Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ضمن حمایت از در پیش گرفتن یک سیاست مشترک نظامی و دفاعی در اتحادیه اروپا همچنین گفت که در زمینه سیاست خارجی باید تصمیم گیری به اتفاق آراء کنار گذاشته شود. ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" ، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنانی در ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان خواستار توسعه اتحادیه دفاعی اروپایی و یک هماهنگی بهتر بین اعضای این اتحادیه در زمینه سیاست تدارکات نظامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونکر همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید در زمینه سیاست خارجی از اصل تصمیم گیری بر اساس اتفاق آراء خداحافظی کند. عامل تعیین کننده در تصمیم گیری ها باید رای اکثریت واجد شرایط باشد.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین تصریح کرد که من یک پیام برای بقیه دنیا دارم و آن این است که این طور نمی تواند باشد که ما در این راستا که نقض حقوق بشر در چین را محکوم کنیم شکست بخوریم به این دلیل که یونانی ها می خواهند رعایت حال سرمایه گذاری های خود در این کشور را کنند و از این محکومیت جلوگیری کنند.

وی همچنین تصریح کرد که بیشتر باید درباره آینده اروپایی صحبت شود. وی به کمیسیون جدید اروپایی که قرار است امسال اعضای جدیدش از طرف کشورهای عضو پیشنهاد داده شده و توسط پارلمان اروپایی تایید شود توصیه کرد که از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان فاصله بگیرد. وی خطاب به منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا و نامزد ریاست جدید کمیسیون اروپایی گفت که حزب ملی محافظه کار فیدز اوربان را از این فراکسیون حذف کند.

پارلمان آلمان خواستار لغو اصل تصمیم گیری به اتفاق آراء در اتحادیه اروپا شد

یونکر در بخش دیگری از سخنانش به مسئله برگزیت پرداخته و آن را فاجعه بارترین تصمیم دوران بعد از جنگ در اروپا دانست. به گفته وی اگر انگلیسی ها یک تمدید تاریخ برگزیت را درخواست کنند باید شهروندان خود را به شرکت در انتخابات اروپا فراخوانند. اینکه آیا این عاقلانه است مسئله ای دیگر است.

انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف پارلمان لندن رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب اقتصادی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است. اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور شود بار دیگر در انتخابات پارلمانی اروپا شرکت کند.انتخابات پارلمانی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می شود.

 

انتهای پیام/   

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی

یک ژنرال لهستانی که فرماندهی یگان اروپا در استراسبورگ را بر عهده داشت به اتهام جاسوسی و دستیابی به اطلاعاتی محرمانه از کار برکنار و به کشورش فراخوانده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، تابستان گذشته، ژنرال لهستانی یاروسلاو گرومادزینسکی فرماندهی یگان اروپا در استراسبورگ را بر عهده گرفت. اکنون دولت لهستان این یگان و فرمانده آن را به خانه فرا می خواند. دلیل آن تحقیقات جاسوسی اعلام شده است.

لهستان ژنرال یاروسلاو گرومادزینسکی، فرمانده نیروهای اروپایی در استراسبورگ را به دلیل تحقیقات جاسوسی فراخواند. وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که "طبق اطلاعات جدید در مورد این افسر"، "تحقیق کنترلی" در مورد دسترسی یاروسلاو گرومادزینسکی به اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه آغاز شده است. به این ژنرال لهستانی دستور داده شد که به کشور خود بازگردد.

در ابتدا جزئیات بیشتری در مورد موضوع تحقیق ارائه نشد. این افسر ارشد نظامی به پورتال Onet.pl گفت که او چیزی برای سرزنش خود در این باره نمیشناسد، اما نمی خواهد در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظر کند.

گرومادزینسکی در ژوئن 2023 حدود یک سال و نیم پس از پیوستن لهستان به این نیروی چندملیتی با دفتر مرکزی در استراسبورگ به عنوان ششمین عضو رهبری Eurocorps را بر عهده گرفت . این مهره 53 ساله جانشین پیتر دووگلایر بلژیکی شد.

گرومادزینسکی قبل از پیوستن به Eurocorps، عمدتاً به عنوان مشاور رئیس ستاد کل ارتش لهستان کار می کرد. در ماه های اخیر وی همچنین به عنوان بخشی از یک تیم کمک بین المللی برای اوکراین در ویسبادن، مسئول آموزش سربازان اوکراینی در کنار سربازان آمریکایی بود.

Eurocorps در سال 1993 به ابتکار هلموت کهل، صدر اعظم وقت آلمان و فرانسوا میتران، رئیس جمهور فرانسه ایجاد شد. امروزه تا 60000 سرباز از آلمان، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، لوکزامبورگ و لهستان می توانند تابع این یگان باشند. وظیفه اصلی این تشکل مدیریت و هماهنگی عملیات نظامی بزرگ بین المللی است. یونان، ایتالیا، رومانی، ترکیه و اتریش به عنوان کشورهای به اصطلاح مرتبط درگیر هستند. Eurocorps هم برای ناتو و هم برای اتحادیه اروپا عملیاتی است.

اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کندتحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا