Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزرای صمت، نیرو و اطلاعات و استاندار فارس، نماینده مردم لامرد و مهر و دیگر مسئولان استانی ، عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مُهر از خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه کلنگ‌زنی طرح شرین سازی آب دریا در شهرستان لامرد در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد و مهر از خلیج فارس گفت: پروژه حاضر، سی و هشتمین پروژه در این زمینه در دولت تدبیر و امید است که میزان 15 میلیون مترمکعب آب شرب صنایع منطقه و مصارف خانگی را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان ضمن حساس شمردن این پروژه در تامین آب شرب منطقه گفت: این پروژه یکی از ده پروژه نمک‌زدایی است که از سال 92 در دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی شده است و مطابق برنامه زمانبندی فاز نخست ظرف مدت ۲ سال به اتمام خواهد رسید.
  وزیر نیرو افزود: انتقال آب به دشت لامرد شامل حدود ۷۰ کیلومتر مسیر خط انتقال با ۵ ایستگاه پمپاژ و ۷ مخزن تعادلی اجرا خواهد شد که مسیر آزادراه لامرد-پارسیان برای انتقال آب به لامرد انتخاب شده است.     اردکانیان گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد با ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب (۸ و نیم میلیون مترمکعب آن مربوط به صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان با تضمین خرید از ایمیدرو و مابقی جهت شرب و سایر صنایع) است.   در آیین کلنگ زنی این پروژه همچنین حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: این طرح ملی که با هدف تامین زیرساخت‌های توسعه استان فارس اجرا می شود و شامل مدیریت تولید و توزیع و مصرف آب در استان فارس است که با توجه به خشکسالی‌های پی در پی سال‌های اخیر موضوعی مهم و حساس است.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: برای پروژه یاد شده مجوزهای قانونی نظیر مجوزهای زیست‌محیطی، پدافند غیر عامل، میراث فرهنگی و سایر مجوزها از هر دو استان فارس و هرمزگان و از حدود 20 سازمان و نهاد استانی اخذ شده است.   گفتنی است؛ این طرح شامل تاسیسات نمک زدایی از آب دریا و همچنین انتقال آب به دشت لامرد است که مراسم کلنگ زنی پروژه احداث آب شیرین کن ۱۵ میلیون متر مکعبی (تاسیسات نمک زدایی از آب دریا) در زمینی به مساحت ۶ و نیم هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در مهرماه ۹۷ انجام شد که این پروژه در ۳ فاز احداث خواهد شد.   طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد از خلیج فارس به منظور تامین کمبود آب شهری و روستایی شهرستان‌های لامرد و مهر در افق بلند مدت و همچنین تامین آب مورد نیاز مناطق انرژی بر لامرد و پارسیان و سایر صنایع جنوب فارس، تامین آب شهرک جدید ۵۴ هزار نفری تابناک  اجرا خواهد شد.   اعتبار اجرای طرح براساس برآورد سال ۹۶ به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان است. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انرژی خلیج فارس صنعت مدیر عامل شرکت نماینده مردم 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس مواج و متلاطم است

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل وقت فردا، در برخی ساعات وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان بویژه نواحی جنوبی و مرکزی مورد انتظار است، ضمن اینکه در این مدت، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از فردا به تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر تا اوایل هفته آینده آرام است.

وی گفت: آسمان بوشهر در ساعت‌های آینده نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و تا اوایل وقت فردا در برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و جنوبی، طی ساعاتی بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد و از فردا کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در نیمه جنوبی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در مناطق جنوبی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6079657

دیگر خبرها

  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • تصاویر لحظه توقیف کشتی صهیونیستی در خلیج فارس
  • افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان موجب انتقال ۳۰۰ لیتر آب بر ثانیه می‌شود