Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: آینده اقتصادی استان فارس به ویژه در زمینه صنعت در مناطق جنوبی استان رقم خواهد خورد و چشم اندار مطلوبی فراروی این مناطق است.

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با وزرای صنعت، معدن، تجارت و اطلاعات و همچنین مدیران استانی و شهرستانی که همزمان با حضور این وزرا در شهرستان‌های لامرد و مُهر برگزار شد، به توانمندی‌ها و ظرفیت های فراوان شهرستان‌های جنوبی استان فارس اشاره کرد و افزود: بهره گیری از این داشته‌ها روند توسعه در استان و کشور را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس مردم متدین و تلاشگر این دیار را بزرگترین سرمایه آن دانست و عنوان کرد: این مردم‌ شریف در سخت ترین شرایط اقلیمی همواره بیشترین تلاش را برای ارائه خدمات ارزنده در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی اقتصادی، به کار گرفته اند.
وی ادامه داد: وجود بیشترین خیرین در مناطق جنوبی استان که با نیت خیر برای خدمات رسانی به مردم سرمایه گذاری می‌کنند یکی از ظرفیت‌ها و داشته‌های ارزشمند در این مناطق است.
رحیمی به ارتباط دیرینه مردم در مناطق جنوبی استان با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این ارتباط در تسهیل مراودات با همسایگان تاثیر گذار است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به پتانسیل های این مناطق در کنار نزدیکی به دریا و ظرفیت های حوزه نفت و گاز، تاکید کرد: آینده اقتصادی استان فارس به ویژه در زمینه صنعت در مناطق جنوبی استان فارس رقم خواهد خورد و بی تردید در رونق اقتصادی کشور نیز موثر خواهد بود.
استاندار فارس کمک صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی در زمینه تسهیلات ارزی، کمک بانک صنعت و معدن در زمینه سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان، سرمایه گذاری صندوق تامین درمان و واحدهای سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت دفاع در زمینه صنعت، پیشنهاد به مجموعه های سرمایه گذاری کشور که در زمینه صنایع زیر دستی وابسته به صنعت پتروشیمی نفت و گاز آلومینیوم هستند برای سرمایه گذاری سودآور در مناطق جنوبی استان فارس را از جمله خواسته‌ها و مطالبات مدیریت ارشد استان فارس برشمرد.
وی یادآور شد: تقویت صنایع فعال در این مناطق با توجه به قدرت اشتغالزایی آن‌ها تحولی در اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشت مردم ایجاد خواهد کرد.
سی و هشتمین طرح شیرین سازی آب دریا در دولت تدبیر و امید روز چهارشنبه اول اسفندماه جاری با حضور وزرای نیرو، اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت در شهرستان لامرد در جنوب استان فارس آغاز شد.
با اجرای این پروژه 15میلیون مترمکعب آب آشامیدنی، مصرف خانگی و همچنین صنایع موجود در شهرستان لامرد و مُهر تامین خواهد شد.
شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.
ا. ب / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت استانداري فارس صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود

علی باستین در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: در این نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی توسط استان‌های کشور ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش ۲ محصول راهبردی خرما و آبزیان عرضه می‌شود خاطر نشان کرد: از بخش خصوصی فعال استان تقاضا دارم در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کنند چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده، با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها، نیاز‌هایی که از سایر کشور است و کشور‌هایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام شود و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را فراهم کنند.

باستین اضافه کرد: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف بهره برده شود و هم اینکه زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشور‌ها هم شود.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر دعوت شده و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اهدافی که پیگیری شده، منجر به نتیجه شود و دستاورد‌های خوبی را به همراه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادرات هیچ محدودیتی در نمایشگاه یاد شده نیست گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از فعالان بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار خارجی و داخلی و سرمایه‌گذاران از این فرصت بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی