Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:36:17 GMT

عبودیت به معنای رشدیافتگی است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۹۵۱۷

عبودیت به معنای رشدیافتگی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز یکم اسفند، در نخستین همایش ملی نماز، هویت و جوانان در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: از نظر علمی انسان چندین شاخصه متمایزکننده با دیگر موجودات دارد اما یکی از مهم ترین شاخصه‌های انسان حس پرستش است.

وی با بیان اینکه انسان به گونه‌ای خلق شده که از حس پرستش نمی‌‌تواند خارج شود، تصریح کرد: انسان در هر حال گرفتار بندگی شده و اسیر می‌شود که اگر خودپرست و مال پرست باشد اسیر پرستش خود و مال می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بیرجند بیان کرد: عبودیت و احساس پرستش یک برنامه رشد است و معنای دیگر آن رشدیافتگی است که نتیجه نهایی آن خداوندگاری به معنای صاحب شدن کمالات است.

عبادی اظهار کرد: پرستش‌ها در هر قالبی جز پرستش حق مثل ذلت و بدبختی است چراکه پرستش حق است که به انسان کمال می‌دهد.

وی بیان کرد: خداوند انسان را برای خود آفریده است و انسان باید راه عبودیت حق را بگیرد تا به مرحله خداوندگاری برسد و با اجازه خداوند بتواند نمادی از آنچه او به قدرت ذاتی انجام می‌دهد را به صورت غرضی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان حکیم و کسی که شناخت دارد زندگی خود را با قرب آغاز می‌کند، یادآور شد: هر عملی را که به لحاظ کارشناسی علمی وظیفه شناخته شده و قرب همراه آن باشد، عبادت است.

احمد خامسان، رییس دانشگاه بیرجند نیز در این همایش اظهار کرد: باید نماز واقعی را در نسل جوان احیا کنیم.

وی با بیان اینکه براساس آیه شریفه «إن الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر»، نماز از فحشا و منکرات جلوگیری می‌کند، افزود: اگر برای نماز به معنای واقعی سرمایه گذاری شود، همه منکرات در همه عرصه‌های جامعه رفع می‌شود.

رییس دانشگاه بیرجند به بیان اینکه تربیت دینی از نهاد خانواده آغاز می‌شود، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها تولید علم و پژوهش انجام می‌شود اما مشکل جامعه زمانی رفع می‌شود که دانشگاه نسل متعهد را تربیت کند.

خامسان با بیان اینکه نسل متعهد نسلی است که هویت و تعلق به کشور و خاک مردم خود را دارد، اظهار کرد: فردی که هویت و تعهد دارد، تربیت نیروی انسانی را انجام داده، تولید دانش و تمام مشکلات جامعه را رفع می‌کند.

وی یادآور شد: اگر هویت و حس تعلق ایجاد شود تربیت نیروی انسانی، تولید دانش و رفع مشکل جامعه خود به خود انجام می‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی جعفری، رئیس همایش ملی نماز، هویت و جوانان اظهار کرد: در این همایش دنبال این بودیم که دغدغه بیشتر در محیط و توجه ویژه متولیان و مدیران به نماز باشد.

وی با بیان اینکه باید تمام برنامه‌ها براساس نماز تنظیم شود، افزود: به علت گرفتاری‌هایی که به لحاظ کاری برای افراد پیش می‌آید، متاسفانه توجه به نماز در بعضی موارد آخر کار قرار می‌گیرد.

رئیس همایش ملی نماز، هویت و جوانان با بیان اینکه باید برای نماز وقت بگذاریم، گفت: هیات وزیران تاکید دارد که برای نماز وقت گذاشته شود و رئیس هر دستگاه را مسئول اقامه نماز قرار داده‌اند که نماز بلافاصله بعد از اذان برگزار شود.

جعفری ادامه داد: لازم است مسئولان مربوط فضای مناسب را برای دانشجو فراهم کنند تا دانشجو از این فضیلت به بهترین شکل استفاده کند که شناسایی موانع این مسیر و رفع آن از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی یادآور شد: در نظرسنجی که دانشگاه بیرجند به تازگی انجام داده 80 درصد دانشجویان به نماز پایبندی دارند تنها ممکن است آخر وقت یا اول وقت نماز خود را بخوانند اما مهم این است این درصد از دانشجوبان که سهم بزرگی را شامل می‌شود، دغدغه نماز را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی معارف عبادت نماز دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است

شیخ حسین انصاریان در مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی بروجردی، هشدار داد: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است.

به گزارش جماران؛ وی افزود: به چهارتا مسجد اطراف حرم‌ها نگاه نکنید، در بسیاری از شهر‌ها درب مساجد بسته است.

شیرین‌تر از انبیاء و ائمه هدی و فق‌های واجدالشرایط در عالم نبوده و نبوده است.

دیگر خبرها

  • باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد
  • نماز باران در بنگلادش
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت