Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-16@04:38:46 GMT

۹۳ درصد خانم‌ها در سطح کشور بیمه هستند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۰۹۳۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۳ درصد خانم‌ها در سطح کشور بیمه هستند و این رقم در آقایان به ۹۱ درصد می‌رسد، در بیمه مکمل نیز به همین صورت است.به گزارش بلاغ، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش سلامت مردان گفت: در نظام سلامت از نظر زیرساخت و طراحی دست پری داریم و طراحی نظام شبکه قدرت زیادی به ما داد تا بتوانیم همه گروه‌های سنی را حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حوزه سلامت بنابه دلایلی که صحبت شد آقایان کمتر به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند و خانم‌ها مشارکت بیشتری دارند.

رییسی گفت: در سال ۲۰۰۷ در دفتر جمعیت سلامت خانواده برای گروه‌های سنی مختلف برنامه خاصی تدارک دیده شد به ویژه در سنین سی تا ۵۹ سال که روی سلامت مردان تمرکز دارد، از سال ۸۴ به طور ویژه به بحث سلامت مردان توجه کردیم.

وی افزود: سطح سواد در کل کشور بین آقایان و خانم‌ها حدود هشت کلاس سواد است، در آقایان حدود ۹ کلاس سواد و خانم‌ها حدود ۷.۸ دهم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیش از ۹۳ درصد خانم‌ها در سطح کشور بیمه هستند و این رقم در آقایان به ۹۱ درصد می‌رسد، در بیمه مکمل نیز به همین صورت است.

وی گفت: چاقی شکمی در آقایان بیشتر از بانوان است، سبک زندگی سالم و مصرف دخانیات نیز در خانم‌ها وضعیت بهتری دارد.

رئیس با بیان اینکه بیش از ۲۴ درصد آقایان اقدام به مصرف تنباکو می‌کنند گفت: این رقم در خانم‌ها به ۴ درصد رسیده است.

وی افزود: ۱۶ درصد مردان فست فود مصرف می‌کنند و ۱۴ درصد خانم‌ها روی به مصرف فست فود آورده‌اند.

رییسی با بیان اینکه بیماری قلبی و عروقی در صدر علل مرگ و میر است گفت: حوادث ترافیکی و سرطان‌ها از دیگر موارد مرگ و میر هستند.

وی گفت: آمار خودکشی موفق در مردان بیشتر از زنان است.

وی افزود: باید به بحث خودمراقبتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، هدف ما این است که گروه‌هایی که در اختیار مراقبین قرار می‌گیرند مشخص هستند تا مراقبت مناسبی از آنها صورت گیرد.

رییسی گفت: در خصوص مراقبت یا افراد به سراغ ما بیایند یا ما به سراغ آنها برویم اما بهترین روش استفاده از مدیا برای بحث خودمراقبتی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با استفاده از نرم‌افزارهای خودمراقبتی که به جامعه و حوزه سلامت متصل هستند می‌توانیم آگاهی بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم.

رییسی گفت: طرح پایلوتی در شهرهای قم، سلماس و کردکوی گلستان انجام شد و بر این اساس تمرکز وزارت بهداشت بر روی سلامت مردان قرار گرفت.

وی افزود: در شش ماهه ابتدایی سال آینده امیدواریم نرم‌افزاری راه اندازی شود که افراد اطلاعات خود را وارد کنند و ترند سلامتی خود را داشته باشد، این نرم افزار به دفاتر سلامت وزارت بهداشت متصل است و با اجازه‌ فرد مزشک می‌تواند به پرونده بیمار دسترسی کامل داشته باشد.

وی افزود: مردان در تمام حوزه‌های سلامت خدمات کمتری از زنان دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۵۹ درصد آقاین ترجیح می‌دهند مراقبان سلامت مرد از آنها مراقبت کند، ۴۲ درصد مردان پزشکان عمومی را بر متخصص ترجیح داده‌اند و ۱۸ درصد ترجیح دادند خدمات را در محل کار دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراجعه مردان به مراکز بهداشتی کمتر است و باید دسترسی به خدمات افزایش پیدا کند و ما در محیط کار این کارها را انجام دهیم.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند

پیمان قجربیگی مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: بیمه سلامت با هدف کم کردن هزینه‌های درمانی شهروندان و با سطح گستردگی فراوان خود در حوزه‌های مختلف درمانی و دارویی زمینه ایجاد عدالت و ارتقا سطح خدمات سلامت را فراهم می‌سازد.

وی به پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری در قالب بسته‌های درمانی بدون محدودیت سقف اشاره کرد و یادآور شد: بیمه سلامت قزوین ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور نشان دار شده در مراکز دولتی و همچنین پرداخت ۹۰ درصد از هزینه‌های تعرفه عمومی غیردولتی در مراجعه به مراکز خصوصی را طی سال گذشته انجام داد.

قجربیگی بیان کرد: انتساب نشان برای سه هزار و ۶۲۵ مادر باردار در سامانه‌های بیمه سلامت و بهره مندی این مادران از خدمات درمانی دوران بارداری با تعرفه بیمه ای، انتساب نشان برای ۸۱۵ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت و بهرمندی این زوج‌ها از تمامی خدمات درمان ناباروری با تعرفه بیمه‌ای از جمله خدمات ارایه شده از سوی این بیمه در استان قزوین است.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن اتباع خارجی در سطح استان از سوی این بیمه،اضافه کرد: براساس توافق سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور و انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای ارتقا سطح سلامت اتباع خارجی مقیم و مورد تایید وزارت کشور، تمامی اتباع غیر ایرانی مقیم استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

۶۰۰ مرکز و مطب در استان قزوین با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و بیش از ۵۰۰ هزار شهروند قزوینی به همراه ۲۳ هزار بیمه شده روستایی تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان به آرتریت دچار می‌شوند؟
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • بزرگترین سرمایه نظام سلامت، منابع انسانی است
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت
  • تلاش وزارت بهداشت برای اخذ مجوز‌های استخدامی
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • پای لنگ وزارت بهداشت در تامین پزشک!
  • شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد