Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:32:49 GMT

ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سرگرفته می شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۱۲۷

ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سرگرفته می شود

فرهاد تجری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود تانکرهای سوخت رسان به داخل کشورمان به دلیل اختلافات داخلی اقلیم کردستان با حکومت مرکزی متوقف شده بود که با رایزنی صورت گرفته و حل اختلافات از پنجشنبه شاهد از سرگیری ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان به عنوان شاهراه اقتصادی هستیم.
وی اظهار داشت: ترانزیت سوخت یکی از مطالبه های به حق مردم بود که با رایزنی و پیگیری های انجام شده و همچنین با تلاش مجموعه مسئولان محلی و استاندار کرمانشاه و همچنین انجام دیپلماسی با طرف عراقی، این موضوع محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجری گفت: به طور میانگین روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد ایران می شوند و پس از تخلیه در بنادر جنوبی کشورمان به عراق باز می گردند.
وی افزود: تلاش برای رونق مرزها و تقویت ترانزیت، صادرات و واردات به منظور رونق اقتصاد ملی و بهبود وضعیت معیشت و درآمد مرزنشینان، ایجاد امنیت پایدار و اشتغال مهم ترین اهدافی است که همه مسئولان در راستای آن تلاش می کنند.
روزانه به طور میانگین 800 دستگاه کامیون از مرز پرویزخان و 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی کشورمان به عراق را حمل می کنند.
مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با جمعیت 27 هزار تن، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی هم مرز است.
3012/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اسلامی ایران ایران درآمد صادرات غیرنفتی کردستان عراق 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پلیس شهرستان میرجاوه با اشراف اطلاعاتی از انتقال میزان قابل توجهی سوخت قاچاق به وسیله پنج دستگاه کامیون تانکر دار در سطح حوزه استحفاظی شهرستان میرجاوه مطلع شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی میرجاوه با شناسایی مسیر تردد تریلی‌ها، با هماهنگی مرجع قضایی طی پنج عملیات جداگانه اقدام به متوقف کردن آنها نموده و در بازرسی از این کامیون‌ها موفق به کشف ۱۱۸ هزار لیتر هیدروکربن فاقد مدارک و قاچاق شدند.
 فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری پنج متخلف و توقیف پنج  دستگاه کامیون در این عملیات خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان