Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@04:35:02 GMT

توضیح درباره اعتراض جمعی از کسبه بازارچه جنت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۵۷۰

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در خصوص اعتراض کسبه بازارچه جنت واقع در منطقه ۵ توضیحاتی ارائه کرد و قول داد: تلاش می‌کند تا کسی متضرر نشود. آفتاب‌‌نیوز : حمیدرضا تحصیلی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: پنج سال پیش قطعه زمینی متعلق به شهرداری تهران به صورت پیمانکاری در اختیار یک پیمانکار قرار گرفت و براساس قرارداد این پیمانکار مستأجر سازمان شد که مهلت این قرارداد در تاریخ ۳۰ بهمن سال جاری به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد که متأسفانه در دو سال گذشته بدون این که کسی معطل باشد این فرد به جای این که طبق قرار داد تنها به کسب اجاره از غرفه‌ها مشغول باشد، پول رهن می‌گیرد به طوری که از ۲۰۰ کسبه پول رهن دریافت کرده است.
تحصیلی ادامه داد: با توجه به حساسیتی که روی این موضوع وجود داشت از هنگام گرفتن مسئولیت، تلاش شد که این موضوع را به نفع مردم حل و فصل کنم در همین راستا جلسات کارشناسی بسیاری با پیمانکار، کسبه و کارشناسان حقوقی و … گذاشتیم اما متأسفانه با بهره بردار به نتیجه نرسیدیم. لذا به تمام کسبه اطلاع رسانی کردیم که در تاریخ ۳۰ بهمن ماه قرارداد پیمانکار به اتمام رسیده و تمام افرادی که پولی پرداخت کرده‌اند نسبت به اخذ پول خود و استیعفای حقوق خود اقدام قانونی کنند.
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: اما پس از اینکه کسبه این اقدام را انجام ندادند ما از پیمانکار شکایت کردیم و ممنوعیت خروجش را گرفتیم. ۱۵ روز پیش نمایندگان کسبه به شرکت ساماندهی مشاغل آمدند که من اعلام کردم به صورت یکطرفه و با مسئولیت خودم کسبه می‌تواند پس از تاریخ ۳۰ بهمن ماه به کسب خود در این بازارچه ادامه دهند. چرا که مشاهده کردم این افراد انسان‌های با شرافت هستند برای همین لازم است با آنها همکاری شود لذا اعلام کردم با مسئولیت خودم شب عید را بگذارند و حتی شش ماه بعد از عید نیز می‌توانند در این بازار به کسب خود ادامه دهند تا با پیمانکار برخورد قانونی صورت بگیرد.
تحصیلی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به اخذ حقوق قانونی خود از این فرد اقدام قانونی نکردند،  عنوان کرد: متأسفانه پیمانکار چند نفر از بستگان خود را در این بازار به عنوان غرفه‌دار قرار داده که با تحریک مغازه داران علیه شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران عنوان می‌کند که این شرکت دروغ می‌گوید.
وی بااشاره به تجمع اعتراضی امروز جمعی از غرفه داران و حضور خود در میان آنها، افزود:  در میان کسبه یک بار دیگر قول خود را تکرار کردم تا کسی متضرر نشود. در عین حال اگر کسبه عنوان می‌کند پولی به پیمانکار داده‌اند باید آن را پیگیری قانونی کنند  لذا مقرر شد فردا شکایت کنند تا به کمک یکدیگر فرد متخلف به سزای عمل خود برسد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مشاغل تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و تصویب اقتصاد شهری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، خداکرم عباسی به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهرکرد، با رأی اکثریت اعضای شورا، به عنوان رئیس کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، انتخاب شد.

گفتنی‌است، این کمیسیون، سابقاً در ساختار سازمانی شورای اسلامی شهرکرد، تعریف نشده بود و برای اولین بار به ریاست خداکرم عباسی، تشکیل و شروع به فعالیت می‌کند.

مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد در دویست و شصت‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، ضمن تبریک به‌مناسبت حلول ماه پرخیر و برکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه، گفت: خداکرم عباسی عضو جدید با نظر اعضای شورای اسلامی شهرکرد، طبق ضوابط و قوانین و با تشخیص و تجربه کاری خود، اعضای شورای شهر را مجاب کرد که به عنوان نماینده سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شهرکرد در شورا حضور پیدا کند.

خداکرم عباسی عضو جدید شورای شهر شهرکرد در همین راستا گفت: با تحقیق و تفحص، متوجه شدیم تاکنون کمیسیونی خاص این موضوع که امری مهم و پرکار است و نیاز به تلاش‌های زیاد دارد تشکیل نشده است.

وی در ادامه افزود: با توضیحات و تبیین این امر در صحن علنی شورای شهر شهرکرد، با رأی موافق اکثریت اعضا، شکل‌گیری کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری مورد موافقت قرار گرفت که با یاری خدا به زودی اقدامات اعضا و شرح وظایف این کمیسیون در چهارچوب هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان، شهرستان‌ها و شهرها اعلام می‌شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری شورای اسلامی شهرکرد به اشاره به این‌که این کمیسیون نیاز به هم‌افزایی و کمک گرفتن از افراد متخصص، حاذق و افراد مدیر و تصمیم‌ساز دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه ضرورت دارد لوایح واصله به شورای اسلامی شهر، به صورت دقیق، بررسی و تمام جوانب اداری، اجتماعی، قانونی و بودجه‌ای در آن بررسی شود، طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده می‌شود.

وی تأکید کرد: طبیعتاً کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری از کارشناسان خبره و صاحب نظر دعوت می‌کند تا پیرامون موضوع، بحث و تبادل نظر شود و نتیجه کار به صورت مصوبه کمیسیون در صحن علنی شورا ارائه گردد.

لازم به ذکر است که مصطفی حیدری نیز به عنوان نائب رئیس این کمیسیون، انتخاب شد.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224706 برچسب‌ها شوراهای شهرو روستا ساماندهی صنایع و مشاغل اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرحهای عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر
  • آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار
  • ایجاد ۱۱ هزار غرفه برای فروش در تهران
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران
  • دستفروش‌های همدان در کاروانسراها ساماندهی شوند
  • برپایی بازارچه دائمی مشاغل خانگی در فردیس
  • جشنواره مد، لباس و زیبایی ترکیه، وجاهت قانونی ندارد
  • اطلاعیه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مبنی بر عدم وجاهت قانونی یک برنامه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری درشورای اسلامی شهرکرد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و تصویب اقتصاد شهری