Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان آبیک از آغاز عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب سد طالقان به شهر آبیک خبر داد.

شهرام احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: خط انتقال آب از مخزن به شهر آبیک به طول ۱۷ کیلومتر است که با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و توافقات صورت گرفته  با شرکت توسعه خط لوله هامون در این هفته، نخستین محموله لوله برای تامین هشت کیلومتر از این مسیر وارد شهرستان آبیک شده و عملیات پروژه لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهر آبیک آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای انتقال آب از محل مخزن تا شهر آبیک، لوله‌های ۵۰۰ میلیمتر چدن داکتیل مورد نیاز بود که تهیه شده و از محل مخزن  به بالا لوله‌های چدن داکتیل ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰  مورد نیاز است.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: بنا بر اظهارات مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین هزینه انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک نیازمند اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

احمدپور مطرح کرد: پروژه مذکور تا پایان شهریور سال 98 به پایان می‌رسد و مردم شهر آبیک به عنوان نخستین شهر در استان از آب شرب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کلنگ پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان به استان قزوین سوم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت ویدئوکنفرانسی به زمین زده شده است و مقرر شده 14 شهر و 194 روستای استان قزوین زیر پوشش آب سد طالقان قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: محل اجرای پروژه مذکور شهرهای آبیک، خاکعلی، محمدیه، شریفیه، الوند، قزوین، محمودآباد نمونه، اقبالیه، ارداق، تاکستان، نرجه، ضیاءآباد و خرمدشت است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان قزوین زمین آب طالقان انتقال 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی هدایت، با اعلام رشد ۱۳۸ درصدی صدور پروانه در شهر تهران و بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۸۰۰ پلاک فرسوده نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به لزوم تحقق حکم ۷۲ برنامه چهارساله چهارم شهرداری تهران مبنی بر نوسازی ۳ درصد از پلاک‌های باقیمانده در بافت فرسوده شهر تهران، تعداد ۵۵۰۵ پلاک در سال جاری هدف گذاری شد که به همت مناطق و با پیگیری‌های مجدانه ماهانه همکاران ما در سازمان نوسازی این امر تا اواسط اسفند ماه محقق گردید و از این بین منطقه ۱۵ با بیشترین تعداد پلاک و مناطق ۱۸ ،۱۷، ۱۴،۱۳، ۷، ۱۶،۱۰و ۲۰ به صورت کامل سهم سالیانه خود را محقق کرده‌اند. منطقه ۱۲ به جهت محدودیت‌های میراثی در ۴ محله آمار قابل قبولی را داشته است.

وی با اعلام خبر تحقق ۳ درصدی نوسازی شهر تهران طبق حکم ۷۲ قانون برنامه، توضیح داد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تهیه و تصویب ۷۳ طرح موضعی، موضوعی و امکان سنجی و بازنگری شبکه معابر به مساحت ۶۰۰۰ هکتار و ۱۲ طرح بازآفرینی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.

هدایت افزود: همچنین، طراحی و اجرای پروژه‌ها و عرصه‌های خدماتی و ساماندهی عرصه‌های عمومی در محدوده طرح‌های موضعی مصوب در ده ونک، گلابدره، سیمین قلعه، کن و فرحزاد در سال آتی در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت و نسبت به جذب اعتبار ۳,۶۰۰ میلیارد ریال در این محدوده‌ها اقدام شد.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، پروژه‌های بزرگ بازآفرینی همچون پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) و پروژه نفرآباد نیز از جمله طرح‌هایی هستند که در سال جاری مورد تصویب قرار گرفته و وارد فاز اجرایی شده‌اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: آئین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیاط تهران نیز هفته گذشته با ۱۸ رأی موافق به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و بر اساس این طرح، محدوده اسلام آباد و اراضی رود-دره اوین درکه واقع در شمال شرقی منطقه ۲، (حدفاصل جنوب مجموعه مسکونی آتی ساز تا باغ راه فدک) در محدوده‌ای به مساحت ۱۱۷ هکتار ساماندهی خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق این طرح، برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای مسکونی معوض در محدوده‌ای به مساحت هفت هکتار در اراضی متعلق به شهرداری برای واگذاری به ۵۰۱ قطعه مشمول جابجایی انجام شده است و سایر بخش‌های این محدوده با غلبه فضای سبز و باز طراحی خواهد شد به شکلی که تمرکز فضاهای سکونت و پشتیبان سکونت در حدفاصل پل مدیریت تا پل نیایش خواهد بود و فضاهای شمال پل نیایش تا مجتمع مسکونی آتی ساز و جنوب پل مدیریت تا باغ راه فدک به فضاهای گردشگری و پشتیبان گردشگری با غلبه فضاهای سبز و باز تبدیل خواهند شد.

هدایت تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این پروژه به گونه‌ای بوده است که تأمین منابع مالی اجرای پروژه در خود پروژه دیده شده و اجرای پروژه نیازمند تأمین منابع از خارج پروژه نیست.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، پیرو دستور شهردار تهران، "طرح تحول محدوده جنوب شهر تهران" در محدوده‌ای به وسعت بیش از ۲۰۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات و چالش‌های عمده این محدوده و با هدف خارج کردن محدوده از چرخه افت، فرسودگی و ناکارآمدی، فرآیند تهیه طرح با رویکرد تجدید حیات و بازساخت شهری و توسعه عادلانه، درونزا، زمینه‌گرا، نظام‌مند و در یک کلام تحولی در مقیاس ساختار فضایی کلان شهر تهران توسط مشاور منتخب آغاز شده است و امیدواریم شاهد خروجی‌ها و دستاوردهای منحصربه‌فرد و فاخر این طرح در نیمه نخست سال آتی باشیم.

هدایت ادامه داد: در جهت تعادل بخشی به قیمت مسکن و تولید مسکن، عملیات اجرایی بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت پذیر با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، از افزایش بودجه اعتبارات سازمان برای سال آینده خبر داد و گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، بودجه سازمان نوسازی از ۲۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

کد خبر 6057508

دیگر خبرها

  • نبرد آب و آهن در سیل سیستان و بلوچستان
  • تزریق گاز به فاز نخست پروژه خط لوله «دوراهی دشتک - نهبندان»
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۳
  • شبکه انتقال گاز در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار است
  • بهره‌برداری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در نوروز
  • آغاز عملیات لوله‌گذاری آب شرب مناطق غربی شهر کامیاران
  • بهره‌برداری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین خبرها از پیشرفت ۲ طرح زیرساختی خراسان جنوبی
  • اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت آزادراه زنجان- قزوین
  • ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت آزادراه زنجان-قزوین هزینه می‌شود