Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان - ايرنا - معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ملي استاندارد گفت: واحدهاي توليدي براي صادرات محصولاتشان هيچ نگراني نداشته باشند و اين نهاد نهايت همکاري را با توليدکنندگان کشور مي کند.

به گزارش ايرنا، نيره پيروزبخت عصر چهارشنبه در بازديد از صنايع غذايي سحر همدان اظهار داشت: براي صادرات محصول مقررات جديدي مطرح شده و مصوبه آن نيز از شوراي عالي استاندارد کشور دريافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به واحدهاي توليدي اطمينان خاطر داد براي صادرات محصولاتشان هيچ مانعي وجود ندارد و توليدکنندگان با يکي از روش هاي تعريف شده مي توانند محصولاتشان را به کشورهاي ديگر صادر کنند، مشروط به اينکه طرف مقابل از مصرف آن محصول راضي باشد.
پيروزبخت خاطرنشان کرد: چنانچه استانداردي براي محصولات توليدي تدوين نشده باشد، از استاندارد هاي کشور مقابل و يا استاندارد مورد قبول آنها استفاده شده و کالا صادر مي شود.
رييس سازمان ملي استاندارد افزود: اگر استانداردي در کشورهاي ديگر نيز وجود نداشته نباشد صادرات براساس مشخصات فني مورد توافق دو طرف صورت مي گيرد.
پيروزبخت با اشاره به اينکه هزينه فرآيند استاندارد سازي محصولات توليدي در کشورهاي ديگر بسيار زياد است، خاطرنشان کرد: اين کار در داخل کشور با استفاده از بودجه دولتي انجام مي شود.
وي يادآوري کرد: اين کار در راستاي حمايت از توليدکنندگان و رونق توليد داخلي انجام مي شود و واحدهاي توليدي هيچ مشکل و مانعي در اين زمينه ندارند.
پيروزبخت اضافه کرد: کنترل و بازرسي بازار و شبکه توزيع نيز با اعتبارهاي دولتي صورت مي گيرد تا آسيبي به حقوق مصرف کنندگان نرسد.
رييس سازمان ملي استاندارد از واحدهاي توليدي خواست: اگر ايده و پيشنهادي براي تدوين و بازنگري استانداردهاي موجود دارند اعلام کنند تا از اين نظرات براي بهبود اوضاع توليد و صادرات کشور استفاده شود.
وي به واحدهاي توليدي و صنايع پيشنهاد داد: از آزمايشگاه هايي که سرمايه گذاري هاي سنگين در بخش سخت افزاري و نرم افزاري راه اندازي کرده اند، به طور بهينه استفاده کنند و به عنوان آزمايشگاه همکار استاندارد به هم صنفان خود خدمات ارائه کنند.
پيروزبخت گفت: اين روش صرفه اقتصادي دارد و به تمام واحدهاي توليدي توصيه مي شود به سمت بهره وري بيشتر از منابع انساني و فناوري صنايع خود باشند.
صنايع غذايي سحر از واحدهاي مشمول استاندارد اجباري استان همدان است که تاکنون هيچ گونه نبود انطباق با موازين استاندارد در پرونده اش درج نشده است.
اين واحد توليدي 27 سال پيش فعاليت خود را در زمينه توليد و فراوري انواع کمپوت و کنسرو، انواع سس، رب، ترشي، شوري و مربا آغاز کرده و 900 نفر در اين کارخانه مشغول به کار هستند.
7527/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد