Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی ساخت سایت اداری منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، همزمان با سرمایه گذاری های خارجی در این منطقه آغاز می شود.

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید سفیر ایران در ترکمنستان از این منطقه ویژه اقتصادی، به خبرنگار ایرنا گفت: این منطقه محل مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی است و مشوق های خوبی به سرمایه گذاران در آن تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیل در روند سرمایه گذاری، از جاذبه های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای سرمایه گذاران است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه محدودیتی از نظر جذب سرمایه گذار خارجی نداریم، گفت: مشوق های مختلف از نظر سرمایه گذاری داریم که می تواند در جذب سرمایه گذاری خارجی ها موثر باشد.
سیاوش وحدت افزود: مهمترین این مشوق ها که تنها در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد وجود دارد، پرداخت بهای زمین به صورت نقد و اقساط و تنفس 9 ماهه پرداخت بهای زمین است.
وی اظهار داشت: برای مرحله نخست این منطقه 27 لیتر آب در ثانیه، 2 هزار مترمکعب گاز، 10 مگاوات برق و نیز فیبر نوری تأمین شده است.
وی جذب سرمایه گذار خارجی را از اولویت های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برشمرد و افزود: سرمایه گذارانی از کشورهای دیگر از جمله آلمان، اتریش، ترکیه، عراق و افغانستان که به استان سفر کرده بودند نیز برای دیدن این منطقه ویژه به این مکان هدایت شده اند.
وحدت، زون آموزشی منطقه ویژه بجنورد را نیز منحصر به فرد و فرصتی برای حضور دانشگاه های استان و ارتباط با مراکز آموزش عالی خارجی دانست.
سفیر ایران در ترکمنستان در نخستین روز سفر دوروزه خود به استان خراسان شمالی، از منطقه ویژه اقتصادی و کارخانه سیمان بجنورد دیدن کرد.
منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با گستره 350 هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن 49 هکتار وسعت دارد.
استان خراسان شمالی دارای 9 شهرک و 6 ناحیه صنعتی است.
ب/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منطقه ويژه اقتصادي بجنورد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمدزنگانه امروز در گردهمائی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در خان ببین افزود : سرمایه گداری خارجی در گلستان  به بیش از  ۱۳ میلیون دلار رسیده است و این رقم رشد ۱۲ برابری آن را نشان می دهد.

او با اشاره به قابلیت ها و ظرفیتهای گلستان گفت : این استان در حوزه اقتصاد رشد ۸ درصدی داشته و رقم تولید ناخالص استان دو برابر قبل شده است.

علی محمد زنگانه افزود : احیای ۱۳۷ بنگاه و کارخانه نیمه تعطیل از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در گلستان است .

او همچنین گفت : علاج بخشی خلیج گرگان از مهمترین اقدامات دولت در گلستان است که اگر انجام نمی شد طبیعت و محیط زیست استان مورد تهدید جدی قرار می گرفت.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی