Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد دولت عراق سه شنبه گفت: با وجود فشار‌های آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه ایران، عراق همکاری با این کشور را در حوزه انرژی ادامه می‌دهد.

به نوشته «لوگزامبورگ تایمز»، «عبدالکریم هاشم مصطفی»، مشاور نخست وزیر عراق که برای شرکت در نشستی بین‌المللی با میزبانی روسیه در مسکو به‌سر می‌برد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: «در سفر هیات بزرگی از بانک مرکزی ایران پیشنهاد تجارت با یورو مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده‌های دیگر نیز استفاده از "دینار" عراق یا نفت است.»

این مقام عراقی با اشاره به رد فشار‌های آمریکا جهت قطع خرید گاز طبیعی و برق از ایران افزود: «این تحریم‌ها آمریکایی هستند و ما حق داریم از منافع ملی خود دفاع کنیم. همواره به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که دوست شما هستیم، اما در سیاست‌هایتان در منطقه مشارکتی نداریم. آمریکایی‌ها هم از این مسئله به خوبی آگاهند و این مسئله خبری جدیدی برای آن‌ها نیست.»

مشاور نخست وزیر عراق درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در کشورش نیز اظهار داشت: «عراق انتظار ندارد که نیرو‌های آمریکایی برای دوره نامحدودی در این کشور بمانند. وقتی عراق از آمریکا بخواهد نیرو‌های خود را از این کشور بیرون ببرد، آن‌ها همانند گذشته این کار را انجام خواهند داد. با توجه به کاهش خطر‌های تروریستی، آمریکا نیز از حضور نظامی خود در عراق می‌کاهد.»

دولت آمریکا برای تعامل اقتصادی، تجاری عراق با ایران مجوز موقت صادر کرده است. آمریکا اعلام کرده که قصد دارد در اردیبهشت آینده صدور مجوز‌های موقت معافیت از تحریم‌های ایران را قطع کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عراق همکاری اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است