Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@11:36:52 GMT

تشریح جزئیات عرضه نفت در بورس از زبان یک نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۴۲۰

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه مجلس درباره تکلیف به دولت برای عرضه ماهانه 2 میلیون بشکه نفت در بورس انرژی، گفت: این تصمیم مجلس که با همراهی و همکاری دولت صورت گرفته، به طور قطع روش مناسبی برای فروش نفت در شرایط تحریم است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه نفت در بورس انرژی می‌تواند باعث گردش سرمایه و ورود بخش خصوصی و مردم به این حوزه شود، اظهار داشت: نحوه عرضه نفت در بورس انرژی به این صورت است که به طور هفتگی میزانی از نفت، پس از تعیین قیمت در بازار بورس عرضه می‌شود و متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از روش و مدل عرضه نفت در بورس انرژی، پس از کشف نقاط ضعف و قوت و نیز آسیب‌شناسی طرح، می‌توان برای دیگر حوزه‌ها نیز استفاده کرد.

 قره‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع مجلس بر نحوه عرضه نفت در بورس انرژی نظارت خواهد داشت و از هرگونه رانت در این حوزه جلوگیری خواهیم کرد، البته پس از اجرای این مصوبه مجلس از سوی دولت و تدوین آیین‌نامه‌های آن، گزارشی به مجلس ارائه می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: وضعیت ذخایر استراتژیک استان کاملا مناسب است.

حسن میرزاخانی امروز، ۲۶ اسفند در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: این استان تابع سیاست‌های کلان دولت است و بسیاری از موارد نیازمند سیاست‌گذاری و پیگیری در سطح کلان است. ما در استان با اقدامات به موقع و موثر می‌توانیم به اجرای این سیاست‌ها کمک کنیم.

وی با اشاره به تدوین و اجرای سیاست‌هایی در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی ‌و با تاکید بر اینکه کمبود کالا و عدم دسترسی مردم به کالا، خط قرمز ماست افزود: علیرغم وجود برخی گرانی‌ها ولی با کمبود کالا به صورت کلان در استان مرکزی مواجه نبودیم.

وی اضافه کرد: قیمت بعضی کالاهای اساسی که مشمول قیمت گذاری استانی بود در بسیاری موارد در حد میانگین یا کمتر از میانگین قیمت کشوری بود. تلاش کردیم از کلیه منابع و عوامل نظارتی استان بهره ببریم و موانع را مرتفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: طی دو سال اخیر ۱۱۶ گزارش  از اهم موارد و مشکلات حوزه تنظیم بازار را تهیه و به وزارت کشور منعکس کردیم که عمده آنها مورد توجه و پیگیری قرار گرفت و مصوبات خوبی در این راستا شاهد بودیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازار مرغ در سال جاری گفت: بالغ بر ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان مرکزی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

میرزاخانی با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه کافی مرغ در بازار وجود دارد، اظهار کرد: میانگین مصرف مرغ در استان روزانه ۱۰۰ تن است ولی از ۱۵ اسفند روزانه ۳۰۰ تن مرغ به بازار عرضه کردیم تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

میرزاخانی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان در تامین و عرضه گوشت قرمز فعال هستند گفت: گوشت منجمد به بازار استان وارد شده و اینکار با نظارت دقیق ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر گندم استان در شرایط مناسبی قرار دارد افزود: با توجه به ذخیره بالای گندم مازاد بر نیاز در سیلوهای استان، از لحاظ آرد نانوایی‌ها و سایر صنوف مشکل خاصی نداریم و این حوزه کاملا تحت کنترل است. در صورت کمبود برنج نیز می‌توانیم از ذخایر استراتژیک استان استفاده ‌کنیم.

وی با اشاره به تامین روغن خام خوراکی از منابع تولیدی استان و سایر استان‌ها افزود: تلاش ما این بود که روغن را پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار تن برنج، ۵ هزار تن شکر، ۸۱۶ تن گوشت منجمد، ۳۰ هزار تن سویا، ۴۱ هزار تن ذرت و ۲۷ هزار تن جو در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر استراتژیک استان کاملا مناسب است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد گفت: در جلسه پنجشنبه هفته گذشته قیمت‌گذاری میوه‌های شب عید و امروز بازبینی دوباره انجام شد و قرار شد ۳۵۰ تن پرتقال با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تن سیب زرد و قرمز با قیمت ۳۳ هزار تومان از عصر امروز عرضه شود. سایر میوه‌ها نیز در صورت نیاز عرضه خواهند شد.

میرزاخانی با بیان اینکه قیمت خرمای مضافتی و کبکاب به ترتیب کیلویی ۱۰۰ و ۴۲ هزار تومان تعیین شده است افزود: نمایشگاه بهاره به مدت ۶ روز برگزار شد و در حوزه نظارت زحمات زیادی کشیده شد. 

وی تصریح کرد: طرح نظارتی ماه رمضان و نوروز از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۲۰ فروردین در قالب مانورهای مشترک با حضور ۶۰ تیم بازرسی از ۱۰ دستگاه مختلف نظارتی ادامه دارد. روزانه ۵ تا ۶ تیم بازرسی در مرکز استان و یک تیم در شهرستان‌های تابعه نظارت بر ارائه کالاها دارند.

میرزاخانی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی اقدام موثری توسط دولت بوده است، گفت: این طرح از مدتی قبل شروع شده و کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم کرده است. از ۳۷۹۰ فروشگاه مستقر در استان، ۲۷۷۰ فروشگاه در این طرح فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: ۳۵۵ هزار خانوار استان از این طرح بهره‌مند شدند و تا ۲۲ اسفند بیش از ۸۱۰ هزار تراکنش و ۳۷۷ میلیارد تومان از مبلغ اعتباری این طرح استفاده شد.

میرزاخانی اضافه کرد: در مرحله دوم طرح فجرانه در استان مرکزی ۳۶۵ هزار خانوار دهک‌های یک تا هفت، معادل ۹۱.۳ افراد مشمول مشارکت داشتند که ۴۳۵ هزار تراکنش انجام شد و توانستیم رتبه دوازده کشور در حوزه مشارکت در این طرح را کسب کنیم.

وی ادامه داد: لازم است دستگاه‌های مرتبط با طرح‌های کالابرگ، اقدامات به موقع و موثرتری داشته باشند تا ریسک اجرای طرح را کاهش دهیم و از هرگونه بهم ریختن نظم بازار جلوگیری کنیم.

میرزاخانی با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی خودپردازهای شبکه بانکی افزود: بانک‌ها پیش‌بینی استقرار خودپردازهای سیار و تامین اسکناس مورد نیاز در خودپردازها را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲۰ جلسه و ۴۸۶ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری گفت: ۷۴ درصد مصوبات کارگروه عملیاتی شده و ۳۰۸ واحد تولیدی در مسیر احیا قرار گرفتند. خوشبختانه با عملکرد خوب دستگاه‌ها، تعداد ورودی موارد معرفی شده به کارگروه رو به کاهش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • عباس زاده مشکینی: این دولت هنوز زبان گفت‌وگو با مردم را پیدا نکرده است
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • تشریح اقدامات دولت سیزدهم از زبان استاندار کردستان
  • تابلوهای محلات نوسازی شود | تشریح وضعیت محله مجیدیه از زبان عضو شورا
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند