Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به منظور بررسی فعالیت های صورت گرفته در حوزه هنری بیجار و دیدار با کارکنان و هنرمندان بیجاری  به همراه تعدادی از همکاران از حوزه هنری بیجار بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته این دفتر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار با اشاره به رسالت حوزه هنری به عنوان پرچمدار هنر متعهد و ارزشی، بیان کرد: فلسفه راه اندازی دفتر بیجار برقراری عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت های بسیار غنی هنری و فرهنگی این شهرستان بوده که با برنامه ریزی درست و اصولی و قرار گرفتن در مسیر تولید ، می تواند بیجار را بیش از این متحول نماید.

وی افزود: یکی از افتخارات حوزه هنری چابکی و پویایی در برنامه های آن است و تمامی اتفاقات صورت گرفته در حوزه هنری استان با کمترین هزینه و کمترین نیروی انسانی صورت گرفته است که می تواند الگویی مناسب جهت فعالیت های فرهنگی دیگر نیز گردد.

مرادی عنوان کرد: حوزه هنری پایگاه اصلی هنرمندان متعهد است و در این پایگاه هنری هیچ گونه خط کشی مابین هنرمندان وجود ندارد و تمامی هنرمندان شهرستان می توانند با ارائه طرح و ایده مبتنی بر سیاست های تعریف شده و اهداف حوزه هنری به تولید اثر بپردازند و در این مسیر از حماتی کامل حوزه هنری نیز برخوردار خواهند بود.

وی وحدت را عامل اصلی پیشرفت دانست و گفت: متأسفانه در بیجار با این پتانسیل بسیار غنی در بحث همگرایی بین هنرمندان با ضعف روبرو هستیم و این اطمینان را داریم که هنرمندان با قرار گرفتن در کنار هم و دوری جستن از اختلافات شخصی با حفظ سلایق خود می توانند بیجار را به جایگاه واقعی خودر در بخش فرهنگ وهنر استان برسانند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیجار را یک ظرفیت عظیم فرهنیگ و هنری برای توسعه فرهنگی کردستان عنوان کرد و گفت: از گذشته تا حال هنرمندان و فرهیخته گان بزرگی در بیجار حضور داشته اند که  باعث افتخار برای کردستان و ایران اسلامی بوده اند.

وی توجه به فرهنگ ومطالعات پایداری و خانواده معزز شهداء را یک وظیفه اصلی ومهم حوزه هنری دانست و گفت:  تقویت بخش فرهنگ و مطالعات پایداری و ثبت و ضبط خاطرات انقلابیون و رخدادهای  دوران دفاع مقدس باید به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد و در اولویت تمامی برنامه های این دفتر قرار گیرد.

مرادی در ادامه و با حضور دبیراجرایی نخستین جشنواره تئاتر وتار که قرار است در اسفند ماه در بیجار برگزار شود، گفت: برگزاری این جشنواره در بیجار می تواند زمینه ایجاد یک جریان فرهنگی بسیار خوب در بیجار گردد که باید با تمام توان و بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود با بالاترین کیفیت برگزار گردد.

وی افزود: این جشنواره یکی از جشنواره های بسیار خوب استان در بخش تئاتر است که بعد از چندین دوره موفق برگزاری به شکل نمایشنامه خوانی برای اولین بار به صورت صحنه ای برگزار می گردد و می تواند بیجار را با توجه به ظرفیت های نمایشی آن به عنوان مرکز ی برای تئاتر استان معرفی نماید.

مرادی افزود: آنچه دراین جشنواره بسیار مهم است وباید مورد توجه قرار گیرد برگزاری یک جشنواره بسیار با کیفیت با مدیریت صحیح در هزینه کرد منابع می باشد.

وی مدیریت هزینه در کار فرهنگی را به عنوان یک هنر عنوان کرد و افزود: بررسی جشنواره های دیگر برگزار شده و رفع نقاط ضعف های احتمالی و برنامه ریزی درست و اصولی می تواند یک جشنواره ماندگار در ذهن هنرمندان و مخاطبین را رقم بزند که این مهم با توجه به توانایی های موجود می تواند به خوبی محقق گردد.

مرادی سپس با حضور در سینما آزادی بیجار ضمن بازدید از این سینما گفت : توجه به تکریم ارباب رجوع و ایجاد فضایی دلنشین برای خانواده ها می تواند در جذب مخاطبین به هنر هفتم کمک شایان توجهی نماید.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان سینما آزادی بیجار را یک ظرفیت بسیار بالای فرهنگی برای بیجار عنوان نمود و گفت: خوشبختانه استقبال از فیلم های سینما توسط مردم فرهنگی بیجار بسیار خوب بوده است و آمار ۹ ماهه ۵۰ هزار بیننده برای این شهر آمار بسیار امیدوار کننده ای است که باید در ارتقای آن تلاش نمود.

مرادی توجه به ارتقای فنی سینما را یک ضرورت دانست و گفت: نور و صدای این سالن باید تقویت گردد که این موضوع مستلزم حمایت مسئولین استانی و شهرستانی است که  باید ما را همراهی نمایند.

کد خبر 4548358

منبع: مهر

کلیدواژه: بیجار حوزه هنری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن با بارش رحمت الهی همراه بود و این بارش الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.

وی با عنوان این مطلب که بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی همراه با هر سختی آسانی و گشایش است و این سنت الهی است، گفت: زیرساخت‌های لازم در جمهوری اسلامی برقرار شده است و امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت‌ها هستیم.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم‌رهبری اظهار داشت: مقام معظم‌رهبری چندین سال بر اقتصاد تاکید دارند و انتظار می‌رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش کرد.

وی با عنوان این مطلب که لازم است نیرو‌های متخصص و خوش‌فکر در استان برنامه‌ریزی کنند که چگونه از ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره‌مند شویم، اضافه کرد: در این راستا مشاغل خانگی و صنایع دستی در استان، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، توجه به همین مشاغل خانگی است، تاکید کرد: زمینه این کار در استان فراوان بوده و پیشینه صنایع دستی در استان وجود دارد و می‌باید به آن توجه کافی شود.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کار و تولید صنایع دستی در خانوارها، گفت: برای جهش تولید لازم است از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در جهت آموزش صنایع دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال در استان استفاده شود.

وی با تاکید بر دایر نمودن نمایشگاه صنایع دستی در کشور عراق و معرفی صنایع دستی و محصولات استان به سایر کشورها، گفت: شناخت این توانمندی‌ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکرد‌های دولت است که باید این حوزه در استان مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد