Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@19:44:06 GMT

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شرق غزه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۹۱۴۳

ساعت 24- یک جنگنده‌ رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه پایگاه گروه مقاومت حماس را در نزدیکی مرزهای شرقی غزه هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به ارسال بالون‌های آتش‌زا، نزدیکی مرزهای شرقی غزه را هدف حمله هوایی قرار داد.

«آوی ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که یک جنگنده اسرائیلی پایگاه حماس در غزه را بمباران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادرعی مدعی شد که این حمله هوایی در پاسخ به ارسال بالون‌های آتش‌زا از غزه به شهرک‌های اسرائیلی صورت گرفت.

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از بادبادک‌ها و بالن‌های مجهز به مواد منفجره برای مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنند.

این بالون‌ها تاکنون باعث ایجاد آتش سوزی در مساحت‌های زیادی از اراضی کشاورزی شهرک‌نشینان صهیونیست در اطراف نوار غزه شده و خسارت‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله «عماد» و «خیبرشکن» به خانه اف۳۵ های اسرائیلی

به گزارش «تابناک» به نقل از مشرق، همانگونه که وعده داده شده بود و همگان انتظار آن را می‌کشیدند عملیات انتقامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل حمله خارج از عرف دیپلماتیک به کنسولگری کشورمان در دمشق با رمز "وعده صادق" در شب ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا شد؛ عملیاتی که به اعتراف بسیاری از کارشناسان و مقامات کشورهای غربی و متحدان صهیونیست‌ها بسیار عظیم و فراتر از انتظارات آنها بوده است.

اگرچه بسیاری پیش از این عملیات ادعا می کردند ایران یک حمله محدود و کنترل شده تنها برای ارسال پیام به رژیم صهیونیستی را اجرا خواهد کرد و احتمالا هدف عملیات نیز منطقه جولان اشغالی خواهد بود (نه بخش اصلی سرزمین های فلسطین اشغالی) اما شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد به سمت دو پایگاه هوایی استراتژیک رژیم صهیونیستی که مبدا اصلی عملیات های جنایتکارانه آنها در سالهای اخیر علیه خاک غزه، لبنان و سوریه بوده است نشان داد ایران در تنبیه اساسی متجاوز و اتمام حجت با حامیان بین المللی آنها برای پایان دادن به تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی کاملا مصمم بوده است.

رکوردشکنی‌های ویژه عملیات موشکی-پهپادی سپاه

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالهای اخیر همواره دست توانمند ملت ایران در راه انتقام و وارد ساختن ضربات دردناک به دشمنان ایران بوده است؛ از حملات چندین باره به محل حضور تروریست‌های داعش و گروهک‌های کومله و دموکرات تا انهدام مقرهای جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق یا جیش العدل در منطقه بلوچستان، این زرادخانه موشکی و پهپادی هوافضای سپاه بود که همواره به عنوان اهرم واکنش سریع کشورمان به تهدیدات فراسرزمینی عمل کرده است.

عملیات اخیر "وعده صادق" بدون تردید گسترده ترین و درخشان ترین عملیات نظامی نیروی هوافضای سپاه در تاریخ کشورمان و حتی منطقه خاورمیانه بوده و چندین رکورد و نقطه عطف ویژه ثبت کرده است.

اگرچه اطلاعات دقیقی از تعداد پرتابه‌های شلیک شده به سوی خاک سرزمین‌های اشغالی به جز ادعاهای امریکا و اسرائیل وجود ندارد اما بدون شک این عملیات از حیث تعداد پهپاد و موشک بالستیک شلیک شده در یک روز در تاریخ نبردهای مدرن بی سابقه بوده است؛ حتی در روز نخست حمله روسیه به اوکراین یا حملات گسترده به تاسیسات انرژی اوکراین در زمستان، شلیک این نرخ از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری در یک روز ثبت نشده بود.

همچنین تمرکز اهداف موشک های سپاه بر دو پایگاه هوایی استراتژیک صهیونیست ها یعنی نواتیم در صحرای نقب و رامون در بندر ایلات موجب شد در همان موج نخست حمله سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه نظر پاتریوت و پیکان۲/۳ اوت نامبر شده و در موج دوم چندین فروند موشک به تاسیسات این دو پایگاه اصابت کند.


 نقشه ادعایی منابع امریکایی از اهداف حملات ایران به اسرائیل

همچنین این عملیات نخستین استفاده رزمی از موشک‌های بالستیک میانبرد ایرانی نیز محسوب می‌شود؛ در عملیات های موشکی گذشته عمدتا از موشک‌های بالستیک کوتاه برد خانواده فاتح نظیر فاتح۱۱۰، فاتح ۳۱۳، ذوالفقار و خیبرشکن یا موشک قیام استفاده شده بود اما نخستین بار موشک‌های میانبرد قدر و عماد نیز بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود از مناطقی نظیر شیراز و حومه تهران به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

حمله مشترک قدر، عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی

اگرچه اهداف دیگری نیز در سایر مناطق سرزمین های اشغالی انتخاب شده بودند اما دو پایگاه هوایی نواتیم و رامون بخش اصلی تمرکز عملیات موشکی را به خود اختصاص داده بودند.


 پایگاه هوایی رامون در نزدیکی بندر ایلات

در این میان پایگاه هوایی نواتیم در عمق صحرای نقب به عنوان هدف ویژه و یکی از ۳ پایگاه هوایی بزرگ رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

پایگاه هوایی نواتیم دقیقا همزمان با تشکیل این رژیم جعلی در سال ۱۹۴۷ احداث شده و چندین جنگ بزرگ را نیز تجربه کرده است از جمله جنگ‌های مشهور ۱۹۴۸، جنگ ۶ روزه، نبرد یوم کیپور و نبرد دره بقاع که به عنوان مرکز حضور مدرن ترین جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به مصاف ارتش‌های عربی می‌رفتند.

همچنین عملیات مشهور "اوپرا" در سال ۱۹۸۱ به منظور نابودسازی راکتور اتمی رژیم سابق بعث عراق نیز به مرکزیت پایگاه هوایی نواتیم انجام شده بود.

اگرچه پایگاه نواتیم میزبان انواع مختلفی از جنگنده ها و اسکادران های نیروی هوایی اسرائیل بوده است اما در سال ۲۰۱۶ به منظور مرکز عملیات مدرن ترین و حیاتی ترین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یعنی F-۳۵ های تازه خریداری شده از ایالات متحده امریکا انتخاب شد.

رژیم صهیونیستی در دو نوبت اقدام به سفارش جنگنده نسل پنجم و پنهانکار اف۳۵ کرده است که نوبت اول شامل ۵۰ فروند را تحویل گرفته و یک سفارش ۲۵ فروندی جدید نیز به تازگی به آن اضافه شده است؛ این جنگنده ها در ۳ اسکادران ۱۱۶، ۱۱۷ و ۱۴۰ نیروی هوایی اسرائیل و هر ۳ در پایگاه هوایی نواتیم مستقر هستند.

مقامات غربی به نقل از برخی منابع صهیونیستی اعتراف کرده اند که ۹ موشک به پایگاه هوایی نواتیم و نقب اصابت کرده است (نکته اصلی ماجرا این است که پایگاه هوایی با نام نقب وجود ندارد و احتمالا هر ۹ اصابت ادعا شده مربوط به نواتیم باشد).

صهیونیست‌ها سانسور شدید خبری در خصوص تعداد پرتابه های عبور کرده از پدافند انجام می دهند و شرکت های صاحب ماهواره های تجاری نیز حاضر به انتشار تصاویر با کیفیت از محل اصابت موشک های ایرانی نیستند اما تا همینجا نیز به چندین اصابت به تاسیسات و باند فرودگاه و همچنین آسیب به هواپیماهای C-۱۳۰ هرکولس مستقر در پایگاه اعتراف کرده اند.


 تصویر ماهواره ای از محل استقرار هواپیماهای ترابری هرکولس اسرائیل و اصابت موشک ایرانی در نزدیکی این محل روی باند اصلی نشست و برخواست

مهمترین نکته در خصوص پرتابه های اصابت کرده به این پایگاه استفاده از موشک هایی است که رهگیری آنها برای سامانه های پدافندی اسرائیلی نظیر پیکان یا فلاخن داود غیرممکن بوده است.
  
موشک خیبرشکن با توانایی گلاید و مانور فرار از سامانه های پدافندی در شیرجه نهایی و همچنین موشک های میانبرد قدر و عماد با کلاهک هدایت شونده و سرعتی بسیار بیشتر از موشک‌های خانواده فاتح (چیزی نزدیک به ۱۰ ماخ) مدرنترین سامانه های پدافندی صهیونیست ها را ناکام گذاشتند.

دیگر خبرها

  • حمله «عماد» و «خیبرشکن» به خانه اف۳۵ های اسرائیلی
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های هوایی رژیم صهیونیستی به غزه
  • همه چیز درباره پایگاهی که ایران زد / تصاویر ماهواره‌ای تجمع جنگنده‌های اسرائیلی قبل از حمله ایران را ببینید
  • همه چیز درباره پایگاهی که ایران زد | تصاویر ماهواره ای تجمع جنگنده های اسرائیلی قبل از حمله ایران را ببینید
  • تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل ترس از ایران