تا نقد و بررسی آن بنای اشرافی به نام مرقد که همچون خاری در چشم هر حامی واقعی اوست، و همچنین نقد و بررسی رفتار و کردار کسانی که بیت امام خوانده می‌شوند، از فرزندان و نوه‎ها و نتیجه‌ها که چه حواشی نداشته‌اند!

یک بار خدمت سیدحسن آقا در جمعی عرض کردم که عبارت اشبه به امام که مرحوم هاشمی انتخاب کرد دقیق نیست؛ اشبه (شبیه‌ترین کس) به امام خمینی کسی است که در شجاعت و تدبیر به او شبیه باشد، وگرنه شباهت ظاهری و متولی بودن به خاطر انتساب فامیلی، به تنهایی فاقد ارزش است.»

***

انتقاد عارف از دولت و دفاع از سکوت فراکسون امید

محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس گفت‌وگویی با روزنامه سازندگی داشته است. بخش‌هایی از یان گفت‌وگو را می‌خوانیم:

انتقاد از وضعیت دولت: دولتی که وزیر آن برخلاف لایحه دولت در مجلس لابی می‌کند این دولت نمی‌تواند موفق باشد. باید از دولت یک صدا بیرون بیاید و اگر من رئیس‌جمهور بودم این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دادم. انسجام و وحدت فرماندهی و دفاع از تصمیمات یک امر ضروری و حیاتی است. دولتمردان باید نسبت به تصمیمات دولت تعصب داشته باشند. نمی‌شود لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در دولت به تصویب برسد اما وزیر علیه آن در مجلس تلاش کند.

دفاع از سکوت در مجلس: من فقط یک عضو فراکسیون امید هستم و نه همه فراکسیون. به‌علاوه شعار ما در فراکسیون، امید و آرامش است. گاهی استفاده از تریبون‌ها منجر به کاهش امید در جامعه می‌شود. راهبرد ما این نیست که موضعی بگیریم که آرامشی که در مجلس دهم وجود دارد، از بین برود. برای ما به نتیجه رسیدن کار خیلی مهم است. روی روش و شیوه خاص پافشاری نمی‌کنیم... همین شما که به من می‌گویید چرا سکوت می‌کنی فکر نمی‌کنید اگر من در مجلس و استفاده از تریبون فعال‌تر بودم برچسب تبلیغات و انتخابات و انحصارطلبی و.. در جریان اصلاح‌طلبی به من می‌خورد؟ فکر نمی‌کنید در این صورت می‌گفتند آقا اجازه بده در جریان اصلاح‌طلب جز فراکسیون امید بقیه هم هستند! فراکسیون امید برنامه‌ای داشته و در چارچوب آن با توجه به شرایط کشور و ترکیب نمایندگان مجلس اقدام کرده و عموما موفق هم بوده است.

انتقاد از رسانه‌های اصلاح‌طلب: من خودم فکر می‌کنم انتقادپذیر هستم و به خصوص اگر انتقاد خیلی تند باشد، سعی می‌کنم بلافاصله جواب ندهم و در یک زمان مناسب به فرد جواب می‌دهم. شما بگویید چند بار به روزنامه شما که به کرات مطالبی علیه من منتشر کرد انتقاد کردم یا جواب داده‌ام؟! چه تیترهایی علیه من زدید! حق من بود که برخورد کنم چون گاهی تیترها واقعا با واقعیت فاصله زیادی داشت اما یک بار هم کوچک‌ترین اعتراضی نکردم.

البته انتظار ما از رسانه‌های اصلاح‌طلب همراهی همراه با نقد منصفانه از فراکسیون امید و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است. در زمانی‌که دور جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قصد داشت فعالیت خود را آغاز کند، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله روزنامه شما چه تحلیل‌های آنچنانی که خوراک برای جریان رقیب درست می‌کرد، مطرح نمی‌کردید؛ حتی از واژه بحران برای فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استفاده شد. آیا این تحلیل‌ها به‌خاطر آنکه شاید یک یا چند فرد در دور جدید شورای عالی تغییر کردند به جریان اصلاحات کمک می‌کند؟ و آیا این تحلیل‌ها به‌خاطر بالا بردن کارآمدی شورای عالی بود؟

درباره سوپاپ اطمینان بودن اصلاح‌طلبان: ما سوپاپ اطمینان نظام نیستیم. ما خودمان را جریان اصیل و ریشه‌دار و اصلی نظام و انقلاب می‌دانیم. نقش مادر برای خودمان قائل هستیم. مادر گاهی برای اینکه فرزندش آسیبی نبیند، کوتاه می‌آید. من واقعا باور دارم که گفتمان اصلاحات گفتمان اصلی انقلاب است و ریشه در ارزش‌های انقلاب دارد و ما به جایگاهی که مردم در انقلاب داشتند و برای آن انقلاب کردند، باور داریم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»

    به گزارش تابناک، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام اینگونه قدردانی کرد: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.   وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.   دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.   آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابه‌جایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.   وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.   آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد