Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – پنجاه و يک گروه حامي دمکراسي در آمريکا از قانونگذاران اين کشور خواستند تا از بازگشت ايالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمايت کنند.

به گزارش چهارشنبه شب ايرنا، اين گروه ها با صدور بيانيه مشترکي اعلام کردند: گروه هاي حامي دموکراسي که ميليون ها راي دهنده آمريکايي را نمايندگي مي کنند از قانونگذاران مي خواهند که اصول زير را در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به طور عمومي تبيين کرده و از آن حمايت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشي از اصولي که اين گروه ها به آنها اشاره کرده اند، عبارتست از: `حمايت از برجام و بازگشت آمريکا به پيروي از اين توافقنامه` و `مخالفت با گزينه آغاز جنگ با ايران`.
در يکي ديگر از اصولي که اين 51 گروه آمريکايي به آن اشاره کرده اند، بر «مخالفت با تحريم هايي که اجراي برجام توسط هر يک از احزاب را مختل مي کند، مانع از بازگشت ايالات متحده به پايبندي به برجام مي شود،شهروندان ايراني را تحت تاثير قرار مي دهد و مانع از رسيدن توليدات پزشکي و بشردوستانه ضروري به ايران مي شود» تاکيد شده است.
«صداهاي خانواده هاي آمريکايي» ، «موسسه عربي آمريکا» ، «اتحاديه کنترل تسليحات» ، «وراي بمب» ، «مرکز پيشرفت آمريکا» ، «مرکز سياست بين الملل» ، «دفاع مشترک» ، «سياست خارجي براي آمريکا» ، «فدراسيون دانشمندان آمريکايي» ، «موسسه امنيت جهاني» ، «جي استريت» ، «شوراي ملي ايرانيان آمريکا» ، «بنياد صلح عصر هسته اي» ، «اقدام صلح آميز» ، «پروژه امنيت ملي ترومن» ، «کليساي متحد مسيح»، «اتحاد براي صلح و عدالت»، «پيروزي بدون جنگ» و «دنيا فراي جنگ» جزو 51 گروهي هستند که اين بيانيه مشترک را امضا کرده اند.
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا 18 ارديبهشت در اقدامي که مخالفت جهاني از جمله اعتراض ساير امضاکنندگان برجام را در پي داشت، از اين توافق هسته اي خارج شد. ساير طرف هاي برجام تاکيد کرده اند که به توافق هسته اي پايبند مي مانند.
خروج يکجانبه ترامپ از برجام و سياست هاي وي درقبال ايران حتي مخالفت هاي شديدي در داخل آمريکا برانگيخت و هنوز نيز ادامه دارد. در تازه ترين دور مخالفت ها، «نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان آمريکا رويکرد دولت ترامپ در قبال ايران را کاملا اشتباه خواند و تاکيد کرد که کاخ سفيد بايد قبل از خروج از توافق هسته اي 1+5 با ايران، با کشورهاي اروپايي مشورت مي کرد.
شبک**9423**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای

رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشور‌های غربی بود.»

وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای