Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@10:44:41 GMT

علت عفونت کلیه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۴۰۰

عفونت کلیه به دو نوع حاد، ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای ۳۹ درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.

دکتر حسن کرمی، اورولوژیست در خصوص عفونت کلیه‌ها اظهار داشت: علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار می باشد که باکتری با حمله به سلول های کلیه باعث التهاب کلیه ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص راه‌های حمله باکتری به کلیه‌ها گفت: باکتری‌ها می‌توانند از طریق خون، از مسیر انتشار به ارگان‌های آلوده از قبیل آبسه و عفونت های دور کلیه و از راه ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیه ها می‌رسد که این راه شایع‌ترین مسیر درگیری کلیه ها و عفونت است.

دکتر کرمی در خصوص افرادی که بیشتر در خطر عفونت کلیه از طریق سوراخ مجرای ادراری هستند، گفت: بچه‌های دارای برگشت ادراری که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیه ها ادرار عفونی باکتری را به کلیه‌ها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می‌گردد که امروزه شایعترین علت از کارافتادن کلیه و آسیب کلیه‌های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است.

مطلب پیشنهادی
بهبود مشکلات سینوزیت با روغن سیاهدانه
بهبود مشکلات سینوزیت با روغن سیاهدانه

این اورولوژیست تصریح کرد: افرادی که مبتلا به عفونت های مقاربتی از قبیل سوزاک، سیفلیس و ایدز و … هستند که در این جا به علت آلوده شدن مجرا باکتری آرام آرام به طرف کلیه ها حرکت و با عفونت کلیه آن را درگیر و تخریب می کند.

دکتر کرمی درخصوص علائم و نشانه های عفونت کلیه ها توضیح داد: عفونت کلیه به دو نوع حاد و ناگهانی و مزمن تقسیم می‌شود که تب بالای ۳۹ درجه، لرز شدید و درد پهلو سه علامت عفونت کلیه هستند.

وی در پایان در خصوص علائم دیگر این عارضه گفت: تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن، بدبوشدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از جمله سایر علائم عفونت کلیه است. در سنین پائین و در بچه‌ها کاهش وزن و عدم رشد بچه‌ها می‌تواند نشانه عفونت کلیه باشد.



منبع: فارس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کلیه عفونت کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری

محققان در یک رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی و حسگر‌های زیستی و باکتر‌های مخمر یک گام به تولید داروی آلزایمر نزدیک شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محققان در یک رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی و حسگر‌های زیستی و باکتر‌های مخمر یک گام به تولید داروی آلزایمر نزدیک شدند.

"گالانتامین" یک داروی رایج است که توسط افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم‌‌شان استفاده می‌شود. متأسفانه، سنتز ترکیبات فعال در آزمایشگاه در مقیاس مورد نیاز از نظر تجاری قابل قبول نیست.

استخراج ماده مؤثره از گل نرگس فرآیندی زمانبر است و عوامل غیرقابل پیش‌بینی مانند آب و هوا و عملکرد محصول می‌تواند بر عرضه و قیمت دارو تأثیر بگذارد.

نخستین مراکز هم‌آفرینی "سلامت، نساجی، پلیمر، صنایع غذایی و هوش مصنوعی" راه‌اندازی می‌شوند

از اینرو محققان دانشگاه تگزاس ابزارهایی از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی را توسعه داده‌اند تا به کمک باکتری‌هایی با ژنیتک دستکاری شده بتوانند پیش‌ساز شیمیایی گالانتامین را به عنوان محصول جانبی متابولیسم سلول طبیعی باکتری تولید کنند. اساساً باکتری ها طوری برنامه‌ریزی شده اند که غذا را به ترکیبات دارویی تبدیل کنند.

در این بین حسگر زیستی امکان تجزیه و تحلیل سریع نمونه‌ها را فراهم می‌آورد و هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشینی با بررسی ده‌ها هزار ماده و حذف گزینه‌های نامناسب محدوده تحقیق را دقیق‌تر و کوچک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مورد عجیب «ادرار زنجره» دانشمندان را شگفت‌زده کرد!
  • مورد عجیب «ادرار زنجره»؛ موضوعی که دانشمندان را کنجکاو کرده است
  • کار‌هایی که شما را در برابر سنگ کلیه بیمه می‌کند
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی شما را می‌کشد
  • راز گرم نکردن دوباره چای چیست؟
  • شست‌وشوی بینی با آب لوله‌کشی کُشنده است
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی با عفونت آمیب مرتبط است
  • تولید داروی آلزایمر با هوش مصنوعی و باکتری