Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - سفير آفريقاي جنوبي در ايران با بيان اينکه ايران در تبادلات تجاري خود نبايد فقط منتظر اروپا باشد، گفت: جمهوري اسلامي بايد تنوع تجاري خود را بالا برده و با تعريف سيستم هاي مالي، با آفريقا ، آسيا و آمريکاي جنوبي بيشتر تجارت داشته باشد.

به گزارش ايرنا `ويکامازوري کومالو` چهارشنبه شب در ديدار با فعالان اتاق بازرگاني يزد با اشاره به تقويت ارتباطات ميان دو کشور از زمان نلسون ماندلا نخستين رئيس جمهوري آفريقا تاکنون اظهار داشت: روابط دو کشور بسيار صميمي است و آفريقاي جنوبي در سخت ترين شرايط در کنار ايران بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هم اکنون بين آفريقاي جنوبي و ايران بيش از 50 توافق نامه همکاري وجود ندارد که بسياري از آنها هم اجرايي نشده که اتاق بازرگاني مي تواند وارد عمل شده و براي اجراي آنها تلاش کند.
** ايران از مشکل تحريم، عبور مي کند
سفير آفريقاي جنوبي با بيان اينکه آمريکا ، تحريم هاي سختي را عليه ايران برقرار کرده تصريح کرد: اين شرايط ، فرصت هايي را فراهم کرده تا ايران همچون 40 سال گذشته با کمک دوستاني همچون آفريقاي جنوبي بتواند از اين مشکلات عبور کند.
کومالو درباره تبادلات مالي هم گفت: يکي از راههاي ايجاد تبادلات مالي و تجاري ، بنگاههاي اقتصادي کوچک و متوسط است و براي مباحث مالي هم هر چند که اروپا ، ساختاري ويژه را تعريف کرده ولي هنوز ويژه نشده و نيازمند اصلاحاتي است.
** کشورها خواستار بهره مندي از منافع برجام هستند
وي تأکيد کرد: ايران بايد بداند که اروپايي ها تنها کشورهايي نيستند که مي تواند با آنها مبادلات تجاري داشته باشد بلکه بسياري از کشورها در آفريقا ، آسيا و آمريکاي جنوبي هستند که تمايل به همکاري با ايران دارند.
وي با بيان اينکه برجام يک موافقت نامه بين المللي مورد تأييد شوراي امنيت سازمان ملل است ، تأکيد کرد: اين موافقت نامه ، تنها مختص آمريکا و اروپا نيست و بقيه کشورها نيز خواستار استفاده از منافع آن هستند.
سفير آفريقاي جنوبي اضافه کرد: در ساز و کار مالي هم ايران نبايد تنها به اروپا دل ببندد چون آنها به فکر منافع خودشان هستند ، ضمن آنکه در هيچ جايي نيامده که ديگر کشورها نمي توانند ساز و کار مالي ايجاد کنند.
کومالو ، بر حمايت کشورش از اين موافقت نامه تأکيد کرد و افزود: تجارت در اين شرايط بايد خلاقانه و همراه با نوآوري باشد و بايد بتوانيم در کنار هم ، اين مشکل ايران را که مشکل دنياي تک قطبي است حل کنيم.
وي يادآور شد: ما با راه حل آمده ايم و توقع نداريم از آسمان براي مشکلات ، راه حل بيايد بنابر اين بايد وارد عمل شده و به هم کمک کنيم .
** يزد، فرصتي براي تقويت ارتباطات ايران و آفريقاي جنوبي
وي ، استان يزد را فرصتي طلايي براي تقويت روابط ميان ايران و آفريقاي جنوبي اعلام کرد و گفت: علاوه بر ظرفيت معادن و صنايع ، گردشگري يزد هم مي تواند موجب تقويت ارتباطات دو کشور شود.
سفير آفريقاي جنوبي افزود: يزد ، منابع طبيعي و معدني زيادي دارد و آفريقاي جنوبي هم در اين ذخاير ، غني است و مي توانيم در اين زمينه ها بوِيژه روشهاي جديد اکتشافي که در کشور ما وجود دارد با هم مبادلاتي داشته باشيم .
** آفريقاي جنوبي، دروازه ورود به قاره آفريقا
رايزن اقتصادي سفارت آفريقاي جنوبي در ايران هم با تشريح برخي زمينه هاي فعاليت فعالان اقتصادي در اين کشور گفت: يکي از زمينه هاي موجود، وجود فصل هاي مخالف در دو کشور است و اين امر موجب مي شود بتوان در هر فصلي از ميوه ها و توليدات فصل ديگر در کشورهايمان استفاده کنيم.
« سارا دين » افزود: آفريقاي جنوبي در واقع دروازه ورود به قاره آفريقاست و ايران و استان يزد مي توانند اين کشور را نقطه شروعي براي گسترش مبادلات تجاري با ساير کشورهاي آفريقا در نظر بگيرند.
وي تصريح کرد: اخيرا توافق نامه تجاري ميان 49 کشور آفريقايي به رياست مصر امضا شده که ظرفيت خوبي براي مبادلات تجاري ايران با قاره آفريقا فراهم مي کند.
وي تأکيد کرد: از تحريم ها هم مي توان با کنار هم بودن پشت سر گذاشت و راه حل آن استفاده از توان بنگاههاي اقتصادي کوچک و متوسط مورد حمايت دولت آفريقاي جنوبي است.
** طرف هاي قابل اعتماد براي تجارت با يزد را معرفي کنيد
رئيس اتاق بازرگاني يزد هم با تشريح ظرفيت مختلف اين استان در حوزه هاي صنعتي ، معدني و گردشگري از شجاعت سفير آفريقاي جنوبي در سخنانش و حمايت از جمهوري اسلامي و موافقت نامه برجام تقدير کرد.
محمدرضا قمي درباره مبادلات تجار يزدي با کشورهاي آفريقاي اظهار داشت: تا پايان سال 2018 با سه کشور اتيوپي ، غنا و کنيا مبادلات داشته ايم و از سفارت آفريقاي جنوبي تقاضا داريم طرف هاي قابل اعتماد براي تجارت با يزدي ها را معرفي کند.
وي خاطرنشان کرد: تلاش مي کنيم هيأتي براي بازديد از ظرفيت هاي کشور آفريقاي جنوبي بويژه در حوزه معدن و گردشگري آماده و به اين کشور سفر کند.
آفريقاي جنوبي از اعضاي گروه صنعتي20 و 5 ، قدرت نوظهور اقتصادي (بريکس) دنيا، گروه 77 و جنبش غيرمتعهدها هست و با توجه به اينکه از اعتبار خوبي در دنيا برخوردار است مي تواند شريک قابل اتکاي ايران در حوزه وسيع قاره آفريقا و جهان باشد چرا که اقتصاد رو به رشد آن به دنبال منابع باثبات در حوزه اقتصاد انرژي است و ايران با دارا بودن منابع غني انرژي و ثبات سياسي حاکم، از جمله کشورهاي قابل اتکا در اين زمينه است.
آفريقاي جنوبي در زمره کشورهاي باثبات و تأثيرگذار در حوزه روابط بين الملل و مورد احترام نهادهاي بين المللي است که چند دوره رياست شوراي امنيت سازمان ملل را نيز به عهده داشته و در شرايط افزايش اعضاي دائم شوراي امنيت يکي از کانديداهاي مطرح براي کسب کرسي عضويت دائم شوراي امنيت است که در حوزه سياست خارجي براي ايران حائز اهميت است.
سه هزار و 700 پروانه صنعتي با سرمايه گذاري اسمي 80 هزار ميليارد ريال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال در استان يزد وجود دارد.
اين استان در حالي که 1.1 درصد جمعيت کشور را داراست ولي به لحاظ توليد صنعتي 4.4 درصد سهم توليد اين بخش را در اختيار خود دارد.
يزد به عنوان چهارمين استان توسعه يافته صنعتي و دومين استان معدني شناخته مي شود که در توليد محصولات کاشي و سراميک رتبه نخست ، محصولات نساجي با 25 درصد توليد جايگاه دوم و توليد فولاد ، جايگاه سوم ايران را دارد.
برپايه سرشماري عمومي نفوس و مسکن در آبان ماه سال 1395، استان يزد يک ميليون و 138هزار نفر جمعيت دارد.
1968/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پترا دی سوتر، معاون نخست‌وزیر بلژیک گفت که کشورش ابتکار عمل را برای بازنگری در توافقنامه‌ای که به رژیم صهیونیستی امتیازات تجاری در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد، در دست خواهد داشت.

دی سوتر، از طریق پستی در شبکه ایکس، اعلام کرد که بلژیک ابتکار بازنگری در توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را رهبری خواهد کرد و خواستار اعمال عوارض گمرکی بر محصولات شهرک‌های یهودی‌نشین شده است.

دو سوتر همچنین تایید کرد که کشورش حامی قطعنامه سازمان ملل در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خواهد بود.

اسپانیا و ایرلند نیز خواستار بازنگری فوری در توافق تجاری شده‌اند که به اسرائیل امتیازات زیادی در بازار اتحادیه اروپا می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد
  • اروپا بازنگری درتجارت با رژیم صهیونیستی را اغاز کرد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان