Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنی سندرز برای کمپین انتخاباتی اش در سال ۲۰۲۰ از ۲۲۳۰۰۰ داوطلب در زمان ۲۴ ساعت مقدار ۶ میلیون دلار به دست آورده.
در گذشته رکورد بیشترین پولی که در ۲۴ ساعت برای یک کمپین انتخاباتی جمع آوری شده بوده است ۱.۵ میلیون دلار بوده است.
برنی یک سوسیالیست دموکرات درست در نقطه مقابل ترامپ است. یک صلح طلب حامی اقلیت ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که در دانشگاهی در شیکاگو تحصیل میکرد به حزب سوسیالیست‌های جوان پیوست و در جنبش‌های مدنی حضور پیدا میکرد و برای حق برابری نژادی در کنگره با سایر دانشجویان معترض همراه میشد.
برای جلوگیری از خشونت جنبش مدنی دیگری شکل داد، میتوان گفت: تمام این جنبش‌های مدنی تحت ریاست او شکل گرفتند.
بعد‌ها جنبش «نه به خشونت و نه به تبعیض نژادی» در کنگره توسط او ادغام شدند و یک جنبش واحد را به وجود آوردند.
در سال ۱۹۶۲ به جنبش اعتراضی که در مقابل بخش مدیریت دانشگاه در اعتراض به محصور کردن {جدا سازی} محوطه دانشگاه شکل گرفته بود ملحق شد.
او در این جنبش اعتراضی گفته بود که واقعا شرایط غیرقابل تحملی میشود اگر که دانشجویان رنگین پوست و سفید پوست دانشگاه نتوانند بایکدیگر در یک ساختمان زندگی کنند.
سندرز و ۳۲ دانشجوی دیگر به زور وارد محوطه دانشگاه شدند و جلوی دفتر رئیس کمپ زدند، پس از چند هفته اعتصاب در مقابل دفتر رئیس سرانجام کمیسیونی برای بررسی این تبعیضی که در دانشگاه شکل گرفته بود تشکیل شد.
جوآن ماهنوی یکی از اعضای CORE {نه به تبعیض نژادی در کنگره} و همکاری در تمام اعتراضات، سندرز را اینگونه توصیف می‌کند: «یک مرد تمام و کمال، یک پسر یهودی نجیب از بروکلین، او به طور وحشتناکی جذاب نبود، ولی این توانایی را داشت که با یک گروه عظیمی از افراد حتی آن‌هایی که با او مخالف بودند نیز همکاری کند.»
سندرز یکبار یک روز کامل را برای پرت کردن حواس پلیس از معترضان در طی اعتراضاتی که به سیاست‌های وحشیگرانه دانشگاه تشکیل شده بود پرداخت و سرانجام متوجه شد که تحت تعقیب پلیس است و پلیس همه‌ی آن‌ها را بازداشت کرد.
او در جنبش GREAT MARCH ON WASHIONGTON THE نیز حضور داشت، جنبش مدنی که برای مسائل اقتصادی آفریقا شکل گرفته بود و مالتر لوتر کینگ نیز در این جنبش سخنرانی می‌کرد.
در تابستان همان سال او برای اختلال در کار پلیس برای دستگیری او در اعتراضاتی که برای جدایی دانشجویان در دانشگاه تشکیل شده بود، مجبور به پرداخت جریمه‌ای ۲۵ دلاری شد.
در طی سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ سندرز در اکثریت تظاهرات‌هایی که برای صلح بین الملل شکل میگرفت شرکت میکرد.
پس از فارق التحصیل شدن از دانشگاه به نیویورک بازگشت، جایی که در آنجا شغل‌ها متنوعی را امتحان کرده بوده است.
برنی سندرز که در سال ۱۹۴۱ متولد شده است، سیاستمدار آمریکایی است که درسال ۲۰۰۷ به عنوان سناتور ایالت متحده آمریکا انتخاب شده است؛ فردی که طولانی‌ترین رکورد حضور در کنگره آمریکا در دست او است.
در سال ۱۹۹۹ برای ملاقات با حزب دموکرات‌های آمریکا توسط مجلس نمایندگان این کشور انتخاب شد و از این فرصت برای انتصاب دموکرات‌ها در اکثریت کنگره آمریکا استفاده کرد.
همان طور که از پیشینه او پیداست کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تفاوت‌های اساسی از نظر ایدئولوژی سیاسی و سایر جنبه‌ها با رئیس جمهور فعلی یعنی ترامپ در آمریکا دارد.
مردم آمریکا او را به عنوان یک رهبر کاملا دموکرات می‌شناسند، فردی که از همه جهات در مقابل ترامپ قرار می‌گیرد.
او درباره پناهنده ها، قوانین مالیاتی، کنوانسیون‌های جهانی که یک به یک توسط ترامپ نقض شدند و البته درباره برجام نظری کاملا متفاوت با ترامپ دارد.
او ۴ سال قبل اگر اسیر سیاست بازی هیلاری کلینتون و تیمش نمی‌شد، به گفته بسیاری از کارشناسان بهترین هماورد برای رقابت با نامزدی پوپولیست، چون ترامپ بود و آن شعار‌های اغواگرش.
حالا برنی وارد رقابت درون حزبی با نامزد‌های دموکرات می‌شود و باید دید در کارزار انتخابی ۲۰۲۰ آیا این بار اوست که برابر ترامپ می‌ایستد؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برنی سندرز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است

نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

به گزارش این نشریه که به قلم دنیس ام. پاول، مشاور مدیریت استراتژیک نوشته شده، در سال ۲۰۰۴ به دلیل اینکه جورج بوش ادعا می‌کرد جنگی علیه تروریسم به راه انداخته، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند مجددا به او رای بدهند؛ اما در سال ۲۰۰۸، چون رای‌دهندگان خواستار تغییر مسیر بودند، به باراک اوباما که در آن زمان سناتور بود رای دادند.

در سال ۲۰۱۶، ترامپ به صدای خشم طبقه متوسط تبدیل شد و به پیروزی شگفت‌انگیزی دست یافت که حزب جمهوری‌خواه را متحول کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰، مردم که می‌خواستند این صدای خشمگین را آرام‌تر کرده و دیگران را التیام بخشند، ورق را برگردانده و جو بایدن را انتخاب کردند. 

اکنون ما یک مسابقه مجدد بین بایدن و ترامپ داریم، اما در محیطی با روند‌های بسیار متفاوت که مسائل بسیار متفاوتی را پیش می‌برد. بایدن در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت یک رئیس جمهور تحول‌خواه باشد و التیام دادن مردم [در مسائل اقتصادی] را نادیده گرفت. این امر برای او هزینه داشته و نتیجه آن را می‌توان در نظرسنجی‌ها دید. زیرا مسائل دیگر [که او آن را نماد تحول‌خواهی نمی‌بیند] اکنون به یک بحران تبدیل شده و این طور به نظر می‌رسد که بایدن این موضوعات را نادیده گرفته یا از آن سوء استفاده می‌کند. در نتیجه بخشی از آرای او در حال ریزش است. 

از طرف دیگر، ترامپ تلاش می‌کند تا کارنامه خود را به عنوان رئیس جمهور با بایدن مقایسه کند، اما او هم درگیر پرونده‌های قضایی است. ترامپ یک پایگاه حمایتی بسیار وفادار دارد، اما شهرت او به عنوان فردی خودکامه که دموکراسی را به خطر می‌اندازد، ممکن است سبب مشکلاتی شود و برخی رای‌دهندگان خاکستری را دچار تردید کند.

پیروزی ترامپ هراس و نفرت را میان دشمنان دموکرات او تشدید خواهد کرد. آنها هر اقدام اجرایی دادگاه را به چالش خواهند کشید و هر کلمه‌ای که ترامپ بیان می‌کند را طوری تحلیل خواهند کرد که به نژادپرستی و تعصب و بدخواهی مرتبط شود؛ و بعد اگر دموکرات‌ها دوباره اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، احتمالا برای سومین بار ترامپ را استیضاح خواهند کرد. اعتراضات مجددا مثل سال ۲۰۲۰ بالا خواهد گرفت و فرمانداران ایالاتی که اکثریت دموکرات دارند، قوانین فدرال مورد علاقه جمهوری‌خواه‌ها را نادیده خواهند گرفت یا از اجرای آن امتناع خواهند کرد؛ که این نیز به اتحاد لطمه خواهد زد.

انتخابات سال ۲۰۲۴ برای آمریکا یک بازی باخت-باخت است. اگر بایدن رئیس جمهور شود، به تصمیمات تحول‌خواهانه محیط زیستی و دگرگون کردن اقتصاد ادامه می‌دهد، بدون آنکه مسائل ابتدایی‌تر رای‌دهندگان را در نظر بگیرد. در مقابل اگر ترامپ رئیس جمهور شود، تلاش او برای حکمرانی در هر مرحله مسدود خواهد شد. تمدن آمریکایی که مسلما در حال حاضر هم رو به زوال است، به فرسایش و تحلیل رفتن ادامه خواهد داد.

در سال ۱۹۴۵، هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا مجبور شد بین دو گزینه تصمیم بگیرد: انداختن بمب اتمی روی جمعیت غیرنظامی یا حمله به سرزمین اصلی ژاپن. اکنون در سال ۲۰۲۴ از مردم آمریکا خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم بگیرند: کسی که با سیاست‌های خود سبب تفرقه بین مردم می‌شود و کسی که خود مظهر تفرقه است. سوال این است که آیا ما به عنوان یک ملت می‌توانیم ۴ سال دیگر تفرقه را تحمل کنیم؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • اسنوکر قهرمانی جهان؛ شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ
  • شکست حسین وفایی در بخش نخست رقابت با ترامپ
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد