Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@20:04:10 GMT

علت عفونت کلیه بشناسید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۴۰۲

علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار می باشد که باکتری با حمله به سلول های کلیه باعث التهاب کلیه ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.به گزارش بلاغ،عفونت کلیه به دو نوع حاد، ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای ۳۹ درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسن کرمی، اورولوژیست در خصوص عفونت کلیه‌ها اظهار داشت: علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار می باشد که باکتری با حمله به سلول های کلیه باعث التهاب کلیه ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.

وی درخصوص راه‌های حمله باکتری به کلیه‌ها گفت: باکتری‌ها می‌توانند از طریق خون، از مسیر انتشار به ارگان‌های آلوده از قبیل آبسه و عفونت های دور کلیه و از راه ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیه ها می‌رسد که این راه شایع‌ترین مسیر درگیری کلیه ها و عفونت است.

دکتر کرمی در خصوص افرادی که بیشتر در خطر عفونت کلیه از طریق سوراخ مجرای ادراری هستند، گفت: بچه‌های دارای برگشت ادراری که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیه ها ادرار عفونی باکتری را به کلیه‌ها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می‌گردد که امروزه شایعترین علت از کارافتادن کلیه و آسیب کلیه‌های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است.

 

این اورولوژیست تصریح کرد: افرادی که مبتلا به عفونت های مقاربتی از قبیل سوزاک، سیفلیس و ایدز و … هستند که در این جا به علت آلوده شدن مجرا باکتری آرام آرام به طرف کلیه ها حرکت و با عفونت کلیه آن را درگیر و تخریب می کند.

دکتر کرمی درخصوص علائم و نشانه های عفونت کلیه ها توضیح داد: عفونت کلیه به دو نوع حاد و ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای ۳۹ درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.

وی در پایان در خصوص علائم دیگر این عارضه گفت: تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن، بدبوشدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از جمله سایر علائم عفونت کلیه است. در سنین پائین و در بچه‌ها کاهش وزن و عدم رشد بچه‌ها می‌تواند نشانه عفونت کلیه باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن یک ویژگی جدید به نام «خون آشامی باکتریایی» در باکتری هایی مانند سالمونلا و ای کولای کشف کرده اند که باعث بیماری های تغذیه ای می شوند. از مدت ها قبل پژوهشگران نمی دانستند میکروارگانیسم ها چرا و چگونه می توانند بسیار سریع از معده به خون برسند و در آنجا پیامدهایی مرگبار رقم بزنند.

اکنون گروهی از آنها متوجه شدند باکتری ها به بخش مایع خون یا همان سرم می چسبند که حاوی موادی مغذی برای این میکروارگانیسم ها است.

پاتوژن ها می توانند به آسانی مکان سرم را بیابند و از طریق بریدگی های کوچکی در سیستم گوارش وارد جریان خون شوند. این روند گاهی اوقات در افراد مبتلا به بیماری التهاب روده به سپسیس و مرگ منجر می شوند.

حتی مقدار اندکی از خون کافی است تا باکتری های خون آشامی را مانند کوسه ها به خود جذب کند. آردن بیلینک پروفسور این دانشگاه در بیانیه ای می نویسد: باکتری که جریان خون را آلوده می کند، ممکن است مرگبار باشد. ما متوجه شدیم برخی باکتری هایی که عفونت در خون را به وجود می آورند در حقیقت یک ماده شیمیایی در خون انسان را حس و می توانند به سمت آنها شنا کنند.

طبق تحقیقی که در ژورنالeLife منتشر شده، باکتری هایی مانند ای کولای و سالمونلا می توانند حتی یک فمولیتر از سرم خون( معادل 0.0000000000001 میلی لیتر) را ردیابی کنند. هنگامیکه باکتری ها بریدگی را بیابند که خون را به معده سرازیر می کند، دور آن جمع و از همانجا وارد جریان خون می شوند.

پژوهشگران در این تحقیق از سیستم میکروسکوپی بسیار قدرتمندی استفاده کردند تا خونریزی معده را با تزریق مقدار بسیار اندکی از سرم خون انسان شبیه سازی کنند. در مرحله بعد آنها مسیریابی باکتری ها به سمت منبع را رصد کردند. آنها شاهد بودند که میکروب ها سرم را جستجو کردند و در کمتر از یک دقیقه آن را یافتند.

در این مورد، این یک استراتژی به نام«کموتاکسی» است که در آن باکتری ها به سمت غلظت های بالاتری از مواد خاص حرکت می کنند. همچنین محققان متوجه شدند سالمونلا نوعی دریافت کننده پروتئینی خاص به نام Tsr دارد که قابلیت های حس کردن و شنا کردن باکتری به سمت سرم خون انسان را همراه دارد.

محققان برای کشف Tsr از یک میکروسکوپ با دقت بسیار بالا استفاده کردند که اتم های پروتئین را در حال واکنش با ماده ای به نام سرین (اسید آمینه به فرمول hoch2ch(nh2)cooh) رانشان داد. آنها معتقدند سرین یکی از مواد شیمیایی خون است که باکتری ها آنها را حس و مصرف می کنند.

اطلاعات جدید درباره اینکه باکتری ها چگونه وارد جریان خون می شوند، مسیر را برای توسعه داروهای جدیدی فراهم می کند که از سپسیس جلوگیری می کند.

کد خبر 6080550 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • کشف باکتری‌های خو‌ن‌آشام مرگباری که جذب خون می‌شوند
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟