Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي تکاب گفت: راه دسترسي 6 روستاي دورافتاده و سخت گذر در بخش هاي تخت سليمان و مرکزي اين شهرستان با تلاش شبانه روزي و بي وقفه راهداران برف روبي و بازگشايي شد.

امير يدبيضا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: راه روستاهاي آق اطاق، آرپاچايي، جداقيه و عربشاه اوريات در بخش تخت سليمان و آي قلعه سي و آسمان بلاغي در بخش مرکزي تکاب که در منطقه اي سخت گذر واقع شده اند از چهار روز گذشته به علت بارش برف و کولاک شديد مسدود شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: راهداران اين شهرستان با تلاش شبانه روزي خود عصر امروز موفق شدند مسيرهاي مسدود شده را برف روبي و بازگشايي کنند.
يدبيضا با بيان اينکه راه دسترسي به اين روستاها سخت گذر و داراي گردنه هاي برف گير و خطرناک است، ادامه داد: براي بازگشايي راه ارتباطي اين روستاها بيش از 45 کيلومتر از مسير روستاي زرشوران تا عربشاه اوريات تخت سليمان و از عربشاه گروس تا آي قلعه سي در چند نوبت برف روبي و بازگشايي شد.
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي تکاب با بيان اينکه ارتفاع برف در محور اوريات بخش تخت سليمان حدود چهار متر است، گفت: ارتفاع بالا و حجم زياد برف در اين محور سخت گذر روستايي موجب کند شدن عمليات برف روبي شد و از اين رو راهداران در چهار روز گذشته به طور متوالي در اين محور حضور داشته و راه دسترسي اين روستاهاي دورافتاده و سخت گذر اين منطقه را بازگشايي کردند.
يدبيضا اظهار داشت: تردد در تمام محورهاي روستايي اين شهرستان از جمله مناطق دورافتاده و سخت گذر هم اکنون باز بوده و رفت و آمد در آنها جريان دارد.
به گزارش ايرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي کوهستاني و سردسير در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و بيش از 380 کيلومتر راه اصلي و فرعي و روستايي دارد.
راه هاي دسترسي اين شهرستان سخت گذر بوده و داراي گردنه ها و پيچ هاي خطرناکي به خصوص در مناطق مايين بلاغ و ساروق است.
7514/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه

گردنه تته واقع در مسیر سروآباد _ پاوه با تلاش راهداران شهرستان سروآباد پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، با اعلام روابط عمومی راهداری شهرستان سروآباد، محور سروآباد _ پاوه محدوده گردنه تته، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ بازگشایی و ایمن‌سازی شد و تردد به آسانی در آن در حال انجام است.

ارتفاع برف در این گردنه به بیشتر از پنج متر رسیده بود که امروز پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

گردنه تته از جمله گردنه‌های برف‌گیر استان کردستان است که معمولاً با اولین بارش برف در پاییز هر سال بسته می‌شود و تا فصل بهار سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد.

کد خبر 747587

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته