Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده، ولی فقیه در استان قم گفت: دستگاه‌های مسؤول ما بر حسب وظایف شرعی و قانونی، موظف هستند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از حرمت‌شکنی‌ها را در قم انجام دهند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین افتتاح همزمان بیش از ۲ هزار کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم که پیش از ظهر امروز در سالن ویدئو کنفرانس مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت در این کانون که در راستای تحقق اهداف و ترویج اهل بیت (ع) است، پُر برکت و ارزشمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرموده بودند حرم ما اهل بیت در قم است و بعد‌ها با توجه به وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در این شهر، حرمیت اهل بیت (ع) در قم، تحکیم، تایید و تقویت شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با تاکید بر اینکه حریم و حرمت این حرم باید حفظ شود، گفت: همه ما موظف هستیم تا چنانچه افتخار و درخواست خادمی این آستان مقدس یا آستان علی بن موسی الرضا (ع) را داریم، باید در طهارت، پاکیزگی و نظم حرم اهل بیت (ع) قدم برداریم.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: مسؤولان، اصناف، بانوان، جوانان و علمای عالی مقام و همه کسانی که در قم مشرف هستند و به‌عنوان مجاور یا حتی زائر در این شهر حضور دارند، باید در طهارت و پاکیزگی این حرم به‌عنوان یکی از خادمین تلاش کنند.

وی یادآور شد: در هر شهر و مکانی که متعلق به اهل بیت و یادگاری از ائمه معصومین (ع) در ایران و به ویژه قم است، باید تلاش کرده و کارمان به‌عنوان خادم علی بن موسی الرضا (ع) این باشد تا حرمت خواهر و حرم ایشان را حفظ کنیم و همه امورمان، زیرمجموعه این فعالیت‌ها باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان قم عنوان کرد: طهارت و احترام به حرم اهل بیت (ع) در شهری که محل نشر معارف آن‌ها است، پاسداری و حرمت نگهداری می‌خواهد و دستگاه‌های مسؤول ما بر حسب وظایف شرعی و قانونی، موظف هستند تا برابر کسانی که بخاطر عدم اطلاع یا خدایی ناکرده به دلیل بی‌موالاتی و بی‌توجهی، در این شهر حرمت‌شکنی می‌کنند، اقداماتی انجام دهند.

آیت‌الله سعیدی ابراز کرد: به دلیل اینکه در قم حرم یک بانو وجود دارد، نقش بانوان باید در این حرم و شهر برجسته باشد و فعالیت‌هایی مثل کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی در این زمینه ارزشمند است و فرصت خوبی به وجود می‌آورد تا خادمان حضرت رضا (ع)، خدماتی نیز برای حرم حضرت فاطمه معصومه (س) انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید پرچم حرم رضوی و حضرت معصومه (س) را بیش از گذشته برافراشته کنیم، گفت: در رژیم گذشته هیچ وقت به وجود مقدس علی بن موسی الرضا (ع) در ایران توجه نشد و اهداف و نگاه این امام برجسته نبود، اما الان با مردم ولایت‌مداری که داریم، این عزت و احترام به حرم ایشان قائل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: جوانان قمی اگر می‌خواهند جزو خادمان علی بن موسی الرضا (ع) قرار بگیرند، باید با اخلاص باشند و کلام رهبری را جدی بگیرند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: رهبری فرمودند: اگر ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم، دیگر دغدغه‌ای نداریم و ما باید در راستای رفع این دغدغه رهبری در استان قم تلاش کنیم.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CYZ برچسب ها: امام جمعه قم ، حرمت‌شکنی ، قم

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: امام جمعه قم حرمت شکنی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم مراسم معارفه امام جمعه شهر سردشت دزفول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد  گفت: یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  نماز جمعه است.

وی افزود:  هر کجا که امام جمعه وجود دارد، تلاش می‌کند که مشکلات منطقه خود را در حد توان خود برطرف کند و هر چقدر که فعال‌تر باشد مشکلات نیز کمتر هستند و اگر بنا بود مسأله‌ای مطالبه شود باید در چارچوب قانون و اختیارات باشد. 

در این مراسم  ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید حسین علوی اصل،   امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله به عنوان امام جمعه جدید بخش سردشت دزفول معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود