Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک (اشراق) زنجان با ظرفیت 2 هزارو 420 مترمکعب در شبانه‌روز در 3 مدول (فاز) بوده که مدول یک آن از سال 88 به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 (نوآوران) زنجان با ظرفیت 400 مترمکعب در شبانه‌روز در 2 مدول بوده که بهره‌برداری از اولین مدول آن از سال 93 آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اظهار داشت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان نیز با ظرفیت 160 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 92 به بهره‌برداری رسیده و فقط مختص فاضلاب انسانی و بهداشتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی خرمدره دارای 3 مدول بوده که مدول اول آن با ظرفیت 300 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 93 به بهره‌برداری رسیده و تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شریف ابهر نیز در 2 مدول بوده که مدول اول آن با ظرفیت 400 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 97 به بهره‌برداری رسیده است.
این مسئول با اشاره به خروجی آب تصفیه‌شده از این تصفیه‌خانه‌ها گفت: خروجی آب شهرک صنعتی شماره یک، بین 900 تا یک هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که برای آبیاری فضای سبز، خط انتقال، منبع هوایی، ایستگاه پمپاژ و سیستم‌های فیلترشنی استفاده مجدد می‌شود.
وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت 2 هزارو 420 مترمکعبی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره یک زنجان، تمام این ظرفیت به دلیل وجود واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال، وارد نمی‌شود اما در برنامه است تا از تابستان سال آینده برای آبیاری فضای سبز زیر دکل‌های برق و فاز توسعه شهرک صنعتی از این آب استفاده شود.
احمدی با اشاره به خروجی 100 مترمکعبی آب از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره 2 زنجان خاطرنشان کرد: این آب برای آبیاری بوستان و فضای سبز داخل شهرک استفاده می‌شود که در صورت مقرون به صرفه بودن، خط انتقال هم در آینده اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان یادآور شد: با توجه به اینکه آب خروجی شهرک تخصصی روی، دارای کلر است برنامه‌ای داریم تا شرکت خدماتی، فرآیند تصفیه ثالثیه را انجام داده و دوباره در واحدها استفاده شود که این طرح، نیاز به مطالعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شریف ابهر به تازگی به بهره‌برداری رسیده و مدت کوتاهی است که واحدها الزام به هدایت فاضلاب خود به این تصفیه‌خانه شده‌اند که به همین دلیل در حال حاضر برنامه‌ای برای این فاضلاب نداریم، همچنین تصفیه‌خانه شهرک صنعی خرمدره نیز 200 مترمکعب خروجی در شبانه‌روز دارد که برای آبیاری فضای سبز شهرک استفاده می‌شود.
احمدی تصریح کرد: در بدبینانه‌ترین حالت با بازچرخانی آب این تصفیه‌خانه‌ها در فصل آبیاری، حدود 600 مترمکعب در شبانه‌روز برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که در شرایط بحرانی آب، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای است.
این مسئول با بیان این که 2 تصفیه‌خانه نیز برای شهرک‌های صنعتی هیدج و طارم اجرا خواهند شد، گفت: این 2 پروژه در مرحله انتخاب مشاور و تهیه گزارش است که عملیات اجرایی هیدج سال آینده آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا عملیات اجرایی طارم نیز در سال 99 آغاز شود.
9556/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان زنجان برق صرفه جویی فضای سبز شهرک 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید پاشازاده اظهار داشت: در سال گذشته اداره بهره برداری (بخش تولید آب) اقدام به شستشوی تعداد ۷ مخزن به ظرفیت ۵۲۶۰۰ متر مکعب نموده است.   وی افزود: شستشوی این مخازن با مقدار ۱۷۰ مترمکعب آب توسط دستگاه پر فشار واترجت به همراه ۶۰ کیلوگرم پودر پرکلرین جهت ضدعفونی کردن مخازن مورد استفاده قرار گرفته است.   وی گفت: همچنین در فرآیند تصفیه خانه طبق برنامه تعداد ۵ دستگاه از اکسیلاتور‌های تصفیه خانه شماره یک با مقدار ۵۰ مترمکعب آب پر فشار و ۱۰ کیلو ماده گندزدا (پودر پرکلرین) شستشو و سوپرکلرینه شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است