Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@13:26:29 GMT

مدیر نجومی‌بگیر دوباره مدیر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۰۵۰

مدیر نجومی‌بگیر دوباره مدیر می‌شود؟

عدم برخورد جدی و شفاف با پرونده حقوق‌های نجومی باعث شده است تا با فروکش کردن ماجرا، اغلب آنان بجای توبیخ، بصورت چراغ خاموش در سایر پست‌های مدیریتی بالا بکارگیری شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اخبار رسیده به کیهان حاکی است یکی از این مدیران نجومی‌بگیر که فیش حقوقی ۸۰ و چند میلیونی وی منتشر شده بود، قرار است به زودی مدیرعاملی یکی از شرکت‌های بیمه را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ح.ر» که یکی از معاونان سابق بیمه مرکزی است، در حالی قرار است عهده‌دار این سمت شود که رئیس‌وقت بیمه مرکزی به دلیل افشای دریافتی‌های نجومی خود و معاونانش، استعفا داده بود و معاونان نجومی بگیر نیز در دوره مدیریت جدید، از پست خود کنار گذاشته شدند.

بیشتر بخوانید:

دریافتی بالاترین پایه و گروه شغلی چقدر باید باشد؟ عادل آذر: نجومی بگیران تعیین تکلیف شده‌اند چسبیدن نجومی بگیران بازنشسته به میزشان! چسبیدن نجومی بگیران بازنشسته به میزشان! چند می‌گیری «مدیرکل» بشی؟


پس از استعفای محمدابراهیم امین، عبدالناصر همتی (رئیس‌فعلی بانک مرکزی) جایگزین وی شد. چند روز پس از انتصاب، همتی در نشست خبری خود بیان کرد: این پول‌ها به دلیل بروز اشتباه در بخش مالی و حسابداری به مدیران پرداخت شده و بعد از آن وام‌های پرداختی را پس گرفتیم.


گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند نوبت مختلف به موضوع حقوق‌های نجومی پرداخته و برخورد جدی و ریشه‌ای با این قضیه را خواستار شده و چنین افرادی را لایق مدیریت ندانسته بودند. ایشان شهریور ماه سال ۹۵ در این خصوص فرموده بودند: «و آخرین مسئله هم همین مسئله حقوق‌های نجومی است که اتّفاقاً در صحبت آقای دکتر روحانی هم آخرین مسئله بود. من خواهش می‌کنم از این قضیّه آسان عبور نکنید. بله، دامن زدنِ به این قضیّه به آن معنا -که به قول ایشان مدام بازخوانی‌کردن و آماردادن که فلان کس این‌قدر می‌گیرد، فلان کس [آن‌قدر] - شاید کار خیلی مثبتی نیست؛ امّا از آن طرف، اقدامی که شما در مقابل می‌کنید، خیلی مهم است؛ یعنی به مردم بگویید که چه کار کردید. در این قضیّه، مردم اعتمادشان ضربه خورده. ببینید، مردم خیلی از این ارقام بزرگ و مانند اینها را هضم نمی‌کنند؛ امّا حقوق شصت میلیون تومان و پنجاه میلیون تومان و چهل میلیون تومان را خوب هضم می‌کنند؛ یعنی کسی که در ماه یک‌میلیون یا یک‌میلیون‌ودویست یا یک‌میلیون‌وپانصد درآمد دارد، خوب می‌فهمد که پنجاه‌میلیون یعنی چه؛ در کشور کم نیستند کسانی که حقوق‌هایشان این است. این اعتماد مردم را -که بدرستی آقای روحانی گفتند که مایه‌ اصلی ما، اعتماد مردم و امید مردم است- با این کارها نباید ضایع کرد. شما این همه زحمت بکشید، کار کنید، تلاش کنید، بعد ناگهان مثلاً فرض کنید یک نفری با یک کار حقوق غیرعادلانه [همه را ضایع کند]. آیا فاصله‌ بین پنجاه‌میلیون و یک‌میلیون غیرعادلانه نیست؟ شما امروز در دستگاه دولتی‌تان کسی که از شما یک‌میلیون، یک‌میلیون‌ودویست، یک‌میلیون‌وپانصد، دو میلیون حقوق بگیرد ندارید؟ فراوان. خب، آن‌وقت یک نفر هم سی‌میلیون می‌گیرد، چهل‌میلیون می‌گیرد! این غیرعادلانه نیست؟ با مردم هم‌دردی کنید که مردم احساس کنند که همان رنجی را که او می‌برد شما هم می‌برید و نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به هر حال این نکته‌ی [مهمّی] است. به نظر من برای متخلّف‌ اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوّه‌ مجریّه هم نیست. در همه‌ قوا و در همه‌ سازمانها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند.»


با این تفاسیر انتخاب یکی از این مدیران نجومی بگیر برای تصدی ریاست یکی از بیمه‌های کشور جای سؤال و تامل دارد و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه مانع از تحمیل چنین مدیرانی به مجموعه خود شوند و نسبت به کسانی که چنین گزینه‌هایی را روی میز انتخاب مدیران می‌گذارند، حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب فیش حقوقی مدیران نجومی نجومی بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است انجام شود و حتماً به دغدغه های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد اظهار داشت: اعمال خوبی که انسان انجام می دهد با رعایت چند اصل ارزش مضاعف پیدا می کند، کاری که در نظام اسلامی انجام می شود با رعایت اخلاص حتماً ارزش و منزلتش در نزد خدای متعال افزایش خواهد داشت، البته اموری همچون برنامه ریزی دقیق و انضباط نیز کار خوب را بهتر و خوبتر می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اینکه انسان کار خوب را در چه موردی و با چه بردی انجام دهد خود مسئله مهمی است؛ اینکه تسهیلات برای پروژه های حیاتی کشور مصرف شود بسیار با ارزش بوده و دنیا و آخرت انسان را آباد می کند.

ضرورت توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک ها

آیت الله اعرافی در ادامه توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده است انجام شود و حتماً به دغدغه های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.

جوانان حمایت شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به محرومان جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تامین نیازهای خرد مردم در قالب قرض الحسنه بسیار مهم است؛ توجه به جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند و حمایت از آنان بسیار کار ارزشمندی است.

آیت الله اعرافی تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و حمایت از آنان امر مبارکی است که باید ادامه داشته باشد.

مدافع مردمی‌سازی و بخش خصوصی هستم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه توجه جدی به پروژه های راهبردی و اهتمام بیشتر به خصوصی‌سازی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز ما در مسئله خودرو زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود بسیاری از مشکلات حل می شود. من مدافع بخش خصوصی هستم و اگر در اموری همچون خودرو، راه، فرودگاه و ... که همه از آن بهره مند می شوند و در آبروی کشور و نظام موثر است بهتر عمل شود و از آنها گره گشایی شود، تأثیر و برکات زیادی نصیب مردم می شود.

در اجرای سیاست های اصل44 به خوبی عمل نشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال همچون گذشته بر نقش مردم تاکید داشتند، چرا که مشارکت مردم بسیار مهم است، البته در اجرای سیاست های اصل44 قانون اساسی به خوبی عمل نشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان توجه بیشتر به امر مولدسازی را خواستار شد و گفت: بانک ها امر مولدسازی را که مصوبه سران قوا است را جدی تر از قبل بگیرند چرا که به آن چیزی که مد نظر بود نرسیدیم.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده در این بانک در راستای خدمت به مردم پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • صدر را بگیر