Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد رشیدی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه تخصصی اقوام ایرانی با رویکرد بسترسازی، به کارگیری واشاعه نمادها، نشان هاومولفه های هویت اسلامی- ایرانی درعرصه مد ،لباس وسبک زندگی، مد وصنعت لباس، تجلیل ازفعالان مد ولباس درعرصه های تولید وعرضه پوشاک داخلی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگارعرصه طراحی ومدولباس کشور و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با مشارکت انجمن فرهنگ پیوند اقوام پارس از اول اسفند ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مدیران ارشد شهری در فرهنگسرای انقلاب اسلامی دایر می شود.

رشیدی با اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاه اعم ازسیر تاریخی پوشش لباس بانوان اقوام ایرانی، سیر تاریخی زیورآلات زنان، صنایع دستی مرتبط با پوشش بانوان، لباس های سنتی در حوزه زنان و..افزود: برگزاری نشست ها وکارگاه آموزشی – هنری با عناوین معرفی نمادها، علایم ونشانه های بیگانه ومعارض فرهنگ اسلامی–ایرانی، سبک های طراحی جواهر، نقوش ایرانی واسلامی درزیورآلات، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی باتاکید برلباس وهویت ملی، رویکرد روان شناسی مدولباس، مبانی دینی وفقهی درپوشش اسلامی ایرانی و... همراه با اجرای مسابقه زنده طراحی اعم از طراحی لباس و طراحی جواهر الات و زیور الات مربوط به لباس با هدف مشارکت مخاطبین و علاقمندان به عرصه مد و پوشش از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه علاوه برنمایش آثار هنرمندان استان های فارس، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، لرستان، بوشهر، قزوین، کرمانشاه، گلستان و... آثار هنری منتخبین فراخوان های مد و لباس و آثار هنرمندان و شهروندان کارگاه های خلاقیت های هنری نیز در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش آیین افتتاح نمایشگاه مد و پوشش اسلامی روز چهارشنبه اول اسفند ساعت 15 در فرهنگسرای انقلاب سلامی برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند روزهای دوم تا ششم اسفند ساعت 10 تا 18 برای بازدید به نشانی خیابان کمیل – فرهنگسرای انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

نمایشگاه مد و پوشش اسلامی ایرانی زنان ششم اسفندماه با اجرای مراسم اختتامیه و معرفی برترین های حوزه ی مد و پوشش به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

20 / 20 اقوام ایرانی معرفی سیر تاریخی اقوام ایرانی محمد جواد رشیدی معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه11 فرهنگسرای انقلاب افتتاح نمایشگاه مد و پوشش اسلامی- ایرانی زنان آیین افتتاح  نمایشگاه مد و پوشش اس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اقوام ایرانی فرهنگسرای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کد خبر 6080274 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام
  • معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد