Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق اصناف همدان که این روزها و در شرایط سخت اقتصادی باید به دنبال مدیریت بازار، کنترل قیمت‌ها و حل مشکلات مردم باشد گویا بیشتر درگیر اختلافات درونی و جنگ قدرت است . ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اتاق اصناف محلی برای شناسایی مشکلات، موانع توسعه و ارتقا  فعالیت‌های صنفی و تلاش و همکاری برای رفع موانع اتحادیه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد هماهنگی بین اتحادیه‌ها، نظارت بر عملکرد آن‌ها، راهنمایی صنوف و اظهار نظر در خصوص ضوابط داخلی اتحادیه‌های زیر پوشش برای صدور پروانه کسب به منظور بررسی و تصویب کمیسیون نظارت و نظارت بر حسن اجرای اقدامات اتحادیه‌ها در خصوص صدور پروانه کسب از جهت تطبیق با مقررات و آئین نامه‌ها از مهم‌ترین وظایف اتاق اصناف است.

با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و وضعیت نابسامان بازار همدان، بیش از پیش به نقش آفرینی اتاق اصناف  و اتحادیه‌ها در تسکین التهابات بازار نیاز است. اما این درحالی است که این روزها اتاق اصناف همدان در کشمکش‌ها و اختلافات داخلی به سر می‌برد و تاثیرات مخرب آن بر بازار، احساس می‌شود.

 تابستان امسال بود که در هیاهوی افزایش قیمت سرسام آور انواع میوه‌های تابستانی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان تغییر کرد و با رفتن رضا البرزی، علیرضا شمس بر صندلی ریاست این اتحادیه نشست.

پس از مدت کوتاهی از این انتصاب و با شروع فصل پاییز، شاهد تعدیل قیمت انواع میوه در سطح بازار بودیم و می‌توان گفت که وضعیت قیمت میوه به ثبات نسبی رسید.در این مدت میزان بازرسی‌ها افزایش یافته  و حتی در شب یلدا که اوج خرید میوه است و تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد، شاهد بی ثباتی و یا گرانی ناگهانی میوه‌های پاییزی نبودیم.

اما مدت زیادی نگذشت که خبر برکناری رئیس اتحادیه میوه و تره بار منتشر شد. وقتی پیگیر موضوع شدیم، و با چندین عضو اتحادیه و اتاق اصناف گفت‌وگو کردیم، کاشف به عمل آمد که کشمکش‌های داخلی اتاق اصناف همدان جدی است و نیازمند ورود مسئولان استانی است.

   بخاطر گفتن «حقیقت»  برکنار شدم

رئیس سابق اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: بازگویی حقیقت و مصاحبه با رسانه‌ها مهم‌ترین علت برکناری من از ریاست اتحادیه میوه و تره بار است.

علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مسئولان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از ما خواستند تا با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکنیم، اما این خواسته آنها غیر منطقی است چراکه در این وضعیت نامناسب اقتصادی وظیفه داریم که با مردم شفاف باشیم.

وی تصریح کرد: در مصاحبه ای که تاریخ 27 آذر ماه، با رسانه‌ها داشتم، از مردم خواستم که خرید میوه و مایحتاج خود را برای شب یلدا نگذارند و چند روز قبل از آن اقدام به خرید کنند.

رئیس سابق اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: در آن روزها بخاطر اختلافات داخلی اتاق، واحد بازرسی اتاق تعطیل بود و من اعلام کردم که این تعطیلی به صلاح مردم نیست.

شمس ابراز کرد: مورد دیگری که بخاطرش بازخواست و از کار برکنار شدم، مربوط به ابطال پروانه کسب یکی از خویشاوندان مسئولان استانی است. بر اساس قانون اقدام به ابطال پروانه کسب کسی کردم که بدون اطلاع، اقدام به تغییر شغل کرده است.

تعزیرات: برخورد با تخلفات کوچک اصناف منطقی نیست/به اسم کنترل بازار حقوق اصناف تضییع نشوددر آستانه نوروز نظارت بر بازار توسط اتاق اصناف بیشترمی‌شودجزئیات برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و فروش ویژه اصناف برای شب عید

 

وی افزود: متاسفانه عقده‌های سیاسی و خصومت‌های شخصی موجب برکناری بنده از اتحادیه شده است، اما از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوعات هستم.

رئیس سابق اتحادیه میوه وتره بار همدان با بیان اینکه اتاق اصناف، وجوهی غیرقانونی را از اتحادیه‌ها دریافت می‌کند، ابراز کرد: در منابع مالی اتاق به صراحت آمده که باید 20 درصد درآمد اتحادیه‌ها به حساب اتاق واریز شود اما غیر از آن هم وجوهی را در ازای پلمپ واحدهای متخلف دریافت می‌کنند.

شمس با تاکید بر اینکه ما باید با مردم بی‌پرده حرف بزنیم و مشکلات را بازگو کنیم، عنوان کرد: با پنهان کاری و دوری از رسانه‌ها، کاری درست نمی‌شود.

اتاق گرفتار کشمکش بر سر «قدرت»

یکی از اعضای فعلی اتاق اصناف که اجازه نداد نامش را اعلام کنیم، به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه اختلافات داخلی در اتاق اصناف همدان شکل گرفته و آقایان در حال کشمکش بر سر قدرت هستند.

وی تصریح کرد: از تمامی اعضای اتاق و اتحادیه‌ها خواسته شده با رسانه‌ها مصاحبه نکنند، اما باید بدانند که این اقدام اصلا به نفع مردم نیست.

این عضو اتاق اصناف همدان با بیان اینکه در برخی موضوعات مهم مانند پوشاک، موادغذایی و غیره، نیازمند صحبت با مردم و شفاف سازی برای آن ها هستیم، گفت: با بستن دهان تحلیلگران، کاری پیش نمی‌رود.

وی افزود: اگر شخصی مسئولتی را بر عهده گیرد و مشکلات آن را بیان نکند به بن بست می‌رسد، اظهار داشت: سرپوش نهادن بر مشکلات و کاستی های اتاق به ضرر تمام مردم است.

این عضو اتاق اصناف همدان گفت: مثلا یکی از رئسای اتحادیه برای به دست آوردن «رای» مورد نیاز خود اقدام به صدور جواز کسب بدون در نظر گرفتن ضوابط  و قوانین کرده است، پس با این حساب اتاق در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.

وی گفت: به نظرم مسئولان اتاق به فکر مردم نیستند، و وضعیت نابسامان بازار و خرید مردم را فراموش کرده و تنها تشنه قدرت و نشستن بر صندلی ریاست هستند.

این عضو اتاق اصناف همدان به برکنار آقای شمس از صندلی ریاست اتحادیه میوه و تره بار همدان اشاره کرد و گفت: قصد دفاع از ایشان را ندارم، اما می‌گویم که جرم این شخص بازگو کردن حقایق اتاق بوده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که جناح گرایی و ارتباطات خویشاوندی و لابی گری بر اتاق اصناف همدان حاکم باشد بدون شک وضعیت بدتر از حال می‌شود.

به گزارش تسنیم همدان، در وضعیت فعلی اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم  و قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، اهمیت و جایگاه اتاق اصناف همدان برای ساماندهی صنوف و کنترل قیمت‌ها بیش از پیش احساس می‌شود، بنابراین اگر حواس مسئولان اتاق به وضعیت بازار نباشد و وقت خود را صرف اختلافات داخلی و جنگ بر سر قدرت کنند، بدون شک التهابات بازار همدان نمایان تر می‌شود. لذا شایسته است مسئولان صنعت، معدن تجارت استان به این موضوع ورود موثر کنند و آتش تفرقه را خاموش کنند و حل مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام داده و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: دلیجان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و نیاز است با تعامل و هم‌افزایی مردم گام‌های موثرتری در راستای توسعه و بهره گیری از این پتانسیل‌ها برداشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به ضرورت آمادگی شبانه روزی سازمان‌های مختلف و حراست از دستگاه‌های اداری و پرسنل آن گفت: چنانچه مقرر است معروف در جامعه ترویج و منکر به صفر برسد، نیازمند تلاش دستگاه‌های اجرایی است و چنانچه در این راستا با مطالعه رفتار کنیم، بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به جامعه ۱۴ هزار نفری کارگران و وجود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرک اصناف در شهرستان دلیجان، ادامه داد: شهرک اصناف بخشی از شهرستان دلیجان است و وجود مشکلات شهرک، زیبنده این شهر نیست و انتظار است مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای رفع آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال موضوع انتقال مشاغل مزاحم دستور کار قرار گرفت و اکنون ساماندهی آن بر عهده شهرک اصناف و برخی دستگاه‌های دیگر است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

پارسال ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران دلیجان ارائه شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شهرستان از نظر استقرار صنایع در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران شهرستان داده شد که از این تعداد ۶۱ مورد منجر به صدور دادخواست شده و مابقی به شکل صلح و سازش رفع شده است.

حسن معصومی با اشاره به حدود ۱۵۰ مورد افراد مشمول مقرری بیکاری، ادامه داد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه ۱۵ مورد گشت شناسایی مشترک با حضور دستگاه‌های مسئول و نمایندگان آنها انجام شد.

کد خبر 6081141

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار در آخرین روز فروردین
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار