Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@04:31:13 GMT

نوزادی که با یک دندان متولد شد + عکس

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۳۹۷

نوزادی که با یک دندان متولد شد + عکس

این دختر کوچک در بیمارستان «بلک پول» لنکشایر به دنیا آمده است و اکنون ۴ هفته دارد.

دندانپزشکان اعلام کردند که این دندان را بیرون خواهند کشید زیرا ممکن است زبان کودک را زخم کرده یا به‌دلیل سستی ریشه جدا شده و وارد ریه کودک شود.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دندان نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرشته‌ای در برف متولد شد

معصومه مهرآور، کارشناس اورژانس ۱۱۵ بابل ۱۶ روز پیش به یک مادر افغان گرفتار در برف کمک کرد تا زایمان موفقی داشته باشد. پیگیری‌های دلسوازنه این نیروی اورژانس به اندازه‌ای ارزشمند بود که رهبر انقلاب طی پیامی از ایشان تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرهیختگان: برای هر زنی که موجودی انسانی را به عرصه وجود رسانده است لحظه زایمان و تولد فرزند، لحظه‌ای بسیار خاص با احساساتی متفاوت است. از طرفی مادر دردی بی اندازه را متحمل می‌شود و از طرفی شیرینی به دنیا آوردن فرزند همزمان به آن رنج می‌پیوندد و آن شیرینی بر آن درد چیره می‌شود.

همین به دنیا آمدن خودش روایت های بسیاری را برای افراد مختلف به وجود می‌آورد. مثل مادر عبدالله، مادری از اتباع افغانستان که در هنگام زایمان در مناطق بالادست بابلکنار در روستای جاجن بابل گرفتار شده بود، آن هم در شبی برفی.
۹ اسفند ۱۴۰۲ پدر این خانواده با مرکز اورژانس بابل تماس می‌گیرد و ماموران اورژانس را از زایمان قریب الوقوع همسرش مطلع می‌کند. فرزندی که دقایقی به دنیا آمدنش نمانده اما مادرش در روستایی برفگیر گرفتار شده و نمی‌تواند به درمانگاه برسد. همه این شرایط  ۲۵ دقیقه طاقت‌فرسا و دلهره‌آوری را برای مادر و پدر عبدالله رقم می‌زند. ۲۵ دقیقه‌ای که با راهنمایی های خانم مهرآور، کارشناس اورژانس به سلامت می‌گذرد.

مادر به ناچار در خانه زایمان می‌کند. پس از زایمان تلفن همراه پدر خانواده زنگ می‌خورد. خانم مهرآور پشت خط جویای احوال مادر و فرزند می‌شود. پدرخانواده می‌گوید که از تولد فرزند ۱۰ دقیقه‌ای می‌گذرد ولی او هنوز گریه نکرده است. خانم مهرآور با آرامش و صبر پدر کودک را متوجه می‌سازد که چگونه مجرای تنفسی کودک را پاک کند و با ضربه زدن به پشتش گریه نوزاد را درآورد. او تا شنیدن صدای گریه فرزند به راهنمایی کردن پدر و مادر عبدالله ادامه می‌دهد. سپس جویای شرایط زایمان مادر می شود و او را راهنمایی می‌کند تا دچار مشکلات بعد از زایمان نشود.

چیزی که این ۲۵ دقیقه را خاص و ارزشمند می‌کند شوق نهفته در صدای خانم مهرآور است لحظه‌ای که نوزاد گریه می‌کند و او با صدایی خوشحال به همکارانش می‌گوید بالاخره گریه کرد. و بعد از خروج جفت از رحم به مادر می‌گوید تو خیلی قوی هستی. او انگار شرایط آن خانواده را درک کرده است. در تمام ۲۵ دقیقه تا زمانی که از پایداری شرایط اطمینان حاصل کند همراه آن سه نفر مانده‌است. برای خانم مهرآور نه مهم است که نوزاد و خانواده اش چه ملیتی دارند؛ نه مهم است که آنها در چه شرایطی اقدام به فرزندآوری کرده اند. مصداق بنی آدم اعضای یکدیگرندش؛ این مامای اورژانس همه تلاشش را می کند تا از کیلومترها دورتر و با هر ابزاری که در دسترس دارد؛ جان عزیزی را نجات دهد. 
مسئولیت پذیری خالصانه خانم مهرآور، مورد توجه رهبر انقلاب نیز واقع شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی طی تماس تلفنی مراتب خرسندی و پیام تشکر رهبر معظم انقلاب را به این همکار تلاشگر اورژانس بابل بابت نجات جان مادر و فرزند افغان، ابلاغ کردند. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدون تعارف با بانوی کارشناس اورژانس که ناجی جان نوزاد تازه متولد شد + فیلم
  • بدون تعارف با بانوی کارشناس اورژانس، ناجی جان نوزاد تازه متولد شده + فیلم
  • فیلم/ هیچ نوزادی به وزن طبیعی در غزه به‌دنیا نمی‌آید
  • درگذشت پدر شهیدان موسوی فرد در اندیمشک
  • در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
  • ببینید | ماجرای نجات نوزادی که تلفنی به دنیا آمد از زبان کارشناس اورژانس رو آنتن برنامه زنده
  • سال ۱۴۰۲ و داغ‌هایی که بر دل فرهنگ و هنر نشست
  • دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی در این منطقه وجود ندارد
  • سازمان ملل: در غزه دیگر هیچ نوزادی با اندازه طبیعی وجود ندارد
  • فرشته‌ای در برف متولد شد