Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین افتتاح کانون های خادم یاری آستان قدس رضوی به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با این مراسم،  24 کانون تخصصی و 90 کانون محله ای طرح خادم یاری آستان قدس رضوی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در آیین افتتاح متمرکز این کانون ها، گفت: باید تلاش شود تا این کانون ها در کنار سایر نهادهای فعال در این حوزه نظیر کانون های مساجد، نقش سازنده و مؤثری ایفا کنند و از موازی کاری آنها دوری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، طرح خادم یاری را از طرح های شایسته برشمرد که می تواند نقش مهمی در اتصال مردم به بارگاه حضرت امام رضا علیه السلام داشته باشد و افزود: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (علیه السلام) تنها به حرم ایشان محدود نمی شود و عاشقان این امام کریم می توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.

بهروز مردانی نژاد، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: تاکنون سه هزار نفر در استان تقاضای خادم یاری داده اند که از این تعداد برای یک هزار و 400 نفر مراحل گزینش و تشکیل پرونده انجام شده است.

مردانی نژاد، با اشاره به امدادرسانی خادم یاران رضوی به محرومان استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 600 بسته مواد غذایی بین خانواده های نیازمند استان توزیع شده  و همچنین؛ پنج هزار و 600 زائر اولی طی سال جاری به  منظور زیارت حرم مطهر امام رضا (علیه السلام ) به مشهد مقدس اعزام شده اند.

گفتنی است: کشیک در حرم مطهر هشتمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت، خدمت رسانی در شهر و روستاهای هدف پیرامون عرصه های فرهنگی، عمرانی، سلامت و ...، از دیگر خدمات خادم یاران رضوی است.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: خادم یاری رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری ،دکتر فرشید رضایی مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، با اشاره به اهمیت سواد سلامت در بین همه اقشار و آحاد جامعه، هدف از اجرای این طرح را تقویت اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سطح سلامت در دورترین و محروم ترین مناطق کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از روستای جوزستان از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز شد گفت: در ابتدای این طرح آموزش اهمیت سلامت دهان و دندان و تجهیز سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: این طرح بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود که در آن، آموزش به مادران کودکان، مشارکت معلمان مدارس و فراهم کردن ملزومات پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت یکسال اجرایی خواهد شد و با ارزیابی های دوره ای و شناخت عوامل موثر بر بهبود سلامت دهان و دندان دانش آموزان عشایری در سایر استان های کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است و شرایط و ظرفیت اجرای برنامه سواد سلامت دانش آموزان عشایری در این استان فراهم بود.

دکتر رضایی ادامه داد: در این طرح با توزیع پک های سلامت محور دهان و دندان و اموزش های متعدد به دانش آموزان تلاش می شود تا اهمیت به سلامتی، به صورت عملی به دانش آموزان و خانواده ها انتقال داده شود.

شایان ذکر است: هفته سلامت امسال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت" گرامی داشته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897793

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح افزایش سواد سلامت عشایر کشور + تصاویر
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • آغاز طرح هادی روستایی در اردل
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور