Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که طرح استیضاح «دونالد ترامپ» را نیز در کپیتال هیل مطرح کرده به افشای همکاری های هسته ای مخفیانه واشنگتن و ریاض واکنش نشان داد.به گزارش بلاغ،«رو خانا» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: این تعجب آور است که مقامات دولت ترامپ در زمانیکه عربستان سعودی القاعده را تسلیح می کند و غیرنظامیان را در یمن می کشد اسرار هسته ای آمریکا را به ریاض می فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه یک گزارش منتشر شده در کنگره آمریکا، مقام های کاخ سفید هشدارهای مکرر در مورد احتمال نقض قانون در انتقال فناوری حساس هسته‌ای به عربستان را نادیده گرفته‌اند.

به گفته منابع افشاگر این گزارش، آنها شاهد «رفتار غیرعادی» در مورد طرح ساخت چندین رآکتور در عربستان بوده‌اند. 

«ایلایجا کامینگز »رئیس دموکرات کمیته نظارتی مجلس نمایندگان در این رابطه گفت: عجله کاخ سفید برای انعقاد این قرارداد که به طور قانونی، کنگره باید درباره آن نظر دهد، ممکن است «قانون انرژی اتمی» را نقض کرده باشد. این کمیته رسما اعلام کرده تحقیقات در مورد این گزارش را آغاز می‌کند.

برپایه این گزارش، این برنامه از سوی «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت دونالد ترامپ پیگیری می‌شد و پس از برکناری او از سوی «درک هاروی» یکی از مقامات شورای امنیت ملی، ادامه یافت.

در این گزارش ۲۴ صفحه‌ای قید شده «شرکت مدیریت دارایی بروکفیلد» که با جرد کوشنر داماد ترامپ مشارکت اقتصادی دارد، طرف مهم کنسرسیوم «آی پی ۳» است. این کنسرسیوم قصد فروش فناوری هسته‌ای به عربستان را داشت.

رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان همچنین گفت تلاش برای انعقاد قرارداد با عربستان ممکن‌ است همچنان ادامه داشته باشد.

افشاگرانی که این گزارش بر اساس ادعاهای آنها تنظیم شده، هشدار داده‌اند که این معامله می‌تواند مشمول قوانین کیفری تضاد منافع شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان