Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، همایش تخصصی نقش سیمان در دوام و پایداری بتن صبح امروز با حضور موسی کلهری دبیر انجمن بتن ایران و مهدی نعمتی عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

امیرحسین غفاری دبیر همایش تخصصی نقش سیمان در دوام و پایداری بتن در حاشیه این همایش عنوان کرد: در حال حاضر دوام سازه‌های بتنی کشور نسبت به سازه‌های بتنی مشابه سایر کشورها بسیار کم است، زیرا شناخت کافی نسبت به مواد اولیه، افزودنی‌ها و سیمان به کار رفته وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی و تنوع سیمان در کشور، ایران بهترین نوع سیمان را دارد که صادرات و کسب استانداردهای بین‌المللی مؤید این موضوع است.

غفاری ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها، انتظار می‌رود عمر سازه‌های بتنی بالای ۱۰۰ سال باشد اما در حال حاضر بعد از ۲۰ سال شاهد ریزش و ترک خوردن ساختمان‌ها هستیم که با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور قابل ‌قبول نیست.

دبیر همایش تخصصی نقش سیمان در دوام و پایداری بتن راه‌حل این مسئله را در آموزش مهندسان و فعالان این صنعت دانست و افزود: تاکنون تمرکز بر روی مقاومت بتن بوده اما هدف از برگزاری این همایش آشنایی مهندسان و متخصصان صنعت ساختمان با مباحث دوام و پایداری ساختمان و بتن است.

بی‌نیازی کشور از واردات سیمان نسوز

مجدالدین خادمی معاون فنی و بهره‌برداری سیمان اصفهان نیز در تشریح دستاوردهای شرکت سیمان اصفهان گفت: با تولید کلینکر (ماده واسط تولید سیمان) زیست سازگار سنگ‌آهن را از چرخه حذف کرده و از سرباره‌های فولاد مبارکه استفاده می‌کنیم که این موضوع با کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و انرژی مصرفی کمک زیادی به محیط زیست می‌کند.

وی افزود: با تغییرات انجام شده در کوره‌ها تا قبل از پایان سال سیمان و کلینکر سفید به محصولات این شرکت اضافه می‌شود.
خادمی با اشاره به برنامه‌های سیمان اصفهان در سال آینده اظهار کرد: کوره شماره صفر را که هم‌اکنون غیرفعال است با روش‌های جدید وارد مدار تولید و با تولید سیمان نسوز کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کنیم.

نگاه تجاری باعث کاهش سطح کیفی ساختمانها شده است

علی عموشاهی با اشاره به تأثیر رکود اقتصادی در ساخت و سازهای کشور، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو، شاهد رکود ساخت و سازها  در یکسال اخیر بودیم.

وی در ادامه بیان داشت: در صورت اجرای برنامه جدید مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور  شاهد رونق طرح های عمرانی و ساخت و سازها خواهیم بود.

‌ رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان بیان داشت: نگاه تجاری به ساختمان باعث شده که سطح کیفی مصالح ساختمانی بسیار پایین بیاید و در نتیجه ساخت و سازهای مقاوم نداشته باشیم .

وی ادامه داد: امروز ساختمان سازی به سمتی رفته که سود آوری بیشتری داشته باشد و مثل گذشته ساخت و سازها منفردی نیست که عمر یک خانه بیش از ۵۰ سال باشد.

صادرات تنها راه پایداری صنعت سیمان در اصفهان

مدیر سیمان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی موجود تنها صادرات می‌تواند صنعت سیمان را پایدار نگه دارد واین درحالی است که با مشکلاتی پیش روی صادرات مواجهیم که لازماست  رفع شود،‌ ادامه داد: با توجه به افق تعریف شده در سال ۱۴۰۴ باید یکصد میلیون تن سیمان تولید شودو تنها در صورت تسهیل صادرات، می توانیم میزان تولیدات سیمان را به این میزان برسانیم.

کاروان با اشاره به اینکه مجموعه استان اصفهان پر تراکم ترین صنعت سیمان کشور را در خود جای داده است، اضافه کرد: در سال آینده علاوه بر ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری تلاش داریم در عرصه تولید سیمان نسوز هم وارد عمل  شده و از خروج ارز جلوگیری کنیم.

وی از رونمایی تمبر شصتمین سالگرد تاسیس کارخانه سیمان اصفهان خبر داد  و افزود: کاهش حجم پروژه های عمرانی باعث شده که امروز میزان تولیدات سیمان در اصفهان به شدت کاهش یابد.

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم. - اخبار اقتصادی -

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش  انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود:حدود 50 هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صمت: 8هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد

به حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم