Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یادداشتی سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران از جمله تلاش برای اعمال فشار اقتصادی بی‌سابقه و ایجاد ائتلاف اعراب و اسرائیل، را تشریح کرده است.

به گزارش مشرق، «ویکتوریا کوتس» معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا و مدیر ارشد امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی آمریکا در یادداشتی که اخیراً در پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید منتشر کرده، به تشریح راهبرد دولت آمریکا در قبال ایران پرداخته و گفته واشنگتن قصد دارد به فشار به ایران ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این یادداشت «تغییر نظام‌مند اقدامات خصومت‌جویانه و ثبات‌زدای ایران» را هدف راهبرد واشنگتن توصیف کرده و نوشته است: «به دستور رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ]، ما کارزار فشار حداکثری را در اولویت نخست قرار داده‌ایم و با این کار فشاری بی‌سابقه به اقتصاد ایران وارد کرده‌ایم تا این کشور ناچار شود تصمیماتی دشوار اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید:

اروپا هیچ برنامه‌ای برای تقابل با تحریم‌های آمریکا ندارد

کوتس با اشاره به خروج آمریکا از توافق «یکجانبه و غلط» هسته‌ای با ایران، نوشته است که اکنون مشخص شده که ادعای بی‌اثر بودن تحریم‌های یکجانبه نادرست است و اقتصاد ایران به دلیل این تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده است.

وی سپس ایران را به ایجاد «جنگ اطلاعاتی» علیه کشورهای اروپایی و عربی متهم کرده و از کشورهای جهان خواسته با اعمال تحریم علیه ایران، «عملا بر میزان دشواری‌های اقتصادی ایران بیافزایند.»

او می‌افزاید: «این فشار جمعی بازگشت ایران به میز مذاکره تحت شرایطی کاملاً به نفع ایالات متحده و کشورهای مسئول در سرتاسر جهان، را تسریع می‌کند.»

این مقام ارشد دولت آمریکا سپس با اشاره به صحبت‌های «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، نوشته است: «همانطور که رئیس‌جمهور ایران اذعان کرده، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، اقتصاد ایران وارد دوره‌ای از فشار بی‌سابقه می‌شود. ما می‌خواهیم این فشار قاطع باشد و داریم این تحریم‌ها را با تلاش‌های گسترده‌تری تکمیل می‌کنیم که همانگونه که راهبرد رئیس‌جمهور ترامپ می‌طلبد، هزینه سیاست‌های مخرب و ثبات‌زدای ایران را به سطحی غیرقابل تحمل برسانیم.»

وی سپس فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را «تهدیدی مستقیم و قابل توجه برای منافع اقتصادی و راهبردی ایالات متحده» توصیف کرده و نوشته است که ایران علاوه بر حضور در تنگه هرمز، برای استقرار در سواحل یمن نیز تلاش می‌کند، که در آن صورت ایران «به ظرفیت بی‌سابقه تهدید همزمان دو گلوگاه عمده خطوط کشتی‌رانی» دست می‌یابد.

در ادامه این یادداشت اتهامات تکراری در مورد فعالیت‌های ایران در سوریه، لبنان و عراق طرح و ایران به دلیل بازداشت افراد دوتابعیتی مظنون به جاسوسی به «گروگان‌گیری» متهم شده است.

کوتس سپس ابعاد تازه‌ای از راهبرد منطقه‌ای آمریکا علیه ایران را افشا می‌کند: «کارهای بیشتری هست که می‌توانیم برای مقابله با فعالیت‌های ایران درون مرزهای این کشور و در منطقه انجام دهیم. می‌توانیم به تشویق رابطه گرم‌تر میان عراق و کشورهای خلیج [فارس]، به خصوص عربستان سعودی و کویت ادامه دهیم. ما تا الان در زمینه همسو کردن اسرائیل، عربستان سعودی، بحرین و امارات عربی متحده در حمایت از راهبرد رئیس‌جمهور در قبال ایران، پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم. همکاری هرچه آشکارتر اسرائیل با مجموعه گسترده‌ای از کشورهای عربی در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی به نفع همه است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا این همکاری را به "مسئله عادی تازه" در جهت منافع تمام طرف‌ها تبدیل کنیم.»

او سپس به برنامه موشکی و هسته‌ای ایران پرداخته و با متهم کردن جمهوری اسلامی به تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی، گفته است که واشنگتن تمام تلاش خود را برای مختل کردن ایران دو برنامه انجام می‌دهد. او کشورهای همکار با ایران در این دو زمینه را نیز به برخورد تهدید کرده است.

سال گذشته هم برخی مقام‌های آمریکایی با حمایت از بروز ناآرامی در ایران، پیش‌بینی کرده بودند که تابستان سال ۱۳۹۷ با آشوب‌های گسترده در ایران همراه باشد. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا سال گذشته در تجمع گروهک تروریستی منافقین وعده داد که کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران جشن بگیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب آمریکا تحریم ایران ترامپ فشار اقتصادی کاخ سفید مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن باز هم به پوتین توهین کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند