Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@04:37:17 GMT

از حلقه بسته مديريتي تا ناجوانگرايي!

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۷۰۰

از حلقه بسته مديريتي تا ناجوانگرايي!

خبرگزاري آريا - در برنامه بحث روز اين هفته راديو از حلقه بسته مديريت و عدم جوانگرايي به عنوان چالش هاي پيش روي گام دوم انقلاب سخن گفته شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از شبکه راديويي ايران، برنامه بحث روز اين هفته راديو ايران با موضوع بررسي گام دوم انقلاب، ميزبان حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا حسيني کارشناس مسائل سياسي داخلي و دکتر عباس شيراوژن مدير امور سياسي نهاد رهبري در دانشگاه ها و نيز حجت الااسلام خسرو پناه؛ رييس موسسه حکمت ايران به عنوان ميهمان تلفني بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا حسيني با بيان اينکه نسل اول يا دوم بايد هرچه زودتر عرصه را براي نسل جديد خالي کنند تصريح کرد: ما به هيچ عنوان طرفدار انقطاع نسلي نيستيم و بايد ارتباط نسل گذشته و حاضر حفظ شود و به گونه اي بايد برخورد شود که در کنار نسل قبل ما نسل جديد از دانش ها و اندوخته هايشان استفاده کنند و جانشين پروري کنند جواني که امروز مدنظر مقام معظم رهبري است جواني است تحصيلکرده، متدين، با انگيزه و با روحيه است که در برابر دنياي غرب دچار خودباختگي نيست اين ظرفيت جوانان ايران زمين است که مقام معظم رهبري به آن تاکيد دارند جنگ را جوانان 20 تا 25 ساله اداره مي کردند
وي در خصوص گذاشتن بار اين بيانيه بر دوش جوانان در اين بيانيه افزود: نبايد با اين مسئله به شکل شعاري برخورد کرد بخشي از نسل جوان تربيت شده و در دسترس هستند که به راحتي مي توان از آنها استفاده کرد و به آنها جرات و جسارت خطا کردن داد. در جمهوري اسلامي بايد به جوانها ميدان بدهيم و هزينه ريسک پذيري را بپذيريم و شايسته گزيني کنيم و متناسب با ظرفيت ها به کار بگيريم که در اين رهگذر مسئوليت نخست بر دوش دولت است. زيرا در اين دهه اخير ثابت شده است که در هر عرصه اي از جمله ميدان مديريت هرجا به جوانها ميدان داديم موفق عمل کردند و انقلاب و نظام را چندگام به جلو بردند.
دکتر حسيني با اشاره به بيانيه رهبر انقلاب درباره گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبري در ابتداي دهه پنجم انقلاب اسلامي با ارائه بيانيه اي اقدام بي سابقه اي در جهت تبيين برنامه هاي گام دوم انقلاب اسلامي انجام داد که بندبند مطالبش چراغ راه براي مخاطبان است. سالهاي قبل مقام معظم رهبري يک فرايند 5 مرحله اي را براي اهداف انقلاب اسلامي فرمودند که مرحله اول انقلاب اسلامي، مرحله دوم تشکيل نظام اسلامي و مرحله سوم تشکيل دولت اسلامي به عنوان مرحله اي طولاني شده و و سپس کشور و جامعه اسلامي است.
اين کارشناس ارشد سياست داخلي تصريح کرد: جامعه اسلامي ايران اگر طبق الگوي بنيان گذار انقلاب اسلامي که برگرفته از استانداردهاي اسلام ناب است اجرايي شود مدل نمونه اي خواهد بود که پذيرندگان زيادي در سراسر جهان خواهد داشت و راه براي امت و ايجاد تمدن اسلامي فراهم خواهد کرد اگر بخواهيم در حق اين بيانيه جفا نشود و مانند بسياري از خواسته هاي رهبري فقط در حد نشست و همايش نباشد و حقيقتا براي آينده انقلاب از آن استفاده کنيم.
دکتر عباس شيراوژن مدير امور سياسي نهاد رهبري در دانشگاه ها ميهمان ديگر برنامه بحث روز راديو ايران نيز در خصوص مهمترين محورهاي بيانيه رهبري تصريح کرد: يکي از آسيب هايي که در گذشته داشتيم اين بوده که در مقاطعي به آرمان هاي فطري انقلاب کم توجهي کرديم، استقلال، توجه به ارزش هاي ديني در ابعاد سياست هاي اجرايي از مردم فاصله گرفتيم از جوانها کمتر توانستيم استفاده کنيم وبيشتر سعي کرديم که از با تجربه ها استفاده کنيم به گردش نخبگان و حضور چهره هاي جديد در عرصه مديريتي کمتر توجه کرديم بخش هاي اجرايي کشور را به مردم نسپرديم، دير بحث علم و دانش را جدي گرفتيم اگر بتوانيم شتاب علمي را همچنان با سرعت جلو ببريم زودتر به نتيجه مي رسد، انسجام داخلي و وحدت ملي لازم است که همه بايد به اين موضوع کمک کنند تا به نتايج دست پيدا کنيم.
خسروپناه کارشناس مسائل سياسي ميهمان تلفني برنامه زنده «بحث روز» راديو ايران در خصوص بيانيه مقام معظم رهبري گفت: اين بيانيه نظريه انقلاب اسلامي است که به تعريف پرداخته به اهداف اشاره کرده و دستاوردهاي اين چهار دهه را توضيح داده و در بخش پاياني براي تحول و بالندگي انقلاب است و اين اتفاق بايد به دست جوانان صورت گيرد و يک تحول ساختاري شکل گيرد و نخبگان بايد در کنار تدوين مراحل اين برنامه براي تغيير ساختارهاي داخلي نظام جمهوري اسلامي اقدام کنند که جدي گرفته نشده است در حوزه هاي مختلف اگر به نسل جوان ميدان دهيم مي توانيم ساختارهاي موجود جوان گرا نيستند.
شيراوژن در ادامه صحبت خسروپناه افزود: ما ريسک پذير نيستيم در ساختار ما اعتماد به جوانها نيست جوانهاي ما قابليت اين دارند که اگر به آنها اعتماد شود و فرصت در اختيارشان قرار گيرد موجب موفقيت هاي فراواني شوند دستگاه محاسباتي مسئولان ما و روش فکري مردم بايد با اين بيانيه همراه شود، شايد مسئولين ما اگر اينجا بنشينند از ما هم جوانگراتر باشند اما در زمان لازم شايد اين ريسک را نکنند که فرصت را در اختيار جوانها قرار دهند.
حسيني تصريح کرد: اشکالي که وجود دارد بحث روش ها و سبک هاي مديريتي است که بعد از 40 سال نياز به تغيير در برخي ساختار و قوانين دارد و مقام معظم رهبري هم گفتند که ما تحول را قبول داريم اما تحول در رويه ها و ساختار و ابزارها اما ثبات در اصول در جاي خودش است و اين بيانيه به اصول تاکيد ويژه دارد.
خسروپناه در ادامه اين گفتگو اظهار داشت: ساختار مجموعه اي از نهادها، رفتارها، قوانين باشد به عنوان مثال اگر قوانين اين باشد که افرادي که مسئوليت دارند به يک پست بسنده کنند يا براي قانون بازنشستگي تبصره نگذارند نهاد و قوانين و آيين نامه ها بخشي از ساختار هستند بخشي از ساختار است ما به لحاظ ساختاري بايد مشکلات را حل کنيم.
شيراوژن در پايان خاطرنشان کرد: در اين بيانيه تاکيد زيادي در بحث اقتصاد شده است در مصرف به اندازه، توليد باکيفيت و از جهت ديگر معنويت و اخلاق است که زيرساخت بقيه بخش ها است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم