Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:59:23 GMT

تئاتر می تواند به روان سالم تر جامعه کمک کند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۰۲۹

تئاتر می تواند به روان سالم تر جامعه کمک کند

تهران_ایرنا _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر باعث سلامت روانی جامعه می شود.

به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای نمایش رستم و سهراب توسط توان یابان اظهار داشت: اجرای خیلی خوبی بود کمتر انتظار می رفت که این افراد از پس چنین اجرایی بر آیند باید از همت میرکمال میرنصیری کارگردان نمایش قدردانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در اجرا وقفه هایی وجود داشت که باید به هنرمندان توان یاب حق داد، تصریح کرد: با اجرای نمایش رستم و سهراب انتظارات از معلولان بیشتر شد چراکه می توانند همانند افراد عادی جامعه رویدادهای مناسبی را رقم بزنند.
صالحی با تاکید براینکه نا ممکن ها با این نوع نگاه به مرحله تحقق یافتن می رسند، خاطرنشان کرد: رستم ها اگر در جامعه واقعیت داشتند اتفاقات مهمی را رقم می زدند و ما باید چنین اسطوره هایی را به تاریخ معاصر بیاوریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تئاتر درمانی تنها مختص به معلولان نیست، تاکیدکرد: مشکلاتی از جمله افسردگی در فضای اجتماعی وجود دارد که می توانیم با تئاتر درمانی در جامعه نسبت این معضل اقدام کرد.
وی تاکید کرد: تئاتر درمانی در حوزه معلولان مهم است اما تئاتر می تواند در فضای وسیع تری به کمک جامعه بیاید.
صالحی با بیان اینکه معلولان را باید به عنوان انسان های خلاق و فعال در نظر بگیریم،خاطرنشان کرد: امروز بخشی از خواسته های این افراد محدود به شرایط فردی و امکانات اولیه است در حالی که اگر ساختارها را فراهم کنیم تفکر آنها از زندگی روزمره خارج شده و به افق های بالاتری می اندیشند و می توانند توانایی های بیشتری را از خود به جامعه عرضه کنند.
وی افزود: ایجاد ساختار مناسب تردد در جامعه برای این افراد باعث می شود تا توان یابان در فضای خلاقانه اجتماعی بیشتر دیده شوند و جامعه هم نیاز های متعالی تری را فراهم کند.

**فراهم شدن زیر ساخت برای تئاتر موجب جذب مخاطب و گردش اقتصاد این هنر می شود
صالحی تصریح کرد: زیرساخت های مناسب امکان نمایش بیشتر را فراهم می کند که نتیجه آن ارتباط گسترده تر هنرمندان با مخاطبان می شود.
وی افزود: راه اندازی سالن های خصوصی و مسیر طی شده در این زمینه اقتصاد تئاتر را فعال تر می کند که در کلان شهرها شاهد آن هستیم.
شبک**فراهنگ 756**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزير ارشاد اسلامي تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی، نمایش «رجوع» که سعید حشمتی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد به داستان زوج‌هایی می‌پردازد که دچار چالش شده‌اند.

نیما ‌هاشمی‌سرشت، الهام ‌احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا ‌علی‌نیا، کیمیا ‌خلج، هومن ‌بنایی، روناک ‌برخوردار، فاطمه ‌توانا، محمد روشنفکر و افشین ‌سنگ‌چاپ در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: شما تا حالا به این فکر کردین با آدمی که دوستش دارید چند روز می‌تونید زندگی کنید؟

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: بهرام نودهی، بازیگردان: کیمیا ‌خلج، طراحان صحنه: کیارش ‌ظریفی، مبین ‌الماسی، آهنگ‌ساز: علی ‌خاتمی، طراح پوستر و گرافیک: سجاد نجفی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سیدمرتضی ‌معصومی، دستیار دوم کارگردان: مدیا ‌نورخمامی، دستیاران صحنه: امیرعلی ‌شاه ‌اسماعیلی ،عرشیا ‌کرمی، آرتین ‌جمشیدی مرتضی ‌فهیمی، نرگس پلنگی موشن گرافی: سعید ‌حشمتی، عکاس: پرتو ‌جغتایی، مشاور رسانه‌ای: عباسعلی اسکتی، روابط عمومی: مریم ‌رودبارانی.

کد خبر 6081083 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • فرزند زمانه خود باش