Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@13:15:00 GMT

تردد اتوبوس‌هایی با چهره جدید در تهران (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۱۵۵

تردد اتوبوس‌هایی با چهره جدید در تهران (+عکس)

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از نصب برچسب در اتوبوس‌هایی خبر داد که فیلتر جاذب دوده بروی‌ انها نصب شده است.

علی پیرحسین لو در گفت و گو با ایسنا، در مورد نصب برچسب‌های جدید بر روی اتوبوس‌ها گفت: اتوبوس هایی که بروی آنها فیلتر جاذب دوده نصب شده است، برچسبی در راستای اطلاع رسانی بهتر بروی آن نصب شده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این فیلترها سبب می شود که هیچ دوده ای از اگزوز آنها خارج نشود و آلایندگی آنها صفر است گفت: این اتوبوس‌ها ناوگانی سالم برای حمل ونقل انبوه بر در شهر هستند که آلایندگی نیز ندارند.

مشاور فرهنگی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تا به حال بروی 30 دستگاه اتوبوس که فیلتر دوده نصب شده، برچسب ها نصب شده، گفت: اکران این برچسب‌ها نشان دهنده تلاش مجموعه شهرداری است تا با مشارکت عمومی مردم هوای سالم‌تری را به تنفس کنیم.

وی افزود: همچنین اتوبوس هایی که از محل عوارض طرح ترافیک نیز خریداری می‌شود با نصب برچسب متمایز می شود تا اعتماد از دست رفته مردم به نهاد شهرداری بازگردد و همشهریان مطمئن باشند، عایدی شهرداری از محل پرداخت عوارض مردم برای رفاه خود مردم استفاده می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتوبوس تهران خط واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر

حمیدرضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد، گفت: از روز گذشته تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بند‌های یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیمدل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدور‌ها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود. 

رحیمدل خاطرنشان ساخت: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه سه که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند، اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • خط ویژه خیابان امام خمینی (ره)قم ایمن‌سازی می‌شود