Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@08:15:11 GMT

تحلیلگر مؤسسه ضدایرانی: براندازی خریدار ندارد!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۴۲۶

تحلیل‌گر ایرانیِ ساکن امریکا که با مؤسسه ضدایرانی واشنگتن و رسانه‌های بیگانه از جمله رادیوفردا، رادیوزمانه و بی‌بی‌سی همکاری نزدیک دارد، در یک سخنرانی به این موضوع پرداخته است که "چرا در ایران انقلاب نمی‌شود؟ "

انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته با تمام دشمنی‌ها به حرکت رو به جلوی خود در مسیر پیشرفت ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توطئه‌ها به نتیجه نرسیده است و در رسانه‌های معارض شاهد اعترافات صریح یا ضمنی به اقتدار تثبیت شده ایران هستیم.

یکی از نمونه‌های قابل اعتنا، اعتراف «مهدی خلجی» روزنامه‌نگار، نویسنده، مترجم و تحلیل‌گر ایرانیِ ساکن امریکاست. وی پس از خروج از کشور، با مؤسسه ضدایرانی واشنگتن و رسانه‌های بیگانه از جمله رادیو فردا، رادیو زمانه و بی بی سی همکاری نزدیک داشته و دارد.

خلجی در روز جمعه هشتم فوریه ۲۰۱۹ در نشست کانون کتاب تورنتو، با این موضوع که "چرا در ایران انقلاب نمی‌شود؟ " سخنرانی داشته و ضمن پرداختن به برخی نقاط قوت ایران اسلامی، نتیجه گرفته است که در ایران امکان انقلاب [بخوانید براندازی]وجود ندارد.

نامبرده نطق خود را اینگونه آغاز می‌کند: جمهوری اسلامی همواره در «لحظه حساس کنونی» زیسته است. بحران‌های آن، مانند خودِ انقلاب، تغییر چهره می‌دهند یا تکثیر می‌شوند، ولی پایان نمی‌پذیرند. پس چرا نظام سیاسی هنوز با خطر بی‌ثباتی روبه‌رو نیست؟

سپس در بخشی از پاسخ به سؤال فوق می‌گوید: جمهوری اسلامی آمیزه‌ای از نهاد‌های دموکراتیک و دستگاه‌ها و سازوکار‌های اقتدارگراست... امروزه براندازی به‌مثابه یگانه راه‌حل فوری، خریدار چندانی ندارد. یکی از آن رو که انقلاب و جنگ هشت ساله، هیچ‌یک هنوز به تاریخ دور نپیوسته و همچنان در خاطره جمعی زنده‌اند. آثارِ روان‌گَزا (traumatizing) و هول‌انگیز این دو رخداد در زندگی بسیاری مردم، از جمله نسل جوان، تازگی تشویش‌آور خود را از دست نداده است و در جامعه امروز ایران، روحیّه و همبستگیِ اجتماعیِ لازم برای بسیج عمومی علیه حکومت وجود ندارد.

در همین زمینه شایان ذکر است که اقرار به قدرت جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های ایران در طول چهل سال گذشته بار‌ها و بار‌ها بر زبان دشمنان جاری شده است که اشاره به برخی نمونه‌های آن در حوزه امنیتی ـ. نظامی، خالی از لطف نیست.

نمونه اول)

اندیشکده «شورای آتلانتیک» (یکی از تأثیرگذارترین اندیشکده‌های آمریکایی) در گزارش جدید خود تحت عنوان «پرده‌برداری از انقلاب: نگاهی نزدیک‌تر به حضور و نفوذ ایران در غرب آسیا» آن بخش از جنبه‌های قدرت ایران را بررسی کرده که مدعی است «جدید یا کم‌تر شناخته‌شده» هستند.

در حالی که برخی کارشناسان بین المللی، توانایی انجام «جنگ ترکیبی» را صرفاً منحصر به آمریکا می‌دانند و معتقدند هیچ کشور دیگری در دنیا ابزار نظامی، دیپلماتیک و رسانه‌ای لازم برای به راه انداختن جنگ ترکیبی را ندارد، «داو زخیم» معاون وزیر دفاع دولت جورج بوش پسر و عضو کنونی هیأت‌مدیره شورای آتلانتیک، در بخش پیش‌گفتار گزارش این اندیشکده اعتراف می‌کند که ایران بیش از آمریکا در به‌کارگیری جنگ ترکیبی موفق بوده است.

اندیشکده شورای آتلانتیک رقابت برای نفوذ در غرب آسیا (خاورمیانه) را به جامپ‌بال در ابتدای بازی بسکتبال توصیف می‌کند و با اشاره به موقعیت بهتر ایران در این رقابت نسبت به کشور‌های دیگر خاورمیانه می‌نویسد: «در حال حاضر ایران در این جامپ‌بال نسبت به رقبای دیگرش در منطقه قد بلندتری دارد. امروز نفوذ عمیق ایران در عراق، لبنان، سوریه و بحرین بی‌رقیب است. متحدان ایران در خط مقدم عرصه‌های سیاسی و امنیتی عراق و لبنان هستند. مداخله ایران در سوریه موجب جلوگیری از سقوط حکومت بشار اسد شده است. شبکه پیچیده سیاسی-مذهبی ایران در بحرین نفوذ مشهودی دارد. فراتر از جهان عرب، منافع و حضور جمهوری اسلامی تا افغانستان و بخش‌هایی از آفریقا و آمریکای لاتین کشیده شده است.»

نمونه دوم)

گزارشگر شبکه العربیه در تحلیل خود می‌گوید: «نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران مجهز به قایق‌های تندرو برای حملات سریع است؛ قایق‌هایی که به مسلسل‌های قدرتمند و نیرو‌هایی مجهز هستند که از تاکتیک‌های چریکی استفاده می‌کنند.»

العربیه سپس به نقل از مجله امریکایی "نشنال اینترست" افزود: «ایران در حال ساخت زیردریایی با اژدر‌هایی است که نیروی دریایی امریکا نمی‌تواند با آن رقابت کند. رویارویی با زیردریایی پیشرفته‌ای که ایران با نام "غدیر" می‌سازد، می‌تواند برای هر دشمنی مرگبار باشد.»

نمونه سوم)

«فرید ذکریا» کارشناس ـ. مجری شبکه سی ان ان و تحلیلگر مجله نیوزویک می‌گوید: ایران از جنگ نامتقارن در برخورد با آمریکا استفاده می‌کند و در این زمینه پیشرفت شگرفی داشته است که امریکا را با آن همه توان مالی و تجهیزات و فناوری، غافلگیر کرده است.

نمونه چهارم)

«هنری کیسینجر» استراتژیست شهیر امریکایی، اعتراف می‌کند که انقلاب اسلامی ایران غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرده است.

وی با اشاره به تصمیمات پیش‌بینی نشده امام خمینی (ره) که مجال هرگونه تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان غربی سلب می‌کرد، خاطرنشان ساخته است که: معیار‌های [امام]خمینی غیر از معیار‌های شناخته شده در دنیا بود و گویی از جای دیگر الهام می‌گرفت.

نامبرده همچنین در مقاله‌ای با عنوان «نظم و بی‌نظمی در جهان رو به تغییر» آورده است: جمهوری اسلامی با تصرف قلمرو داعش، یک کمربند زمینی از تهران تا بیروت ایجاد می‌کند که نشان‌دهنده ظهور "امپراتوری ایران" خواهد بود.

 

جام نیوز

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CZ7 برچسب ها: تحلیلگر مؤسسه ضدایرانی ، براندازی ، دشمنان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: براندازی دشمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه فتح قله از دانشگاه‌ می‌گذرد؛ راه را با جهاد علمی هموارتر سازیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس دانشگاه تهران در پیامی در آستانه حلول سال ۱۴۰۳ هجری شمسی، اعلام کرد: آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران‌زمین همزمان با ۹۰ سالگی دانشگاه تهران در خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

متن پیام سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران که در آن، «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» به عنوان شعار آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران‌زمین اعلام شده است، به این شرح است:

 باسمه تعالی

دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور در حالی در سال ۱۴۰۳ هجری شمسی پا به ۹۰ سالگی می‌گذارد که نه تنها نزد ایرانیان، که در نظر عالمیان نیز به عنوان کانونی تحول‌آفرین و واجد جایگاه مرجعیت از جنبه‌های مختلف شناخته می‌شود و همواره مایه احترام و افتخار مردمان نیک‌اندیش، درست‌کردار و خردورز بوده است.

در این ۹۰ سال، دانشگاه تهران هم ملجأ و مأمن علم‌دوستان و فرهنگ‌مداران بوده است و هم خاستگاه بسیاری از تحولات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و یا محل رخ دادن بزنگاه‌های طلایی برای مردم ایران زمین. چه اینکه بزرگان حاضر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اذعان می‌دارند که در کنار نصرت الهی؛ روشنگری و ایمان امام راحل و بصیرت و بینش زلال مردم ایران، نقش دانشگاه تهران و چهره‌های شاخصی از استادان و شمار قابل اعتنایی از دانشجویان آن در جریان این پیروزی، نقشی ممتاز و اثرگذار بوده است؛ همان‌گونه که امام خمینی (قدس سره شریف) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان را مسئول نگهبانی از انقلاب اسلامی می‌دانستند.

دانشگاه تهران علاوه بر مرجعیت سیاسی و اجتماعی، در مرجعیت علمی نیز پیشگام و زبانزد بوده است. اگر روزگاری دانشگاه تهران به عنوان یک مولفه قطعی در پیروزی انقلابیون به رهبری بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بود، اما امروز که پیمانه عمر این نهاد ارزشمند به مرزی رسیده است که می‌توان با دقت به قیاس دو نیمه آن پرداخت، تاثیر متقابل انقلاب اسلامی بر دانشگاه تهران نیز امری محرز، متقن و مسلم می‌نمایاند؛ چراکه اگر سیمای دانشگاه تهران را از منظر عملی و کارکردی و از نگاه ارمغان و رهاورد برای دنیای علم و جامعه بشری در دو برش ۴۵ ساله (۱۳۱۳ تا ۱۳۵۷ و ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۳ هجری شمسی) مورد سنجش قرار دهیم، به اثرات متقابل دانشگاه تهران و انقلاب اسلامی بیشتر پی خواهیم برد.

چه اینکه مقایسه کمی و کیفی این دو نیمه، اصولاً قیاسی مع‌الفارق به نظر می‌رسد و آمارها نیز حکایت از رشد چشمگیر و تصاعدی فعالیت‌های آموزشی و علمی نهاد دانشگاه در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، بطوریکه بیش از ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران از ابتدای تاسیس تا کنون، متعلق به ۴۵ سال فعالیت پرافتخار این دانشگاه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است. نه تنها وزن تاثیرگذاری و میزان درخشندگی دانشگاه تهران در دو نیمه عمر ۹۰ ساله خود به یک اندازه نیست، بلکه اگر از افقی بالاتر و با نگاهی عمیق‌تر به تار و پود این نهاد علمی نظر بیفکنیم، مشاهده می‌کنیم که دانشگاه تهران که امروز نماد آموزش عالی است و چون ستاره‌ای در سپهر افتخارات ایران زمین می‌درخشد، نه فقط حاصل مساعی استادان و پرورش‌یافتگان زمانه خویش، بلکه امتداد افتخارات عظیم و باشکوه تاریخ تمدن و فرهنگ ایران است؛ امتداد تاریخی کهن که وجود مراکز دانش، معارف، مطالعه و تحقیق در انواع علوم در آن تلألو می‌کند.

بنابراین به اعتقاد نگارنده که خود فرزند دانشگاه تهران است، هر سه مقطع تحصیلات دانشگاهی را در این نگین فیروزه‌ای گذرانده و در همین جا به معلمی رسیده و اکنون خادم دانشگاهیان و ملت ایران است، محدود نمودن تاریخچه نظام آموزش عالی و تاسیس نهاد دانشگاه در ایران زمین به کمتر از یک قرن، با واقعیت تاریخی فرسنگ‌ها فاصله دارد و لذا به نظر می‌رسد در استفاده از ظرفیت‌های تاریخی ملی که موجبات غرور ملی و امیدآفرینی را فراهم می‌سازد، کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته است.

اکنون بر اساس تاریخچه ارزشمند نمادهای آموزش عالی در ایران و نقش‌آفرینی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در دوره کنونی که از تکامل تاریخی جندی شاپور، نظامیه، ربع رشیدی و دارالفنون شکل گرفته و میراث‌دار این تاریخ کهن است، و با انضمام سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران به پیشینه ۱۷۵۷ ساله نظام آموزش عالی ایران و جهان، اعلام می‌دارم که آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی در ایران زمین را در خرداد ماه ۱۴۰۳ هجری شمسی همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران و با شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» برگزار می‌نماییم تا از طریق این رویداد، ضمن معرفی پیشینه فرهنگی و علمی تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان، به تبیین نقش دانشگاه تمدن‌ساز مطابق منویات مقام معظم رهبری بپردازیم.

حال که در پایان سال ۱۴۰۲ ایستاده‌ایم، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این سال فرمودند:«ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.»، اعتقاد داریم که راه فتح قله، از دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تهران می‌گذرد و بر ماست که با حرکت در مسیر جهاد علمی، راه را هموارتر سازیم.

در این مجال، از یکایک دانشگاهیان، دولتمردان، نیکوکاران و دانش‌دوستانی که به هر نحو ممکن در سال ۱۴۰۲، به دانشگاه تهران یاری رساندند، سپاسگزاری می‌نمایم؛ همچنین دستان دانشگاهیان و دانش‌دوستان سرزمینم را سخت می‌فشارم و به رهبر حکیم انقلاب اسلامی اطمینان می‌دهم که ما دانشگاهیان دانشگاه تهران مصمم‌تر از گذشته، سال ۱۴۰۳ هجری شمسی را با شوق و امید و حرکت چنان آغاز می‌کنیم که در دستیابی ایران اسلامی به قله‌های پیشرفت، نقش تمدن‌سازی خود را پررنگ‌تر ایفا نماییم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، اکنون همزمانی بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان، ماه «بهار قرآن» را تبریک عرض کرده و از صمیم قلب آرزوی سلامتی، سعادت، نیک‌بختی و بهروزی برای خانواده بزرگ دانشگاه تهران و ملت عزیز ایران دارم. برکات و فیوضات این ایام گوارای وجودتان.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • بیشتر تولیدات علمی دانشگاه تهران پس از انقلاب بوده است
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • بررسی ۱۷هزار داده برای نگارش کتاب درباره تحولات اجتماعی «حجاب»
  • مقایسه دو برش ۴۵ ساله دانشگاه تهران تاثیر انقلاب را گواهی می دهد
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق دوران پس از انقلاب است
  • ۹۸ درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران متعلق به ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب است
  • راه فتح قله از دانشگاه‌ می‌گذرد؛ راه را با جهاد علمی هموارتر سازیم
  • «خواب پنبه‌دانه» تحلیلگر اسرائیلی و واکنش تند تهران