Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایندیپندنت، چهار نفر از نمایندگان پارلمان اروپا که مخالف حضور بمب‌های هسته ای آمریکا در خاک اروپا هستند، پس از ورود به یک پایگاه هوایی آمریکا در خاک بلژیک بازداشت شدند.

گفته شده نمایندگان بازداشت شده از حزب سبزهای اروپا به پایگاهی وارد شده بودند که جنگنده بمب افکنهای اف-۱۶ آمریکا در آن‌جا مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پایگاه نظامی موسوم به کلین بروگل در نزدیکی مرزهای بلژیک و هلند واقع شده و شماری از جنگنده های آمریکایی مجهز به بمبهای هسته ای تاکتیکی و گروهی از نظامیان ارتش آمریکا نیز در آن مستقر هستند.

اسامی نمایندگان بازداشت شده در پایگاه آمریکایی شامل میشل ریوازی از فرانسه، تییی متز از لوکزامبورگ، مولی اسکات کیتو از انگلیس و توماس ویتز از اتریش عنوان شده است.

این نمایندگان طی ماه‌های گذشته تلاش‌ها و فعالیت‌های اعتراضی خود را با شعار اروپای بدون بمب هسته‌ای دوچندان و اعلام کرده بودند که هدف آنها آگاه کردن مردم و هشدار به آنها درباره خطر تسلیحات هسته ای و ترغیب کردن پارلمان اروپا به بررسی مسئله تسلیحات هسته ای و خروج بمب‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا بوده است.

تا کنون مقامات رسمی اتحادیه اروپا به بازداشت این نمایندگان واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری جلسه فوق‌العاده وزرای امور خارجه این نهاد اروپایی در پی حمله ایران به نقاطی در رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پی عملیات «وعده صادق» که توسط ایران علیه نقاطی در اراضی اشغالی انجام شد، امروز (یکشنبه) گفت که از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواسته است ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) یک ویدیو کنفرانس فوق‌العاده برای گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و کمک به تنش‌زدایی از درگیری‌ها در آن تشکیل دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که بورل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی حملات ایران علیه اسراییل، خواستار تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به صورت ویدیو کنفرانس در روز سه‌شنبه شدم. هدفمان کمک به تنش‌زدایی و امنیت منطقه است.

بورل، امروز حمله ایران به اراضی اشغالی را که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در  دمشق انجام شده بود را محکوم کرده و گفته بود که از نظر او این حمله یک «تنش‌زایی بی‌سابقه» است.

سپاه پاسداران ایران، شامگاه گذشته صدها پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

افزون بر این، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا گفت که گروه هفت (آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان)، عصر امروز برای بررسی حمله ایران به اراضی اشغالی یک جلسه فوق‌العاده به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است، امروز، جلسه‌ فوق‌العاده‌ای به این منظور تشکیل دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است