Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@22:32:39 GMT

ترامپ زن آمریکایی عضو داعش را ممنوع‌الورود کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۳۱۱۶۴

ترامپ زن آمریکایی عضو داعش را ممنوع‌الورود کرد

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب گفت به وزارت خارجه این کشور دستور داده از ورود یک زن آمریکایی که با سفر به سوریه به عضویت گروه تروریستی «داعش» درآمده، جلوگیری کند.

ترامپ در توییتر نوشت: «به مایک پامپئو وزیر خارجه ابلاغ کرده‌ام، و او هم کاملا موافق است، که نباید به "هدی مثنی" اجازه داد که به کشور برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«هدی مثنی» ۲۴ ساله‌ زاده آلاباماست  چهار سال پیش برای پیوستن به داعش آمریکا را ترک کرده و راهی سوریه شد. او چندی پیش به اسارت شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا درآمد و حالا می‌گوید از پیوستن به داعش «عمیقا پشیمان» است و می‌خواهد به همراه پسر ۱۸ ماهه‌اش به آمریکا بازگردد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در سال‌های گذشته مثنی به دلیل تسلط به زبان انگلیسی یکی از مبلغین و سخنگوهای مشهور داعش بوده، اما اکنون می‌گوید توسط این گروه تروریستی «شست‌وشوی مغزی» شده بوده و از اسلام فهم نادرستی داشته است.

ساعاتی پیش از توییت ترامپ، پامپئو در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تابعیت آمریکایی مثنی از او سلب شده و وی دیگر حق بازگشت به آمریکا را ندارد. با این وجود، کارشناسان حقوقی آمریکایی این بیانیه را زیر سوال برده و می‌گویند سلب تابعیت آمریکایی روندی بسیار دشوار است و ممکن است که مثنی بتواند این تصمیم را به چالش بکشد.

پیش از این استرالیا و انگلیس هم طرح‌هایی برای سلب تابعیت از افرادی که به گروه‌های تروریستی می‌پیوندند، ارائه کرده‌اند.

علاوه بر ابعاد حقوقی، بیانیه پامپئو و ترامپ از منظر سیاسی نیز با سوال‌هایی روبرو شده است، چراکه دولت آمریکا در روزهای گذشته چند بار از کشورهای اروپایی خواسته اتباع خود را که در سوریه و عراق به دلیل عضویت در داعش بازداشت شده‌اند، پس گرفته و محاکمه کنند.

مثنی در مصاحبه با رسانه‌های غربی گفته هنگام عضویت در داعش سه بار ازدواج کرده و از یکی از این ازدواج‌ها فرزندی یک سال و نیمه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۳۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ