Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: مشکلات صادرات کالا به کشور ترکمنستان ربطی به تحریم‌ها ندارد چرا که این کشور از سیاست‌های تحریمی آمریکا استقبال نکرده است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سید محمد احمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست کارگروه‌های آموزشی و فرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ترکمنستان در برخورد با تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اتخاذ کرده جانب ایران را گرفته و این سیاست را ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بجنورد| استراتژی صادارات کالای ایرانی به ترکمنستان نیازمند تغییر استخراسان شمالی باید به پیش قراول ارتباطات تجاری با ترکمنستان تبدیل شودمشکلات گشایش اعتباری برای تجار خراسان شمالی در ترکمنستان مرتفع می‌شود

وی با اشاره به سابقه دیپلماتیک و دوستانه ترکمنستان با ایران افزود: ترکمنستانی‌ها در تمام شرایط کنار مردم ایران خواهند بود و این روند به طور ثابت خواهد بود. ترکمنستانی‌ها با صادرات برق و گاز در شرایط سخت تحریمی نشان دادند که در تحریم‌ها آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

احمدی با تاکید بر اشتراکات قومیتی و عمرانی ایران با ترکمنستان تصریح کرد: ایران نخستین کشوری بود که ترکمنستان را به رسمیت شناخت و این اشتراکات نوید اتفاقات خوبی را در آینده خواهد داد.

سفیر ایران در ترکمنستان همکاری در دروازه‌های مشترک گمرکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تسهیل تبادل کالا میان ایران و ترکمنستان به‌ صورت انتقال الکترونیکی در گمرک طی زمان‌های آینده امکان تحقق دارد.

به گزارش تسنیم٬ استان خراسان شمالی بیش از 280 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که نبود بازارچه و گمرک مرزی باعث عدم صدور کالاهای استان به این کشور شده است. سفر یک روزه سفیر ایران در ترکمنستان به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای حل مشکلات تجاری ایران و ترکمنستان از طریق خراسان شمالی انجام شده است.

انتهای پیام/ ت

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال توقیف ساختمان وزارت نفت در انگلیس به‌دلیل شکایت شرکت کرسنت گفت: مشکلاتی از قبل برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در قرارداد کرسنت معلوم نیست به چه صورت از کشور دفاع شده البته در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان هم مواردی بوده که هنوز کشور ترکمنستان به مرحله دوم شکایت خود وارد نشده است.

وی اظهار کرد: وقتی یک قرارداد بین‌المللی می‌بندیم در صورت شکایت طرفین آن را برای بررسی مفاد قرارداد به دادگاه لاهه می‌فرستند لذا اگر ساختمان نفت در انگلیس به نفع شرکت کرسنت مصادره شود به کشورمان ضرر می‌رسد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: مشکلی که با ترکمنستان داریم برای دولت قبل است البته مرحوم رستم قاسمی در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان خوب عمل کرد، اما شاهد هستیم که یکسری مسائلی پیش آمده چرا که موقع بستن قرارداد به مفاد آن توجه نمی‌کنند سپس می‌گویند ترکیب گازی که دولت ترکمنستان به ما می‌دهد گاز استاندارد نبوده است لذا از ایران شکایت و کشورمان را محکوم کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح گرد: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان این مسائل را حل کرد البته دیپلماسی خارجی باید تقویت شود و باید حواسمان به همسایگانمان و تبادلاتی که با دنیا داریم جمع باشد تا مشکلی برای کشور پیش نیاید.

سنگدوینی گفت: اگر ایران در شکایت کرسنت و ترکمنستانی‌ها محکوم شود یا باید غرامت بدهد یا از دارایی‌هایی که دارد باید آنها را پرداخت کند.

وی با بیان‌ اینکه مسئولان به‌دنبال این هستند که با تعامل مشکل با ترکمنستان حل شود، افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از شمال داشتیم و از آن‌طرف هم صادرات گاز به کشور‌های ترکیه و عراق داشتیم و حالت ترانزیت گازی ایجاد کرده بودیم، اما ترکمنستان دیگر گازی به ما نمی‌دهد و روزانه بین پنج تا ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به ما می‌دهد که آن هم سوآپ گازی با جمهوری آذربایجان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع دارم ایران را در قضیه کرسنت محکوم کردند و باید غرامت بدهیم لذا باید دولتمردان بنشینند براساس دیپلماسی این مشکل را حل کنند، اما طرف مقابل هم کوتاه نمی‌آید، چون حمایت آمریکا و اروپایی‌ها را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد
  • برگزاری اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌ شمالی+فیلم
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴