Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@04:51:59 GMT

دلیل بیشتر خوابیدن زنان نسبت به مردان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۶۳۹

“یکی از عملکردهای اصلی خواب این است که بازیابی و ترمیم مغز را میسر می سازد. در طول روز هرچه بیشتر از مغزتان استفاده کنید، قسمت بیشتری از مغز نیاز به بازیابی دارد و، در نتیجه، به خواب بیشتری نیاز خواهید داشت.”به گزارش بلاغ، خصوص میزان خواب زنان و دلیل بیشتر خوابیدن زنان نسبت به مردان سوالاتی در ذهن دارند، در این مقاله به بررسی علت ها و تفاوت های مغز مرد و زن و تاثیر آن بر خواب بیشتر زنان می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام تحقیقات ثابت کرد که زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند چون آنها باهوش تر هستند. این یک واقعیت علمی است. چیزی که تحقیقات قادر بوده ثابت کند این است که زنان فعالیت مغزی پیچیده تری نسبت به مردان دارن مطالعه جدید دانشگاه لافبورو انگلستان نشان می دهد که زنان چند کار را باهم انجام می دهند، به این معنی که آنها نیاز به مقادیر بالاتری از فعالیت های مغزی نیاز دارند و از مناطق بیشتری از مغز نسبت به مردان استفاده می کنند، و در نتیجه نیاز بیشتری به خواب دارند.

با توجه به نظر جان هورن، متخصص و محقق خواب:

“یکی از عملکردهای اصلی خواب این است که بازیابی و ترمیم مغز را میسر می سازد. در طول روز هرچه بیشتر از مغزتان استفاده کنید، قسمت بیشتری از مغز نیاز به بازیابی دارد و، در نتیجه، به خواب بیشتری نیاز خواهید داشت.”

 

این مطالعه نشان داد که زنان نسبت به مردان در هر شب به حدود ۲۰ دقیقه خواب بیشتری نیاز دارند. همچنین این مطالعه بیان کرد که مردی دارای شغلی است که نیازمند کار ذهنی است، شغلی که نیازمند میزان زیادی تفکر جانبی و تصمیم گیری است نسبت به یک مرد عادی نیازمند خواب بیشتری است اما نه به اندازه یک زن.

زنان به خواب بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند زیرا مغزشان به گونه ای متفاوت شکل یافته است.

پس چه تفاوتی وجود دارد؟

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، ۹۴۹ نفر مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج نشان داد که مغز مردان در هر نیمکره مغز دارای اتصالات بیشتری است، در حالی که مغز زنان دارای اتصالات بیشتری در بین دو نیمکره بود.

این یافته ها نشان داد که مردان می توانند در یک زمان بر روی یک کار تمرکز عمیقی داشته باشند، در حالی که مغز زنان در انجام همزمان چند کار عملکرد بهتری دارد. این “چشم انداز تونل” در برخی از مردان و توانایی چند کار انجام دادن در برخی از زنان را توضیح می دهد. چند کار انجام دادن انرژی بیشتری از مغز می گیرد، به همین دلیل زنان نسبت به مردان به خواب بیشتری نیاز دارند.

به گفته دکتر آپوستولوس ژئورگوپولس، مدیر مرکز علوم مغز در مرکز پزشکی امور سربازان بازنشسته مینیاپولیس:

“مغز زنان قطعا متفاوت از مغز مردان است، آنچه ما متوجه شده ایم این است که زنان، در بسیاری از کارهای مختلف، اطلاعات را حدود پنج برابر سریعتر از مردان پردازش می کنند و در انجام عملکرد شناختی یکسان از مغز شان بسیار کمتر استفاده می کنند.”

در حالی که ممکن است مانند خبر خوب به نظر برسد، اما سرعت و بهره وری مغز زنان هزینه بر است. دانشمندان می گویند که مغز زنان نسبت به مغز مردان از آسیب پذیری بیشتری برخوردار است، و در صورت آسیب دیدگی، مغز مردان با سرعت بیشتر و کامل تر بهبود می یابد – بهبود روزانه و روند ترمیم بسیار مهم است.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در سه شنبه‌های افتتاح در دبستان دو کلاسه مشارکتی روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: به دانش آموزان و آینده سازان جامعه تبریک می‌گویم که امروز در روستای شاهین قلعه در مدرسه‌ای که به همت بزرگ مردانی در فضای خوب و مناسب ساخته شده برای تحصیل آمده‌اند چون تلاش‌های ارزشمند برای ساخت این آموزشگاه انجام شده است و در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیرین به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

فرماندار مشهد افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیرین برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم خیر و برکت کمک‌های خیرین و حمایت‌های مردمی روستا از مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت، حمایت و نگه داری از آن توجه بیشتری دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: مدرسه سازی در تبادکان، پرجمعیت ترین منطقه آموزشی منطقه آموزش و پرورش کشور و ۱۶۰ هزار دانش آموز تا برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی همچنان ادامه دارد.

محمدحسین عبدالهی افزود: از اواسط سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۸ کلاس درس با مجموع ۲۵۷ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و این مهم جز با فضل الهی و همت خیرین و همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میسر نمی‌شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان ضمن تجلیل از کمک خیرین نیکوکار مدرسه ساز خاطرنشان کرد: یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز در تبادکان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیرین آن قدر زیاد است که بیشتر مدرسه سازی‌هایی که در تبادکان انجام می‌شود با همت و تلاش خیرین صورت می‌گیرد و خیرین با مدرسه‌ای که می‌سازند در واقع برای خود و خانواده خود روضه رضوان می‌سازند.

دیگر خبرها

  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • دین‌محمدی: استقلال باید تمرکز بیشتری داشته باشد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب