Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:10:34 GMT

تصحیح‌هایی که کم‌مایه شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۰۵۱

تصحیح‌هایی که کم‌مایه شده‌اند

یکی از ضعف‌های جدی در خصوص کاهش سطح کیفی نسخ خطی به وضعیت دانشگاه هایمان بازمی گردد، دانشجویانی که عجول شده‌اند و استادانی که یا دانش کافی ندارند یا زمانی برای راهنمایی رساله و پایان نامه‌هایی که به عهده گرفته‌اند صرف نمی‌کنند. سیدعلی آل داود نویسنده، مصصح و پژوهشگر          همین شده که اغلب تصحیح‌های منتشر شده در سال‌های اخیر کم‌مایه و شتابزده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه در ارتباط با همین بحث نسخ خطی به رساله‌های تألیفی و تصحیحی برخورد کرده‌ام که حتی یک بار هم از سوی استاد راهنمای آنها خوانده نشده‌اند. یکی از دلایل این مسأله در کثرت دانشگاه‌هایی است که در شهرهای مختلف دایر شده‌اند! سؤال من از مسئولان این است چرا در کنار احداث بی‌رویه دانشگاه به فکر استادان باتجربه برای آموزش دانشجویان نیستند! کاهش سطح کیفی تصحیح و تألیف‌های مرتبط با نسخ خطی یکی ازآثار دانشگاه‌های بدون استاد است. البته نمی‌توان منکر این شد که هنوز هم استادانی، هرچند اندک هستند که دلسوزانه برای راهنمایی دانشجویان خود وقت می‌گذارند و همچنین دانشجویان و علاقه‌مندانی که خواهان کشف نکاتی در گنجینه‌های کهن سرزمین‌مان هستند؛ اما تعداد این افراد خیلی کم شده. به گمانم وضعیت اقتصادی نشر هم در بی‌انگیزگی جوانان به این قبیل فعالیت‌ها بی‌تأثیر نبوده است.با این حال معتقدم در همین شرایط هم نباید ناامید بود، با به کار بستن راهکارهایی همچون سختگیری بیشتر در انتشار رساله و پایان نامه‌های مبتنی بر نسخ خطی و از سویی اختصاص بودجه برای انجام کارهای تحقیقاتی دراین باره می‌توان بهبودی نسبی در شرایط فعلی ایجاد کرد.از سوی دیگر اگر مدیریت سازمان‌ها و مراکز مرتبط با نسخ خطی در دست افراد شایسته باشد به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  معاون امور دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ضمن کسب مقام برتر در بین پردیس‌های کشور و کسب امتیاز و شرایط مرحله اول (سطح دانشگاهی) به مرحله دوم رقابت‌ها در سطح رقابت کشوری و ملی راه یافتند.
جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان از دوم بهمن ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار شده است.
مریم اکبری و علی جوکار از استان فارس در جمع نفرات برتر جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری جای دارند.
به گفته وحید عالمیان اسامی نفرات برگزیده و نهایی جشنواره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام خواهد شد.
جشنواره دانشجوی نمونه کشوری، هرساله با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ترغیب و ایجاد انگیزه بین دانشجویان درخصوص فعالیت‌های علمی-پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و شناسایی استعداد‌ها و همچنین حمایت از دانشجویان فعال عرصه‌های مختلف در سطح جامعه، برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در ایلام