Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان مجلس با دو پیشنهاد بودجه‌ای درباره شهرداری موافقت کردند؛ یکی از آن‌ها اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل عوارض کالا‌های منجر به تولید پسماند برای بازیافت و دیگری افزایش سهم شهر تهران از عوارض مالیات بر ارزش افزوده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نمایندگان در نشست علنی صبح چهارشنبه، یک اسفندماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند ط.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که به موجب آن در سال ۱۳۹۸ درآمد‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مربوط به خدمات زمین‌شناسی، اکتشافی و آزمایشگاهی، اختصاصی تلقی می‌شود و پس از ابلاغ تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه‌کرد است و در صورت تصویب ردیف هزینه‌ای این بند سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

بر اساس بند «ی» تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، سازمان امور مالیاتی کشور موظف به دریافت عوارض از فروش کالا‌هایی است که مصرف آن‌ها منجر به تولید پسماند مخرب محیط زیست می‌شود. تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از این درآمد‌ها پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از این کالا‌ها (ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با الویت مشارکت بخش خصوصی مصرف می‌شود.

تلاش شهرداری نتیجه داد

در نشست دیروز بررسی لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، هم نمایندگان مجلس با تخصیص ۸۸ درصد عوارض ارزش افزوده به شهرستان تهران موافقت کردند.

بخشی بیش از همه برخی اعضای شورای شهر تهران به آن اعتراض دارند، بند «ح» جزء «ه» تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸ کشور است. بندی که به مالیات بر ارزش افزوده اشاره دارد و تقریبا یکی از منابع کلیدی بودجه شهرداری‌ها است. اسناد بالادستی مانند آن چیزی که در ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه آمده است، مبنای تدوین بند جنجالی در لایحه بودجه سال آینده بوده است. بر اساس این بند، شیوه تخصیص و توزیع سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند «ب» ماده ۶ قانون برنامه به شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان واگذار می‌شود. آنطور که در برنامه ششم توسعه تاکید شده است، بخشی از درآمد‌های حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به نسبت ۷۰ درصد شهر‌ها و ۳۰ درصد روستاها، تفکیک می‌شود. این در شرایطی است که در قانون بودجه امسال کشور، این نسبت‌ها تغییر کرد. به طوری که سهم شهر‌ها به ۸۸ درصد و روستا‌ها به ۱۲ درصد رسید که تشخیص این شرایط با شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

حالا آنطور که سایت خبری خانه ملت گزارش داده اشت؛ نمایندگان در جریان بررسی جزء الحاقی بند (هـ) تبصره ۶ ماده واحده، با پیشنهاد رفع ابهام از عبارت مربوطه موافقت کردند بنابراین در جزء اصلاح شده الحاقی بند (هـ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه آمده است؛ عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت هشتاد و هشت درصد (۸۸%) نقاط شهری و دوازده درصد (۱۲%) نقاط روستایی و عشایری توزیع می‌شود؛ بنابراین نحوه توزیع درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در شهرتهران مانند امسال خواهد بود.

پیشتر مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در نامه‌ای به پیروز حناچی، شهردار تهران خواستار تمهیدات شهرداری برای رایزنی با مجلس و دولت درباره تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور شد. فراهانی در این نامه، از حناچی خواسته تا دستور دهد اقدامات لازم به‌ویژه رایزنی هم‌زمان با دولت و مجلس برای استثناء تهران و کلانشهر‌ها از شمول این تغییر و تداوم بند «ط» جزء «ه» تبصره ۶ بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در دستور کار قرار گرفته و نتایج به این کمیته منعکس شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای شهر شهرداری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت