Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:45:05 GMT

سوخت نیروگاه اتمی بوشهر تعویض می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۶۸۹

سوخت نیروگاه اتمی بوشهر تعویض می‌شود

خبرگزاری مهر: محمد احمدیان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر دارای اهمیت بسیار زیادی است و اکنون واحد نخست این نیروگاه در مدار قرار دارد.

وی با اشاره به تولید ۳۵ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر از ابتدا تاکنون، خاطرنشان کرد: این نیروگاه در سال جاری ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید برق داشته است که به شبکه سراسری تزریق شده است.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: میزان تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر معادل ۵۵ میلیون بشکه نفت خام است و تولید برق با انرژی هسته‌ای، از انتشار بیش از ۳۰ میلیون تن انواع آلاینده‌ها جلوگیری کرده است.

وی افزود: به منظور تعویض سوخت و تعمیرات برنامه ریزی شده، واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دهه نخست اسفندماه جاری از مدار خارج می‌شود و از اردیبهشت ماه سال آینده مجددا وارد مدار خواهد شد.

احمدیان سوخت‌گذاری و تعمیرات اساسی را یک فرایند طبیعی در نیروگاه های اتمی دانست و اضافه کرد: تامین هزینه بهره‌برداری و نگهداری واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر متکی به درآمدهای حاصل از فروش برق است.

معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دولت سال قبل نیز در تامین سوخت به این نیروگاه کمک کرده است، گفت: در سال جاری و با توجه به افزایش نرخ ارز، این میزان کمک کفایت نمی‌کند و امیدواریم کمک دولت افزایش یابد تا شاهد بروز مشکلی در تامین هزینه‌ها نباشیم.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای متخصص ایرانی در بهره برداری واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: برای تعمیرات تا حدودی از متخصصان خارجی استفاده می‌شود که تا سه سال آینده نیروهای داخلی جایگزین خواهند شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تعویض سوخت نیروگاه اتمی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی گفت: ظرفیت اسمی تولید مرغ اجداد در کشور تولید حدود یک میلیون و صد هزار قطعه در سال است و گیلان با تولید ۳۰۵ هزار قطعه مرغ اجداد در سال و اختصاص ۲۸ درصد از تولید این مرغ در بازار، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: مرغ اجداد صفات زیستی ویژه و خلوص ژنتیکی بالایی دارد و به عنوان مبنا برای اصلاح و تولید نژاد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای افزایش تولید مرغ اجداد در استان گفت: تسهیل در مقررات برای صدور مجوز‌ها، پیگیری فرآیند تولید در واحد‌های تولیدی مرغ اجداد گوشتی در استان، پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها برای توسعه و رونق تولید مرغ اجداد و تشویق متقاضیان واحد‌های مادر گوشتی برای جوجه ریزی مرغ اجداد گوشتی در این واحد‌ها به صورت تک دوره‌ای از جمله برنامه‌های این سازمان برای تقویت، پرورش و تولید مرغ اجداد در گیلان است.

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر مهم به بانک‌ها 
  • رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذکر رئیس جمهور به بانک‌ها 
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان