Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از داون نیوز، همزمان با دستگیر شدن «سراج درانی» رئیس پارلمان ایالت سند سازمان بازرسی پاکستان با انتشار بیانیه‌ای علت دستگیری وی را شرح داد.

گزارش‌ها حاکی است سازمان بازرسی پاکستان علت اصلی دستگیری عضو ارشد حزب مردم وجود اموالی است که ارزش آن بالاتر از حقوق قانونی درانی است.

در این بیانیه آمده است درانی به دادگاه حسابرسی منتقل خواهد شد تا پاسخ گوی اتهاماتی باشد که بر علیه او وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که برای دستگیری او در ایالت سند وجود داشت پس از سفر او به اسلام آباد ترتیب دستگیر کردن وی داده شده است.

قرار است وی پس از تکمیل پرونده و توضیحات اولیه به کراچی منتقل شود تا دادگاه‌های مربوطه تشکیل شده و او دفاعیاتش را آغاز کند.

این نخستین بار در تاریخ پاکستان است که رئیس یک پارلمان ایالتی به جرم فساد مالی دستگیر شده و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

سران حزب مردم با واکنش نسبت به این اتفاق آن را زنگ خطری جدی برای خود دانسته و دولت پاکستان را به انتقام گرفتن تهدید کردند.

«مرتضی وهاب» مشاور اطلاع رسانی ایالت سند در این خصوص گفت: باید به ما توضیح داده شود که چرا قانون در قبال حزب مردم با قانون در قبال حزب حاکم متفاوت است؟

وی تصریح کرد: ما از حضور در دادگاه هراسی نداریم و همیشه حاضریم که از خود و کیان حزب خود دفاع کنیم.

«آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان نیز ضمن واکنش به این حادثه گفت: ما زمان لازم را به دولت پاکستان برای دفاع از عملکرد خود داده‌ایم و اینک ساکت نخواهیم ماند.

وی گفت: من بخش عمده‌ای از عمر خود را در زندان سپری کرده‌ام و ترسی از مجازات ندارم، با این حال از حقوق خود و حزب مردم دفاع خواهم کرد.

گفتنی است طی چند سال اخیر رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی در پاکستان به شدت افزایش یافته و تاکنون برخی از سران حزب نواز را راهی زندان کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگیری پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور کشورمان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی 73 ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور کشورمان
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم