Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از روزنامه 'آساهی شیمبون' ژاپن، در پی بازبینی و اصلاح قانون 'کنترل مهاجرت و به رسمیت شناختن پناهندگان'، اتباع خارجی باید دارای گذرنامه کشوری باشند که در صورت بروز هرگونه مشکل و اخراج آنها از ژاپن، کشورشان این افراد را پذیرفته و تحویل بگیرد.
این گزارش می افزاید، موارد مشابه بسیاری از عدم پذیرش افراد اخراج شده از ژاپن توسط ایران گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه نیز اعلام کرده است که در صورت منقضی شدن گذرنامه، بازگشت اتباع خود را نمی پذیرد.
بر اساس قانون کنترل مهاجرت، اتباع خارجی که به طور غیرقانونی در ژاپن اقامت دارند مجرم شناخته شده و باید این کشور را ترک کنند.
وزارت دادگستری ژاپن تصمیم نهایی در مورد این موضوع را تا پایان ماه مارس (فروردین) اعلام خواهد کرد.
آمار و ارقام نشان می دهد که در حال حاضر بیش از یک میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در کشور ژاپن وجود دارد اما نیروی کاری برای اشتغال به آن وجود ندارد، همین موضوع باعث شده است تا دولت ژاپن به فکر جذب نیروی کار خارجی باشد؛ از این رو مجلس ژاپن قانونی را تصویب کرده است که به موجب آن به صدها هزار خارجی امکان کار در این کشور داده می‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/

171 / 156 ژاپن ایران ترکیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ژاپن ایران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی پرداخت حق بیمه اتباع خارجی در ایران

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران از پرداخت حق بیمه ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجی غیر آسیب‌پذیر توسط خود بیمه شدگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جمشید شایانفر در خصوص اینکه هزینه حق بیمه اتباع به چه صورتی تامین می‌شود، گفت: تعداد ۹۵ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب پذیرتحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گرفته‌اند که هزینه حق بیمه آنان از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تامین و پرداخت می ‌ود و دولت جمهوری اسلامی هیچ تعهدی نسبت به پرداخت حق بیمه آنان ندارد.

مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تعداد ۱۲ هزار نفر از اتباع خارجی غیر آسیب پذیر تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دارند که حق بیمه آنان رأساً توسط خود بیمه شده تبعه خارجی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۴۲ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب پذیر به دلیل همزیستی با ایرانیان و به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و تاثیر آنها بر سلامت ایرانیان، با اعتبار محدود دولتی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته‌اند.

بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، شایانفر تاکید کرد: اخیرا نیز تفاهم نامه‌ای با سازمان ملی مهاجرت منعقد شد که بر اساس آن، تمدید مجوز اقامت اتباع مجاز منوط به پرداخت مستقیم حق بیمه از سوی فرد تبعه خارجی و برقراری پوشش بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: اتباع خارجی تحت پوشش صندوق سایر اقشار سازمان بیمه سلامت می‌باشند و حق بیمه اتباع خارجی بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه قریب به ۹۰ درصد بیشتر از ایرانیان تعیین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگرداندن ۸۵ هزار افغانستانی غیر مجاز به کشورشان
  • طرد ۸۵ هزار تبعه غیر مجاز افغانستان از استان کرمان
  • ۸۵ هزار تبعه غیرمجاز افغانستان از کرمان به میهنشان بازگشتند
  • اخراج ۲۴۷ تبعه خارجی از لرستان طی سال گذشته
  • طرد بیش از ۲۷ هزار تبعه غیر مجاز از البرز
  • شناسایی بیش از ۲۴۰ تبعه غیر مجاز در لرستان
  • ترکیه اتباع غیرمقیم تاجیکستان را اخراج می کند
  • ۱۰۷ هزار تبعه خارجی بیمه شده اند
  • شناسایی ۲۴۷ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای لرستان
  • چگونگی پرداخت حق بیمه اتباع خارجی در ایران