Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان زنجان از فعاليت پنج تصفيه‌ خانه فاضلاب در شهرک‌هاي صنعتي اين استان خبر داد و گفت: اين تصفيه‌خانه‌ها با ظرفيت سه هزار و 600 متر مکعب در شبانه ‌روز در شهرک‌هاي صنعتي شماره يک و 2 زنجان، تخصصي روي، خرمدره و شريف ابهر فعال هستند.

ايرج احمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تصفيه ‌خانه فاضلاب شهرک صنعتي شماره يک (اشراق) زنجان با ظرفيت 2 هزارو 420 مترمکعب در شبانه‌روز در 3 مدول (فاز) بوده که مدول يک آن از سال 88 به بهره‌برداري رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: تصفيه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتي شماره 2 (نوآوران) زنجان با ظرفيت 400 مترمکعب در شبانه‌روز در 2 مدول بوده که بهره‌برداري از اولين مدول آن از سال 93 آغاز شده است.
احمدي اظهار داشت: تصفيه‌خانه شهرک صنعتي تخصصي روي زنجان نيز با ظرفيت 160 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 92 به بهره‌برداري رسيده و فقط مختص فاضلاب انساني و بهداشتي است.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان زنجان تصريح کرد: تصفيه‌خانه شهرک صنعتي خرمدره داراي 3 مدول بوده که مدول اول آن با ظرفيت 300 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 93 به بهره‌برداري رسيده و تصفيه‌خانه شهرک صنعتي شريف ابهر نيز در 2 مدول بوده که مدول اول آن با ظرفيت 400 مترمکعب در شبانه‌روز از سال 97 به بهره‌برداري رسيده است.
اين مسئول با اشاره به خروجي آب تصفيه‌شده از اين تصفيه‌خانه‌ها گفت: خروجي آب شهرک صنعتي شماره يک، بين 900 تا يک هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که براي آبياري فضاي سبز، خط انتقال، منبع هوايي، ايستگاه پمپاژ و سيستم‌هاي فيلترشني استفاده مجدد مي‌شود.
وي تصريح کرد: با وجود ظرفيت 2 هزارو 420 مترمکعبي تصفيه‌خانه شهرک صنعتي شماره يک زنجان، تمام اين ظرفيت به دليل وجود واحدهاي تعطيل و نيمه‌فعال، وارد نمي‌شود اما در برنامه است تا از تابستان سال آينده براي آبياري فضاي سبز زير دکل‌هاي برق و فاز توسعه شهرک صنعتي از اين آب استفاده شود.
احمدي با اشاره به خروجي 100 مترمکعبي آب از تصفيه‌خانه شهرک صنعتي شماره 2 زنجان خاطرنشان کرد: اين آب براي آبياري بوستان و فضاي سبز داخل شهرک استفاده مي‌شود که در صورت مقرون به صرفه بودن، خط انتقال هم در آينده اجرا خواهد شد.
مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان زنجان يادآور شد: با توجه به اينکه آب خروجي شهرک تخصصي روي، داراي کلر است برنامه‌اي داريم تا شرکت خدماتي، فرآيند تصفيه ثالثيه را انجام داده و دوباره در واحدها استفاده شود که اين طرح، نياز به مطالعه دارد.
وي خاطرنشان کرد: تصفيه‌خانه شهرک صنعتي شريف ابهر به تازگي به بهره‌برداري رسيده و مدت کوتاهي است که واحدها الزام به هدايت فاضلاب خود به اين تصفيه‌خانه شده‌اند که به همين دليل در حال حاضر برنامه‌اي براي اين فاضلاب نداريم، همچنين تصفيه‌خانه شهرک صنعي خرمدره نيز 200 مترمکعب خروجي در شبانه‌روز دارد که براي آبياري فضاي سبز شهرک استفاده مي‌شود.
احمدي تصريح کرد: در بدبينانه‌ترين حالت با بازچرخاني آب اين تصفيه‌خانه‌ها در فصل آبياري، حدود 600 مترمکعب در شبانه‌روز براي آبياري فضاي سبز استفاده مي‌شود که در شرايط بحراني آب، صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌اي است.
اين مسئول با بيان اين که 2 تصفيه‌خانه نيز براي شهرک‌هاي صنعتي هيدج و طارم اجرا خواهند شد، گفت: اين 2 پروژه در مرحله انتخاب مشاور و تهيه گزارش است که عمليات اجرايي هيدج سال آينده آغاز شده و تلاش مي‌کنيم تا عمليات اجرايي طارم نيز در سال 99 آغاز شود.
9556/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود

استاندار ایلام با اشاره به بعضی خدمات آبفای استان طی دو سال گفت: طی این مدت به ۱۸ روستای بخش جزمان و ۱۳ روستای دهستان داجیوند(بخش مرکزی هلیلان) آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در دیدار با مدیرعامل و معاونین آبفای استان ایلام، اظهار کرد: تکمیل تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا پایان خردادماه در اولویت قرار گیرد و تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام در قالب قرارداد (بی او تی) تکمیل شود و تکمیل فاضلاب مهران و ایوان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آب‌رسانی به روستاهای شهرستان چوار با مشارکت بسیج سازندگی سپاه، افزود: در قالب آب‌رسانی به مناطق محروم، به بیش از ۱۴ روستای محروم با مشارکت آبفای استان و قرارگاه سازندگی سپاه، آب‌رسانی شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: با دستور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیل‌بندهای شهر ایلام، ۱۸ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمان‌بندی سه‌ساله، به صورت برابر این اعتبارات را تأمین و این پروژه را تکمیل کنند.

بهرام‌نیا گفت: با کمک قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده و قرار است که این تعداد روستا به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 745201

دیگر خبرها

  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال