Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:00:01 GMT

نروژ برای هواپیمایش در ایران موتور ارسال می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۹۷۵۳

نروژ برای هواپیمایش در ایران موتور ارسال می‌کند

خطوط هوایی نروژ قصد دارد برای به پرواز در آوردن یک فروند بوئینگ خود که از آذر ماه تا کنون در فرودگاه شیراز زمینگیر شده است، یک موتور نو را برای این هواپیمای مسافربری به ایران ارسال کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، یکی از سخنگوهای خطوط هوایی نروژ اعلام کرد با ارسال یک دستگاه موتور جدید برای هواپیمای زمینگیر شده در شیراز، انتظار می رود که این هواپیما طی چند روز آینده به نروژ برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیمای مسافربری بوئینگ 737MAX که آذر ماه به‌دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شده بود، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران قادر به انجام تعمیرات و بازگشت به نروژ نبوده است.

این هواپیما که با 192 مسافر و خدمه پرواز از دبی به اسلو پرواز می‌کرد، مجبور شد به‌دلیل مشکل فنی در موتور در فرودگاه شیراز فرود ایمنی انجام دهد.

با این‌که مسافران این پرواز توانستند با هواپیمایی دیگر به اسلو بروند، تعمیرکاران شرکت نروژی مشغول کار به‌روی خود هواپیما در فرودگاه شیراز شدند، ولی تحریم های آمریکا علیه ایران برای آن ها دردسرساز شد.

تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران، مانع ارسال هرگونه قطعات یدکی به خاک ایران شده بود.

اکنون با حل و فصل مشکلات مربوطه، شرکت نروژی تصمیم گرفته است یک دستگاه موتور جدید بر روی هواپیمای خود نصب کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از خارج کردن کشورش از توافق برجام، تحریم‌های قبلی علیه ایران، از جمله تحریم‌های صنعت هوایی را بازگردانده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بوئینگ بوئینگ 737MAX فرود اضطراری اسلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در نشست عادی شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاس نوشته است که در آستانه این اجلاس، یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اروپایی موضوع تحویل فوری سامانه‌های پدافند هوایی و ضدموشک به اوکراین شامل سامانه پاتریوت را مورد بررسی قرار خواهند داد. وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز به این بحث ملحق می‌شوند.

به گفته وی، شورای اتحادیه اروپا همچنین مساله استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه به نفع و در راستای کمک به کی‌یف را به بحث می‌گذارد.

درباره خاورمیانه نیز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌دلیل آنچه «تنش اخیر در منطقه پس از حمله هوایی اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و حمله‌های تلافی‌جویانه تهران» خوانده شده است، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به نوشته تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر روی یافتن راه‌حلی برای حل و فصل جنگ غزه نیز تمرکز خواهند کرد.

کد خبر 6085113

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز از پرواز آمریکا جا ماندند
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟