Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های مهیج و تکرارنشدنی در دنیای رنگارنگ بازی‌های رایانه‌ای یافت می‌شوند که کمتر بازی را در میان آن می‌توان یافت که بتواند در ذهن مخاطبان بماند و فراموش نشود. یکی از این بازی‌های حیرت‌انگیز بازی Dishonored است که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به معرفی و بررسی آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی بازی Dishonored

سرافکنده (Dishonored) نامی است که شاید هیچ کس به زودی توانایی فراموش کردنش را نداشته باشد و این موضوع نه به دلیل جذاب بودن اسمش یا گیم پلی تکرار نشدی‌اش، حتی نه بخاطرِ داستان زیبایش است.  بازی Dishonored (سرافکنده) را نمی‌شود فراموش کرد چراکه برخلاف خیلی از بازی‌هایی که امروزه اطرافمان هستند، به انسان‌ها درسِ زندگی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: Sonic Dash 3.7.5.Go ؛ بازی مشهور سونیک

این مخلوقِ فراموش نشدنی آرکین (Arkane) شاید فقط یک بازی رایانه‌ای باشد اما اصلاً مثل بقیه هم‌نوعانش نیست. یک تفاوت اساسی را می‌‎شود مدام در طولِ بازی حس کرد. یک عنصر ساده اما تاثیرگذار که می‌تواند مثل اثر بال‌های یک پروانه، مسیر زندگی انسان را عوض کند؛ در سرافکنده موضوعی که از میان تمامِ عناصر مفهومی و عمیق بازی، نقش تعیین‌کننده‌تری دارد، قطعاً وجود احساسی عمیق است که در طول داستان و گیم پلی موج می‌زند.

احساسی که همه ما را حتی برای یک بار هم که شده، میخکوب کرده تا به جهانی که برایمان ساخته‌اند، خیره شویم. احساس در بازی Dishonored موج می‌زند چراکه داستانی که روایتش می‌کند، داستان انسان‌هاست و هر روز در میان ما رخ می‌دهد.

طراحی مراحل بازی Dishonored

«سرافکنده» کلاس درس طراحی مرحله است. به همان اندازه که مبارزاتِ مستقیم، تنش‌زا و رضایت‌بخش هستند، بازی طبیعتِ حقیقی و زیباترش را در دوری از آشوب و استفاده از اجزای تشکیل‌دهنده‌ محیط برای رسیدن به هدف به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: Angry Birds Blast 1.4.8 ؛ بازی پازلی انفجار پرندگان خشمگین

در میان قابلیت‌های ماوراطبیعی کوروو، «تله‌پورت» کاربردی‌ترین‌شان است که به‌ شما اجازه می‌دهد در یک چشم به هم زدن خودتان را به نقاط دور از دسترس برسانید و در در طول و ارتفاعِ مراحل پیچیده‌ بازی به دنبال آیتم‌های جمع‌کردنی و ارتقا‌ءها بگردید. از اینجا به بعد همه‌ چیز به نیاز شما بستگی دارد؛ از مخفی کردن جنازه‌ دشمنان خسته شده‌اید؟ یک قابلیت جذاب بخرید که قربانی‌ها را به خاکستر تبدیل می‌کند. می‌خواهید بدون اینکه دیده شوید از میان دشمنان عبور کنید؟ یک قابلیت دیگر بخرید که به شما اجازه می‌دهد وارد جلد حیوانات و دشمنان شوید و راست راست از جلوی نگهبانان عبور کنید. اهل اکشن و شلوغ‌کاری هستید؟ قابلیت توقف زمان و شلیک تلکینسیس فراموش نشود!

بعد از تبدیل شدن به یک شبحِ قاتل، وقت بازیگوشی و انگولک کردن و ترکیب این قابلیت‌ها برای انجام حرکاتِ عجیب و غریب و هیجان‌انگیز است. کافی است چشم در چشمِ لوله‌ تفنگ دشمن شوید؛ می‌توانید زمان را نگه دارید، وارد جلد آن سرباز شده، او را جلوی گلوله‌ خودش قرار دهید و بعد زمان را به حالت عادی برگردانید تا توسط گلوله‌ خودش کشته شود. یا زمانی که درحال خزیدن بر لبه‌ پنجره‌ها لو رفتید، یک تیرِ خواب‌آور روانه‌ یکی از سرباز‌ها کنید، با خنجر روی سرباز زیر پایتان فرود بیایید. در تنگنای حمله‌ دشمنان، آن‌ها را با یک ضربه‌ تله‌کینسیس از هم دور کنید، تفنگ‌تان را در بیاورید و بنگ، بنگ، بنگ!

بیشتر بخوانید: Soccer Stars 3.8.1 ؛ بازی ستاره‌های فوتبال

معنای آزادی و خلاقیت در «سرافکنده» فقط به دو گزینه‌ی (۱) حمام خون و (۲) مخفی‌کاری خلاصه نمی‌شود. خود حمام خون راه انداختن شامل زیرمجموعه‌های نوآورانه‌ بی‌انتهایی می‌شود که به تصمیم شما در ترکیب قابلیت‌هایتان، در کشتن دشمنان بستگی دارد و مخفی‌کاری هم به دلیل راه‌های بسیاری که سازندگان برای رسیدن به سوژه طراحی کرده‌اند، همیشه متفاوت و منحصربه‌فرد احساس می‌شود. آیا با فرو رفتن در جلد یک موش، از راه فاضلاب وارد محل اختفای هدف می‌شوید یا خودتان را از طریق کانال هواکش‌ها و لوله‌کشی‌ها به پنجره‌ی باز خانه می‌رسانید؟

«سرافکنده» برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، جهان‌-باز نیست اما نوع قرارگیری کوچه‌ها، خیابان‌ها، آپارتمان‌ها و کاخ‌ها و دسترسی آزادانه در جابجایی در بین آن‌ها برای پیدا کردن مسیر پیشروی مورد علاقه‌تان، آنقدر متنوع، متراکم و عظیم هستند که طبیعت خطی مراحل هرگز به چشم نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: Ice Age World 1.5 ؛ بازی کژوال عصر یخبندان

به علاوه، بزرگی محیط‌ها به معنی مناطق بدون استفاده نیست؛ در هر مرحله‌ اصلی، با یک سری ماموریت‌های فرعی هم مواجه می‌شوید.

از آنجایی که ماموریت‌های فرعی با ماموریت اصلی در ارتباط هستند، کافی است سری به یکی از آن‌ها بزنید تا ببینید چه انتخاب‌های بیشتری برای انجام ماموریت اصلی در اختیارتان قرار می‌گیرد. آیا به سردسته‌ یکی از باند‌های خلافکاری شهر کمک می‌کنید تا او هم در عوض راه آسان‌تری را برای وارد شدن به محل اختفای هدف‌تان پیشنهاد کند؟

بیشتر بخوانید: بازی Angry Birds Friends 3.8.1 ؛ پرندگان خشمگین نسخه دوستان

با این حال، بازی Dishonored در طراحی مرحله هم بدون کم و کسر نیست. دو-سه مرحله‌ی پایانی بازی فاقد جزئیات و هیجان اوایل بازی است و پایان‌بندی هم اصلاً راضی‌کننده نیست. دنیاسازی استودیوی آرکین به‌ طرز تسخیرکننده‌ای عالی است. به راستی اگر جان اتکینسون گریمشاو، نقاش معروف ویکتوریایی بازی‌ساز می‌شد، «سرافکنده» بازی او می‌بود. دنیای استیم‌پانکِ بازی آنقدر توسط خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ خفقان‌آور و حومه‌های فاضلاب‌زده‌ بی‌سکنه‌اش زنده است که دل و روده‌هایتان را به هم گره می‌زند!

اگر سازندگان سر داستان‌پردازی هم غوغا می‌کردند، چه اتفاقی می‌افتاد. «سرافکنده» یکی از آن معدود مثال‌ها‌یی است که ثابت می‌کند ما برای خلق اتمسفری غوطه‌ورکننده به هزار جور هدست واقعیت مجازی و از این چیز‌ها نیاز نداریم. بلکه اگر کارمان را درست انجام دهیم، می‌توانیم بازی‌کننده را همانجا جلوی تلویزیون و بدون قرار دادن کلاهی روی سرش مدهوش کنیم.

بیشتر بخوانید: Sonic Dash 2: Sonic Boom 1.7.6 - بازی سونیک دش 2

شاید «سرافکنده» به خودی‌ خود فارق از خط رواییِ پُرمشکل و غیرجذابش، بازی خارق‌العاده‌ای باشد اما وقتی پای بررسی نسخه‌ ریمستر آن به میان می‌آید، ماجرا کمی پیچیده و قر و قاطی می‌شود. نسخه‌ نهایی «سرافکنده» شامل بازی اصلی و سه‌ عدد از محتواهای‌قابل‌ دانلودش است که به لذتِ به‌ پایان‌ رسیده‌ بازی اصلی، چندساعتی می‌افزاید. در کنار اینها، این نسخه حاوی یک سری ویژگی‌های اضافی درون بازی هم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۰۰ دانشجوی اصفهان در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»

حجت الاسلام علی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» که با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجرایی شدن است، اظهار کرد: این پویش بسیار فاخر است و ما در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این طرح را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی افزود: معرفی پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» در همه گروه‌های مجازی دانشجویی، اساتید و کارمندان دانشگاه‌های سراسر استان معرفی شده است و دانشجویان و اساتید با آیه‌های کاربردی که در زندگی آشنا می‌شوند.

معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در دانشگاه‌های استان اصفهان از اواخر ماه شعبان آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ نفر از دانشجویان استان در این طرح مشارکت کرده‌اند.

کد خبر 6055487

دیگر خبرها

  • نوروزگاه‌های عشایر در استان اردبیل برپا شد
  • مشارکت ۳۰۰ دانشجوی اصفهان در پویش ملی «زندگی با آیه‌ها»
  • آپارتمان های مدرن چه امکاناتی دارند؟
  • (ویدئو) روایت عجیب تجربه‌گر از وحشت در جهنم برزخی در برنامه زندگی پس از زندگی
  • صفت عفت تنها به زنان اختصاص ندارد
  • شرط بهره‌مندی انسان از شفاعت قرآن، انس با آن است
  • معرفی 6 تا از بهترین نرم افزار سامانه واسط مودیان
  • ایرج طهماسب بدون کلاه قرمزی به تلویزیون می‌آید؛ معرفی عروسک‌های جدید
  • ◄ ترانزیت مهر در بزرگراه شریانی دل‌ ها و معرفی یک‌ آدم درجه یک
  • بدون ایمان، هر قیامی ناپایدار و بی‌فرجام است