Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عملکرد مطلوب دانشگاه‌ها در کشور تاکید کرد: خودروسازان جهان از طراحان ایرانی بهره می‌برند در حالی که خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی بی توجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی در سفر به یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تامین نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور گفت: در طول این ۴۰ سال گذشته توفیقات خوبی حاصل شده و به لحاظ نیروی متخصص تحصیل کرده وابستگی به کشورهای دیگر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه مطلوب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: در دنیا تحصیل‌کردگان ایران را به عنوان تحصیل‌کردگان کیفی متوسط می‌شناسند و افتخار است که بعضا فارغ‌‌التحصیلان ما به عنوان استاد دانشگاه در کشورهای دیگر نیز تدریس می‌کنند.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بهترین طراح یکی از بهترین تولید کنندگان خودروی جهان نیز ایرانی است، تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت در داخل کشور برای استفاده از ظرفیت نخبگان وجود ندارد.

غلامی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: باید وضعیت دانشگاه‌ها بهتر شود بنابراین کیفی‌سازی و هدفمند کردن واحدهای آموزش عالی در کشور دو محور اصلی ساماندهی آموزش عالی هستند.

وی به پیشرفت‌های حاصل شده در آموزش عالی به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مجموعه‌های نظامی کشور پیشرفت‌های خوبی حاصل شده چون متقاضی استفاده از علم دانشگاه بودند.

وزیر علوم با اشاره به مهارت‌های کسب شده در حوزه پزشکی و درمانی ابراز داشت: خوشبختانه در این حوزه نیز مهارت و توانایی وجود دارد لذا اگر از توانمندی دانشگاه‌ها و دانشجویان استفاده شود پیشرفت و توفیق نیز حاصل خواهد شد.  

غلامی با تاکید بر توسعه فرهنگ مراجعه به دانشگاه و تقویت ارتباط با دانشگاه در حوزه‌های مختلف بیان کرد: متاسفانه صنایع به سمت دانشگاه‌ها حرکت نکرده و چون فضای رقابتی وجود ندارد از این ظرفیت استفاده چندانی نمی‌کنند.

آیت‌الله ناصری، امام جمعه شهر یزد هم در این دیدار یادآور شد: جوان‌های ما چه در بین دانشگاهیان و چه مدرسه‌ای‌ها آنطور که باید صاحب فکر و اندیشه و نوآوری شوند، نیستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشند و دانشجو باید در حین تحصیل بتواند کارآفرینی را شروع کرده و پس از فارغ‌التحصیلی دیگران را هم به کار بگیرد.

به گزارش ایلنا، وزیر علوم به مناسبت تاسیس سالروز دانشگاه یزد همچنین بازدید و افتتاح چند پروژه در دانشگاه‌ها و پارک فناوری استان سفر کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام جمعه خودروسازان فناوری نخبگان وزارت علوم 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل در حکم انتصاب حمیدرضا کوهدار خطاب به وی آورده است.

نظر به مراتب تعهّد، دانش و تجارب و روحیۀ تحول‌خواهی ارزنده جناب­عالی به موجب این حکم به سمت معاون حوزۀ وزارتی منصوب می­‌شوید. لازم است ضمن هماهنگی با مدیرکل محترم حوزۀ وزارتی در تمشیت و پیش­برد امور و کمک به دست­یابی به اهداف، سیاست­‌ها و برنامه­‌های آن دفتر هماهنگی و همکاری شایسته مبذول نمایید. امید است با توکّل به خداوند سبحان و تلا‌ش‌های جناب‌عالی و همکاران محترم دفتر وزارتی، اهداف و سیاست‌های این وزارت در زمینۀ راهبری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فنّاوری بر پایۀ قوانین و سیاست‌های دولت محترم و در چارچوب برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی تحقق یابد.

توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است؛ حمیدرضا کوهدار (زاده تهران _ ۱۳۶۱) دانش‌آموخته رشته مواد و متالوژی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با مرتبه استادیاری است که از مهمترین سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، مدیر ترویج و گفتمان‌سازی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مدیر گروه اجرایی‌سازی اسناد ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان اشاره کرد.

وی همچنین عضو هیئت علمی برگزیده دانشگاه علم و صنعت در امور آموزشی، عضو بنیاد ملی نخبگان و دانشجوی نمونه کشوری بوده است.

گفتنی است؛ پیش از این امین عبدالله‌زاده در این سمت قرار داشت که هم‌اکنون به عنوان مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از کمکهای مشورتی والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  •  لیست دانشگاه‌های مجاز کشور / مدرک کدام دانشگاه‌ها اعتبار ندارد!
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد | فهرست همه دانشگاه‌های مجاز کشور را ببینید
  • فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس غیرقانونی است
  • فعالیت «دانشگاه بین المللی زاگرس»غیرقانونی اعلام شد/ لیست دانشگاه‌های مجاز کشور
  • فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس غیرقانونی اعلام شد