Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:43:05 GMT

ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۸۸۵۳

ونزوئلا مرزهای خود را با جزایر اطراف بست

معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور مرزهای خود را با کشورهای جزیره ای همسایه بسته، ترافیک هوایی با آن ها را تعلیق کرده و در روابط دیپلماتیک با این دولت ها تجدید نظر می کند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دلسی رودریگز روز چهارشنبه اعلام کرد که ونزوئلا مرزهای خود را با کشورهای جزیره ای اطراف می بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق پس از آن رخ داد که کشور جزیره ای کوراسائو واقع در دریای کارائیب موافقت کرد تا به عنوان مرکز انتقال کمک های انسانی و محموله های امدادی به ونزوئلا وارد عمل شود.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: «ونزوئلا تصمیم گرفته است تا نه تنها مرز را با این کشورها ببندد، بلکه در روابط با آن ها نیز تجدید نظر کند. این اقدامات تا زمانی که دولت های آن ها شروع به تبعیت از قوانین بین المللی و احترام به آن نکنند، برقرار خواهند بود.»

پیش از این، رویترز به نقل از یکی از فرماندهان محلی اعلام کرده بود که دولت ونزوئلا مرزهای دریایی خود را با جزایر آنتیل هلند پس از یک روز بستن این مرزها، بازگشایی کرده است.

در حالی که هلند تصمیم گرفت تا یک مرکز لجستیک را در جزیره کوراسائو برای ارسال کمک های بشردوستانه برقرار کند، ونزوئلا به بستن مرزهای خود با جزایر اطراف اقدام کرد، ولی دلیل اصلی این اقدام ونزوئلا همچنان نامعلوم است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این پیشنهاد کمک های انساندوستانه آمریکا را که اکنون به کلمبیا ارسال شده اند، رد کرده و آن را توطئه ای برای سرنگونی دولتش توصیف کرده است.

وزیردفاع ونزوئلا: تا پای مرگ به مادورو وفادار خواهیم بودتهدید اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

از حدود یک ماه پیش، خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت، در خیابان خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.

این در حالی است که ارتش و مقامات دیوان عالی قضایی این کشور، بر حمایت از مادورو تاکید دارند.

انتهای پیام/

R42340/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ثبت نام آزمون استخدامی برای جذب ۳۰۰ معلم در شهرستان بشاگرد و جزایر این استان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ فروردین آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد قویدل عصر پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: با پیشنهاد استاندار هرمزگان، همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری مستمر چند ماهه به منظور تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و سخت گذر (صعب العبور) استان، برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل بوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: متقاضیان تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قویدل اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۴ خردادماه بر روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج آزمون نیز یک ماه بعد از آزمون کتبی در سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد و داوطلبان ۴۵ رشته تحصیلی می‌توانند برای تصدی شغل آموزگاری دبیری و هنرآموزی در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: جهت دریافت دفترچه راهنمای آزمون استخدام قرارداد کار معین آموزشی شهرستان بشاگرد و جزایر هرمزگان به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان یا سایت جهاد دانشگاهی مراجعه شود.

دیگر خبرها

  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • ونزوئلا سفارتش در اکوادور را تعطیل کرد
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد