Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرتضی بانک در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: در دنیای امروز؛ نقش روابط عمومی ها از یک نقش واسطه انتقال اطلاعات و ارتباطات به عنوان مشاور دستگاه ها ارتقاء داده شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ جامعه کامل و متنوعی از مهم ترین عناصر فعالیت های حاکمیتی و حکومتی در مباحث اقتصادی در کشور است که وظایف مهمی را نیز بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این ترکیب؛ مجموعه ای از مهم ترین دستگاه های تاثیرگذار، سیاست ها و برنامه های اقتصادی است و شما به عنوان مدیران روابط عمومی این مجموعه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستید. بدون تردید اگر روابط عمومی ها مخاطبان هدف را به خوبی بشناسند و بر مبنای آن به به تولید پیام بپردازند؛ اثرگذاری فعالیت ها بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد و نتیجه مطلوبی را نیز به همراه دارد.


مشاور رییس جمهور در تحلیل وضعیت دستگاه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: در این سالها با وجود مشکلاتی که وجود داشته و دارد؛ از پشتیبانی مردم از دولت و حکومت کاسته نشده است. مردم از اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد آگاه هستند و موقعیت کشور را با کشورهای دیگر می سنجند. مردم برای تغییر و بهبود وضعیت به راهکار نیاز دارند و این وظیفه روابط عمومی ها است که آرامش را به مردم برگرداند؛ باور آنها را تقویت کنند و امید مردم را افزایش دهند.


بانک با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی باید دیدگاه ها و نیازهای مردم را دریافت و به مسئولان منتقل کنند گفت: امروز شرایط کشور سخت است و مهم ترین مسئله مردم، اقتصاد و معیشت است. این وظیفه مسئولین روابط عمومی ها است که فعالیت ها و اقدامات مثبتی که دولت انجام می دهد را منعکس کنند.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دولت فعلی آمریکا را دولتی با رویکرد ناسیونالیسم افراطی هیتلری خواند و افزود: دولت آمریکا برای جهان یک خطر جدی است که با یکجانبه گرایی مفرط تمام مسیرهای بین المللی را دچار بحران کرده است.


وی افزود: نقش ایران در شرایط سیاسی و امنیتی منطقه بی نظیر است و مقابله ای که ایران با داعش و گروهای تروریست انجام می دهد به لحاظ امنیتی و موضوع برجام یک الگوی شفاف و روشن از تعاملات بین المللی است که توسط ایران حمایت شده و به صورت الگوی تعاملی خودش را نشان داده است.


مرتضی بانک با اشاره به اینکه باید باور مردم در بخش فعالیت ها و اقدامات مثبتی که دولت انجام می دهد تقویت شود گفت: موفقیت در این زمینه نیاز به مخاطب شناسی، افکارسنجی و ایجاد وحدت رویه و انسجام در غالب طراحی های کلان استراتژیک دارد.


وی ادامه داد: ایران کشوری مستقل است و نیاز به امکانات، ابزارها و هزینه برای حفظ این استقلال دارد. مهمترین بحث ما همراهی مردم با سیستم و نظام است.

امروز ما در جایی ایستاده ایم که می توانیم ادعا کنیم کشور ایران علیرغم همه مشکلات بیرونی، داخلی و خارجی، در امنیت و ثبات قوی در فعالیت است و می تواند از این شرایط عبور کند و این نیاز به وحدت و انسجام دارد تا قدرت خودمان را بیش از پیش تقویت  کنیم.


گفتنی است؛ بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران و مسئولان حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی ایران جهان روابط عمومی مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در ایران وجود دارد، گفت: توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه را پیگیری می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه حدود دو ماه است که به‌عنوان سرکنسول روسیه در اصفهان کار می‌کنم، اظهار داشت: تلاش دارم با ظرفیت‌های مختلف ایران آشنا شوم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین روسیه و ایران دارد، گفت: با اینکه مشترکات زیادی با ایران داریم، اما روابط اقتصادی و گردشگری ما با ترکیه بیشتر است و این در حالی است که ظرفیت‌های گردشگری در ایران بی‌نظیر است.

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه ایران دارای تعدد اماکن تاریخی است که کیفیت تاریخی خیلی بیشتری نسبت به ترکیه دارد اما معرفی نشده است، افزود: ایران ظرفیت خوبی برای فعالیت اقتصادی دارد اما کالاهای ایرانی در بازار روسیه خیلی نادر است.

وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه در روابط سیاسی خیلی با هم تفاهم دارند و این مهم باید در سایر حوزه‌ها توسعه پیدا کند، ادامه داد: سطح همکاری بین روسیه و ایران باید به سمت همکاری راهبردی برود.

ژیلتسوف با بیان اینکه ایران به اتحادیه اوراسیا پیوست که در تحکیم روابط اقتصادی دو کشور روسیه و ایران موثر است، گفت: باید فعالان اقتصادی دو کشور را با ظرفیت‌های ایران آشنا کرد و در این زمینه تبلیغات بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه با پدیده تبلیغات منفی علیه ایران از طرف کشورهای استکباری روبه‌رو هستیم و تجار روسی فکر می‌کنند تجار ایرانی قابل اطمینان نیستند، افزود: باید تبلیغات منفی را از ذهن فعالان اقتصادی روسیه پاک کرد و من تمام تلاش خود را انجام می‌دهم.

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود داردهمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه ایران دارای تمدن بزرگی است و تجارت ایران چیزی در حدود سه هزار ساله است، گفت: تجار روسی بیشتر به تجارت داخلی فکر می‌کنند که باید آن را به خارج از کشور توسعه داد.

سرکنسول روسیه در اصفهان با اشاره به اینکه کشور ایران یک ظرفیت بزرگ اقتصادی است، بیان کرد: ایران بازار بزرگی برای محصولات و کالاهای روسیه است که باید روابط اقتصادی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات کافی در برابر ظرفیت‌های موجود دو کشور نداریم و در رسانه‌ها نیز موجود نیست و باید زمینه آشنایی با ایران را فراهم کرد، گفت: بروشورهای تبلیغاتی از ظرفیت‌های گردشگری کرمان به زبان روسی باید تهیه و آن را بین تجار توزیع کرد و به هر صورت این ظرفیت‌ها معرفی شود.

ژیلتسوف با اشاره به اینکه این امکان وجود دارد که در قالب هیئت اقتصادی تجار روسی به کرمان سفر کنند و با ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان کرمان آشنا شوند، افزود: در سال‌های قبل در اتاق بازرگانی کرمان جلسه‌ای تشکیل شد تا مراکز تجاری ایرانی در شهرهای روسیه افتتاح شود و این آمادگی وجود دارد که راه‌اندازی این مراکز پیگیری و توسعه داده شود.

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه در توسعه روابط اقتصادی تقریباً سه مانع وجود، عنوان کرد: حمل و نقل، گمرک و پرداخت پول، سه مانع مهم روابط اقتصادی بین ایران و روسیه است.

وی با اشاره به اینکه تجار ایرانی زیاد عنوان کردند که امکان انتقال کالا از ایران به روسیه خیلی بیشتر از انتقال کالا به چین زمان می‌برد، گفت: در سال جاری تلاش می‌کنیم تا مشکلات حمل و نقل کالا از ایران به روسیه برطرف شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران